Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

FOLIUM ZUUR

• Auteur

Ben afgelopen maandag begonnen met het slikken van folium zuur..
    Zijn er ook nog mensen die graag zwanger willen worden maar net zoals ik eerst   begin met folium zuur (4 weken van te voren) en daarna pas stop met de pil

Ik heb nog 2 weken pil strip en heb over 4 weken mijn eisprong????

Wie heeft dit ook, en pakt dit ook zo aan……………
    Ik lees heel veel mensen die al helemaal gestopt zijn, maar dat is pas over 2 weken bij mij, omdat ik eerst mijn strip af moet maken…………..

#2896458 Quote

Ik  ben een week of 4 voor ik gestopt ben met de anticonceptie begonnen met het slikken van foliumzuur. Een vriendin van mij rade dit aan zodat je lichaam al het nodige foliumzuur in zich heeft voor een komende zwangerschap.
    Andre zeggen weer dat je pas moet beginnen met foliumzuur als je stopt met de anticonceptie maar ik ben dus eerder begonnen. Kwaad kan het nooit om eerder te beginnen.

#2896473 Quote

Ik slik nu een week alweer foliumzuur. Gisteren is mn spiaaltje eruit gehaald. Dus ook ik ben alvast gaan slikken. Bij ons is het heel belangrijk(voor iedereen natuurlijk wel) dat ik het inneem. Wij hebben 50% kans op een kindje met openruggetje of gedeeltelijk open. dat ligt dus hoger als normaal.
    Maar idd het kan geen kwaad hoor. Je krijgt er ook nog eens energie van

gr Linda

#2896477 Quote

Hoi,

Ik ben gister begonnen met het slikken met foliumzuur, en slik a.s. donderdag mijn laatste pil. Ik had toevallig gister  ergens gelezen dat  het geen kwaad kon om al te beginnen als je  met de laatste strip van de pil bezig was, dus ben ik gister toch ook maar alvast begonnen!

Ben trouwens wel nieuw hier, had vorige week wel al ergens op gereageerd maar ik slik nog de pil dus ik dacht ik kijk eerst nog wel even rond en pas als we voor het echte werk gaan dan ga ik wel reageren maar dit stukje sluit goed aan.

Groetjes,

Karin

#2896636 Quote

Hey Karen,

Ik heb 25 Juni mijn laatse pil, spannend zeg………. Pff….

zo dacht ik dus ook; Ik kijk eerst wel even rond voordat ik ergens op reageer, maar ik vind het al zo leuk om erover te kletsen, en zo.

Ik ben er ook heel erg mee bezig (misschien wel té, maar ik denk wel goed, beter teveel dan te weinig) Er zijn hier mensen op het forum die niet eens weten wat Foliumzuur is, of die niet eens weten wat alcohol en roken aanricht als je zwanger bent.

Gelukkig ben ik al zover dat ik daar al genoeg over weet allemaal……

Ik had ook al eerder geschreven dat ik het wel leuk zou vinden als ik het echt als verrassing kon vertellen tegen mijn vriend (as man) dat ik in verwachting zou zijn, Maar hij vraagt om de haverklap of ik al begonnen ben, en of ik al gestopt ben met de pil, ha ha ha wel leuk…. maar dan is het geen verassing want dan weet hij ook precies wanneer ik ongesteld zou moeten worden…. Blijft moeilijk, hoe pakken jullie dit aan?? ook als verrassing, of gewoon overal in betrekken??

Ik ga over zes weken trouwen , zou wel een heel mooi huwelijks cadeau voor 'm zijn, als ik het 'm dan vertel (mocht het zover zijn dan)

xxx

#2896679 Quote

Hoi hoi

Ja, spannend he! Het liefst zal je nu al stoppen met de pil zeker? Ga je eerst ook nog  ontpillen? Ik had het aan mijn HA  gevraagd,  zij zei dat het niet meer nodig  was tegenwoordig maar ik doe het toch maar. Probeer mijn lichaam zo gezond mogelijk te krijgen voordat we er echt voor gaan, dat vind ik wel belangrijk

Maar  ik vind zeker ook dat mensen soms best onverantwoordelijk over het slikken van foliumzuur en roken tijdens je zwangerschap zijn. Mijn vriend zei altijd toen ik nog rookte, ik wil eerst dat je een half  jaar gestopt bent en dan kunnen we gaan praten over kinderen! Hij rookt namelijk zelf niet,  en  vond het niet leuk om aan te zien hoe ik dan mijzelf en het kindje aan het vergiftigen ben. Ben nu inmiddels bijna 3 maanden gestopt en kon niet meer wachten!! Kijk het kan best dat het kerngezond geboren wordt en er verder niks aan de hand is maar ik zal het mezelf nooit vergeven als het blijkt dat er van alles aan de hand zal zijn.

Wat leuk zeg dat je gaat trouwen! Zal zeker een leuk cadeau zijn, en dan stralen jullie nog meer geluk uit dan jullie al  ZEER waarschijnlijk zouden hebben. Het lijkt mij ook erg moeilijk om het dan voor met houden maar het is wel een heel speciaal moment, ik ga dan wel niet trouwen maar ik ga het ook proberen om het speciaal aan te pakken. Of ik doe de test als we met z'n 2en zijn, ik weet het eigenlijk nog niet maar het moet wel speciaal zijn.

Hij ziet mijn strip van de pil altijd in de badkamer liggen, gister vroeg hij nog: Hoeveel dagen? Ik zei dat ik nog een voorraadje had liggen, toen keek hij wel een beetje geschrokken!! Maar probeer het wel voor me te houden als ik twijfels als het misschien zover is.

Zo het is een beetje een lang verhaal geworden!! maar hier kan je tenminste je verhaal kwijt, en hoef je het niet voor je te houden. Dat is best moeilijk.

xxx
    Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool
    #2896942 Quote

ik zit een beetje in dubio

Dadelijk ben ik kei ziek op de dag van de bruiloft….. Mocht het meteen de eerste keer raak zijn, of dan gaat het helemaal mis,en zit ik met een verdriet, dan met een leuke onvergetelijke dag…………Pff het is zo moeilijk.

Misschien dat ik toch nog maar een ronde oversla…vind het zo moeilijk
    Mijn vriend vraagt steeds, hoeveel nog, en stop je na deze strip…. Ha ha ha wel lief…..

Maar hij begrijpt niet dat ik er erg ziek van kan worden, mocht het meteen aanslaan…

Ik ga dus niet een keer overslaan, en ontpillen…mij lijkt dat niet nodig, na ongeveer 3 dagen zijn je hormonen toch al uit je lichaam (van de pil)

Karen ben benieuwd hoe jij het nou aanpakt…… ik zit echt een beetje in dubio…..

xxx

#2897135 Quote

ja, dat is wel moeilijk. En om toch wel realistisch te blijven, het is zonde om  op zo'n mooie  dag misselijk en  uitgeput rond te lopen! En in het ergste geval als het mis gaat.  

Ik moet je eerlijk zeggen dat  ik het ook best wel moeilijk is, (aan mij heb je ook niks he!)  De 1 heeft natuurlijk heel erg last van misselijkhied en is heel erg moe, en de ander heeft nergens last van.

Ik beloof je dat ik er ook nog  over zal nadenken oke?

De HA zij inderdaad ook dat het heel snel uit je lichaam is, en zover ik weet was m'n cyclus voor dat ik aan de pil begon gewoon regelmatig. We zien het wel, we gaan in ieder geval niet moeilijk doen zoals; voor het zingen de kerk uit en met condooms werken. Als het gebeurd, gebeurd het.

Maar vanavond is dus de laatste pil! Begint nu wel spannend te worden! Maar wel op een leuke manier.

xxx

#2897142 Quote

Spannend zeg Karen… Vanavond laatste pil….
    Dadelijk zijn we nog samen aan het klussen ha haha…..

Ik vind het ook erg moeilijk, en ik heb het er gister met mijn vriend over gehad, en hij begrijpt mij heel goed dat ik niet moe / ziek ofzo wil zijn op de dag….

En ook misschien heb ik per ongeluk een onverwachtste bloeding, en loop ik in mijn bruidsjurk als ik ongesteld ben, en dat moeten we dus niet hebben hé…     ha ha ha

Hoe bedoel je dat de Huis Arts zei dat het vrij vlug uit je lichaam is, bedoel je de hormonen??

OOOOH ik zou er zo graag het liefste voor gaan, en ik kan ook mijn omgeving niet om raad vragen, want ja dan is de verrassing al veraden, pffff , wat moeillijk……….

Misschien wordt ik wel helemaal niet zo vlug zwanger, en is er helemaal niets aan de hand………

Moeilijk Moeilijk Moeilijk

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct