Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

menstruatie na curretage

• Auteur

Hoi,

Effe een vraagje, misschien dat iemand er antwoord op weet ( ik hoop het).
    Hoelang duurt het normaal gesproken voordat je na een curretage weer ongesteld wordt?
    Ik heb helaas na een zwangerschap van 9 weken een missed abortion gehad. Het hartje bleek   al een paar weken niet meer te kloppen. Op 3 juli kwam ik er achter en op 4 juli ben ik gecurreteerd ( op eigen verzoek, ik wilde niet afwachten. Mijn ervaring leert me dat dat vreselijk is. Mijn eerste MK was ook een missed abortion, toen was het vruchtje ook al een paar weken dood.Ik heb me vreselijk gevoeld, omdat ik met een dood iets in me liep. Na een week moest ik alsnog gecurreteerd worden) Het is allemaal vrij goed verlopen, bloedverlies was minimaal, als ook de pijn. Na 4 weken kreeg ik ongi-gevoel en ik verloor   een paar druppels bloed, daarna was het weg! Sindsdien niks meer. Ik geloof niet dat ik alweer zwanger kan zijn, ik voel niks. Wel veel hoofdpijn ( kan stress zijn)   Na mijn eerste Mk was ik na 4 weken gewoon ongesteld. Dus ik maak me best wel wat zorgen. Heeft iemand hier ervaring mee??
    liefs Smartie

#2908740 Quote

Hallo Smartie,

Wat vreselijk zeg. Ik kan me een beetje indenken hoe je je voelt, mijn beste vriendin heeft 4 missed abortions gehad en alle 4 de keren ook uitgelopen op een curretage. Dat is echt niet fijn (is nog erg zacht uitgedrukt). Gelukkig is de 5e zwangerschap wel goed gegaan. En nu is ze zwanger van haar 2e kindje, zonder miskramen gehad te hebben.

Ik wil je dan ook sterkte wensen met het geven van een plaatsje aan de miskramen die je hebt gehad.

Ik kan je niet zeggen hoe lang het normaal gesproken duurt voor je ongi wordt na een curretage. Misschien kun je hier iets van vinden op verlies en verdriet.

Sterkte meid en hopelijk mag je binnenkort gaan genieten van een goede zwangerschap, dat resulteert in een schitterende zoon of dochter.

Liefs,
    mv Tijs

#2908755 Quote

Hoi Smartie,

Na mijn curettage kreeg ik in het ziekenhuis te horen dat ik na ca 4 tot 6 weken mijn ongi weer kon verwachten. Ben toen netjes na 4,5 week ongesteld geworden. Toen ik dat op de na-controle tegen de gyn vertelde, vond hij dat al erg snel. Hij zei dat er ook mensen zijn die er nog veel langer op moeten wachten. Heb hier op het forum ook meiden gehoord die wel 3 maanden meosten wachten tot ze weer ongi werden.

Het kan natuurlijk dat die paar druppels alles was voor deze maand en dat je volgende maand weer gewoon ongi wordt. Je zegt dat het onwaarschijnlijk lijkt om weer zwanger te zijn, maar je bent wel vruchtbaarder na een mk/curettage. Ik was ronde 2 weer zwanger (helaas ook weer mk geworden). Als je zekerheid wilt hebben zul jeff een tesjte moeten doen. En als je het vreemd blijft vinden kun je ook contact opnemen met je gyn of vk. Die kunnen je misschien ok gerust stellen.

Nog veel sterkte gewenst met het verwerken van je mk en ik hoop voor je dat je snel gezond zwanger bent.

groetjes,
    Dion

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct