Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Wat is dit nou weer?

• Auteur

Hallo,

Ik heb een vraagje. Momenteel zit ik in de tweede ronde en gebeurt er het volgende:

vrijdag: dag 10 cyclus: erge buikkramp zalmkleurige afscheiding
    zaterdag: dag 11 cyclus: alleen bij vegen oud bloed + "watervloed" + zere borsten + rechtsonderin buikpijn (ongeveer een half uur)

zondag: dag 12 cyclus: bruine afscheiding
    maandag: dag 13 cyclys: "ongesteld" oud en nieuw bloed (is nu bijna over), geen pijn

Morgen is dag 14 en zou m'n eisprond moeten zijn maar  door dit snap ik er helemaal niks meer van.

Is er iemand die het wel snapt en mij kan vertellen wat het zou kunnen zijn?

X Pip

#2908564 Quote

Hoi Pip,
    Je hoeft niet persee je ei pas op dag 14 te hebben. Alleen de hoeveelheid dagen na je ei  is min of meer elke maar hetzelfde.  Ik  heb ook wel gehoord dat je tijdens je ei een beetje bloed kan verliezen. Hoe dat precies zit weet ik niet, ik heb daar geen ervaring mee. Ik zou bijna zeggen dat je op dag 11 je ei gehad hebt, maar ik durf dat niet met volle zekerheid te zeggen.

Succes!

Sara

#2908731 Quote

Hey Pip,

Het zou van alles kunnen zijn maar als je veel bloed  hebt verloren zou ik zeggen dat je (helaas) gewoon ongesteld bent geworden. Ik had dit jaren geleden ook als ik wel eens een ander ritme had, bijvoorbeeld als ik op vakantie ging. Ik was dan altijd ongesteld, ook al was ik de week ervoor nog ongesteld geweest. Misschien is er bij jou ook een verandering geweest?
    Maar zoals ik al zei kan het van alles zijn, want ik lees hier soms rare dingen, dus gewoon hoop houden, maar om teleurstelling te voorkomen zou ik gewoon overnieuw beginnen met tellen.

Groeten, Linda

#2908735 Quote

Hoi Pip,

Je zit nu in de 2e ronde, houdt dat ook in dat je pas geleden bent gestopt met de pil? Als dat zo is heeft het waarschijnlijk te maken met ontpillen. Je  lichaam moet er even aan wennen om weer zelf te functioneren. De hormonen worden nu niet meer gestuurd door de pil, maar moeten hun eigen ritme weer krijgen. Hierdoor kun je na de pil een tijd lang onregelmatige cyclussen hebben. Als je cyclus korter is dan 21 dagen, dan is de cyclus te kort voor een goed gerijpt eitje en is de kans dat je zwanger wordt erg klein. Dus als je hele korte cyclussen houdt, is het verstandig om naar de huisarts te gaan. Maar misschien is het nu in de nieuwe cyclus alweer een stuk beter.

Groetjes,
    mv Tijs

#2908736 Quote

Bedankt voor jullie reacties: hier heb ik echt wat aan!

Vandaag ging het bloeden gewoon door (echt ongesteld) en heb mezelf daarom ongesteld verklaard hahah.

Welke dag moet ik nu als dag 1 nemen van m'n nieuwe cyclus? Vrijdag, toen ik zoveel buikpijn had of maandag toen het echte bloeden begon?

En van een hoe lange cyclus moet ik nu uitgaan? Mijn eerste cyclus was 36 dagen en deze 10/14 dagen….iemand enig idee??

Hoop dat jullie nog meer dan die goede antwoorden hebben!

Echt bedankt!

X Pip

#2908737 Quote

mv tijs,

Onze reacties hebben elkaar net gekruist zie ik.

Ik ben idd net gestopt met de pil. Mijn eerste cyclus was 36 dagen en deze dus 10/14 (ligt eraan welke dag je kiest als begin van de menstruatie zoals ik al in mijn vorige berichtje schreef).

Voordat ik begon met de pil (7/8 jaar geleden) was ik maar 1x per 2 tot 3 maand ongesteld. Vorig jaar ben ik ook een half jaar gestopt met de pil en toen ook maar 1x ongesteld geweest. Nu gebruik ik sinds ik gestopt ben met de pil teunisbloemoliecapsules die een regelmatige cyclus stimuleren en er gebeurt meteen vanalles! Als ik nog zo'n korte cyclus heb ga ik daar maar weer mee stoppen denk ik.

Afwachten dus.

Maar wat ik wel nog heel graag zou willen weten is welke dat jullie nu als eerste cyclusdag zouden nemen??

X Pip

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool
    #2908745 Quote

Hoi Pip,

De eerste dag is altijd de dag dat het bloedverlies goed is begonnen, dus dat is voor jou de maandag.

Mijn nichtje heeft dat ook, dat ze maar heel af en toe ongesteld wordt. Is echt heel vervelend. Zij heeft ervoor bij een gyn. gelopen, die achtte voor haar de kans dat ze spontaan zwanger zou worden erg laag. Ze heeft ook hormonen geslikt (ik weet niet welke), maar daar kon ze echt niet tegen. De enige mogelijkheid die ze dan nog zou hebben was ivf. Daar wilden ze nog niet aan beginnen, dus even helemaal gestopt. Wat denk je, ze is over 2 dagen uitgerekend van haar 1e kindje! Dus het kan altijd!

Hoop voor jou dat de theunisbloem z'n werk doet en je een goede regelmatige cyclus krijgt en dat je snel zwanger mag zijn.

Groetjes,
    mv Tijs

#2908747 Quote

Hey Pip,

Ik zou vrijdag of zaterdag als eerste dag van de cyclus nemen. Oud bloed hoort namelijk al bij de menstruatie zover ik weet. Ik zou op het moment ook de langste  tijd nemen als cyclus tijd, dus de 38 dagen. Het is even wachten, maar als je eerder gaat testen en hij is negatief is het alleen maar vervelend. Heb je in die 38 dagen misschien niet 1 dag gehad, zo rond de 24ste dag, dat je buikpijn, hoofdpijn of rugpijn had (wat je anders niet hebt)? Als dat het geval was en je hebt het deze keer ook weer 1dag (of een deel ervan) kan je waarschijnlijk gewoon 14 dagen erbij optellen en dan weet je wanneer je ongesteld moet worden, of niet!

Groetjes, Linda

#2908750 Quote

Oh, zie dat niet iedereen het ermee eens is met die bloeding. Hou het dan maar op de maandag. Zal het dan toch verkeerd hebben, sorry.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct