Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

roken en zwanger worden??

• Auteur

Toen we met de pil stopten, ben ik ook netjes gestopt met roken. Nu blijkt dat het bij ons niet wil vlotten en de MM ingaan, ben ik weer begonnen. Heel stom, maar was voor mij een uitlaatklep.

Gemiddeld gezien heeft een vrouw de ‘gewoon’ vruchtbaar is elke maand een kans van 20% dat ze zwanger raakt. Rook je, dan wordt deze kans de helft! Dit zijn natuurlijk gemiddelde cijfers, sommige vrouwen roken als een ketter en raken makkelijk zwanger. Ik ken er ook genoeg. Maar met dit in je achterhoofd is het natuurlijk beter om al voor de bevruchting te stoppen, zodat je maandelijks meer kans maakt. En zodra je eenmaal zwanger bent, gelijk stoppen hoor!!

Veel succes met zwanger worden en met stoppen met roken!

Imme xx

#2896883 Quote

Ik rook ook nog steeds hoor. Ik weet heel goed dat het beter is om te stoppen, zowel voor mezelf als voor mijn kinderwens, maar wil het gewoon eerst zo proberen. Ik denk dat alleen (ex-) rokers echt kunnen begrijpen hoe moeilijk stoppen is. Ik kan het nu gewoon nog niet. Als mn wens niet binnen een paar maanden in vervulling gaat stop ik alsnog en zodra ik weet dat ik zwanger ben stop ik ook meteen.
    Zoals ik al eerder zei, je moet doen wat voor jou het prettigst voelt. Succes!

Liefs Anoek

#2896895 Quote

Ik heb ook ongeveer 10 jaar  gerookt en ben er nu sinds twee jaar af.
    Nu ik zwanger wil worden ben ik wel blij dat ik niet nu ook nog moet gaan stoppen met roken.
    Roken in de zwangerschap vind ik echt "not done", dus als je het nu nog niet kunt laten zou ik zeggen: stop ermee als je test positief is.

Ik hoop voor je dat het allebei gaat lukken (zwanger worden en stoppen met roken).
    Ik denk dat een zwangerschap echt een goede "drive" kan zijn om het roken te laten.

Suc6 ermee,

Twinkel3   (een ex-roker)

#2896902 Quote

Hoi meiden,

Mijn vriend en ik  waren allebei 8 maanden gestopt met roken. Omdat we al zo'n tijd bezig waren voor een kleintje. Nu 15 maanden bezig. Omdat wij er zoveel verdriet steeds van hebben zijn we min of meer weer begonnen. Heel erg fout dus!
    Stoppen lukt wel maar waar doen we het nou voor denken we. We waren zo'n tijd gestopt en nog is het niet gelukt. Echt frustrerend is dat.

Mijn vriend had een sperma test laten doen toen hij nog rookte en er was toen een kleine kans op een normale zwangerschap.
    Toen heeft hij ook nog een test gedaan doen hij niet rookte en toen bleek alles gewoon in orde te zijn en is de kans op een normale zwangerschap groot maar waar lukt het dan nog steeds niet?
    Worden er niet goed van!

Liefs Bontrie

En meiden die willen stoppen jullie kunnen het je weet ten slotte waar je het voor doet!
    Als je het echt wilt lukt het ook!

#2896926 Quote

he. Ook ik heb altijd stevig gerookt en weet dus waar je het over heb. Maar als je zwanger wil worden is het natuurlijk gewoon stom om te blijven roken. Het is voor jouw gezondheid slecht, voor je a.s. kindje en je wordt er ook nog eens minder vruchtbaar van. Persoonlijk begrijp ik de vraag dus niet helemaal….als je graag een kind op de wereld wil zetten dan doe je er toch alles aan om het zo gezond mogelijk te laten groeien in je lichaam!! Daar hoort dus stoppen bij. Het duurt namelijk een hele tijd voordat je lichaam gezuiverd is van alle schadelijke stoffen.
    Je weet waar je het voor doet dus dit is een hele goede reden lijkt mij!! succes ermee en ook met zwanger worden natuurlijk!!

#2896934 Quote

Hoi meiden,

Voordat ik zwanger raakte van mijn eerste rookte ik gewoon en na 3 maanden was het raak. Ik ben benieuwd hoe dat nu gaat als we straks voor een tweede gaan.

Iedereen weet inderdaad dat roken slecht is, maar de rokers onder ons weten ook dat stoppen erg moeilijk is. Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik gerookt, wel stukken minder als daarvoor. Voor mijn zwangerschap was het 1 pakje voor 2 dagen maar tijdens mijn zwangerschap ongeveer 5 per dag. Ik lok nu vast boze reacties uit en die snap ik ook wel. Drinken is niet goed, stress is niet goed, bepaalde soorten eten is niet goed, tillen is niet goed…….Er zijn zoveel dingen waar je rekening mee moet houden.

Maar het is wel zo dat Rian snel op z'n borst is, als hij een verkoudheid heeft dan hoest hij behoorlijk en geloof me…..dat neem ik mezelf verschrikkelijk kwalijk. Dus als ik zwanger mag worden van mijn tweede….zal ik onmiddelijk stoppen met roken. Had dat al bij Rian moeten doen maar daarvoor is het nu te laat.

Voor alle meiden die gaan stoppen of inmiddels zijn gestopt: heel veel succes!!

Groetjes, Tanja

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct