Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Ziekenhuis

• Auteur

Hallo Allemaal

Mijn vriend en ik willen heel graag een tweede kindje en zal al bijna jaar nu bezig. Bij mijn eerste duurde het ongeveer anderhalf jaar voordat er wat gebeurde. In die tijd ben ik alles bij elkaar maar iets van 6 keer ongesteld geweest. Uiteindelijk lukte het zonder hulp van een ziekenhuis en waren we dol gelukig. Vorig jaar September benik gestopt met de pil in December was ik nog steeds niet ongi wel had ik mega last van mijn huishouding. Mijn huisarts heeft mij toen doorgestuurd naar een gyn, waar ik nog steeds onder behandeling sta. Werd dikker, sagi en noem alle klachten maar op. Zo heb ik lopen klote tot 2 maanden geleden toen kreeg ik namelijk hormonen om mijn menstruatie op te wekken. Gelukkig had ik ook toen geen last van bijwerkingen. Doordat ik die medicijnen heb geslikt werd ik de afgelopen keer spontaan ongi, tot onze verbazing en mocht ik hormonen gaan slikken. Vorige week maandag had ik een echo om te kijken hoe mijn eitjes waren gegroeid (dat was dag tien, vanaf de eerste dag van mijn menstruatie) helaas waren ze toen nog maar 10 mm terwijl ze 16 mm moesten zijn. Terleurgesteld naar huis, wat dacht ik nou dacht ik soms dat ik gelijk pats boom zwanger zou zijn. Afgelopen donderdag gingen ze weer kijken of mijn eitjes genoeg waren gegroeid. En ja hoor mijn gyn stond er gewoon van te kijken zei ze, ant ze waren 17mm aan de aarbeid dus. Nu moeten we het om de dag doen totaan donderdag. Ik moet zeggen echt leuk is het niet meer. Mijn vriend vind het best moeilijk om te presteren nu er ligt nou zo'n druk op.Maar goed dat komt ook wel weer goed. Ik weet niet of het tussen mijn oren zit maar heb er een goed gevoel over. Voel me eigen heel raar een beetje een nerveus gevoel in mijn buik. Ook moet ik veel vaker plassen dan anders het valt zelfs bij iedereen op. Ook ben ik erg moe en heb ik weinig geduld. Een aantal maanden geleden heb ik ook al hier op het forum gezeten, maar ben toen afgehaakt omdat ik ben gaan lijnen en mijn gyn vond het verstandig om een beetje afstand te nemen en me eigen ergens anders mee bezig te houden. Nou dat heb ik een aantal maanden gedaan en het heeft niets geholpen dus daar ben ik weer. Vind het erg fijn om ervaringen te wisselen en om te weten hoe andere hier mee omgaan. Voel me soms zo klote. Om me heen word iedereen maar zwanger en ik niet. Klinkt zeker erg. Nou ik weet ff niets meer te typen en hoop op een reactie.

Liefs LM

#2908819 Quote

Hoi!
    Lastig he eigenlijk dat zwanger worden…?
    Wij zijn nu vanaf 1 januari bezig. Ik was eerst heel optimistich en dach dat het wel even zou doen….niet dus.
    Mijn cyclus doet soms ook heel raar terwijl ik deze maand al een jaar gestopt ben met de pil.Voor de pil (15 jaar geleden) was hij 28 dgn en nu de laatste  mnd eerst 21 en toen opeens 2 wkn en toen 55 dgn.  Gelukkig is een vriendin van me gyn en heb ik korte lijntjes met het ziekenhuis, dus heb ik haar nu maar eens gebeld.
    Ik mag (?) nu 2 x bloed laten prikken. Kom ik toch in die malle molen.
    Maar ik ken het ook hoor dat iedereen om je heen zwanger wordt. Daarom heb ik besloten om het gewoon te vertellen aan de mensen om ons heen.
    Zo hoop ik iets van onderliggende spanning weg te halen.
    Want echt IEDEREEN zegt dat je er niet zoveel mee bezig moet zijn…
    Dat weet ik, maar ik heb eerlijk niet het idee dat ik dat ben. Ik ben wel daarom een paar keer een tijdje niet hier geweest. Nou en dan was ik nog niet zwanger dus dacht ik maar weer ik ga terug naar het forum…
    Ik zit nu op dag 12, ben benieuwd wat het deze maand wordt…
    Heel veel succes met alles!!
    X
    Kiki

#2908820 Quote

Oh ja, wat ik nog wilde zeggen.
    Ik heb weleens aan die vriendinnen die zwanger werden gevraagd hoe lang etc. En dan bleek ook dat ze er eigenlijk langer mee bezig waren geweest dan dat ze in eerste instantie lieten merken…
    Misschien als het ons eindelijk lukt dat we dan deze maanden weg wuiven??
    Denk het niet, maar hoop het wel hi hi hi!
    X

#2908865 Quote

Hoi Patricia

Hier nog iemand die in het ziekenhuis loopt. Het is de 1e ronde dat ik aan de medicijnen zit. Ik heb dag 3 t/m 7 Clomid gehad. Ben op dag 12 in het ziekenhuis geweest en toen had ik maar 1 eitje van 8,5 mm. Veels te klein nog. Dat was afgelopen donderdag en moest ik zondag terugkomen. Op zaterdag zat ik er ff helemaal doorheen. Ik had zo gehoopt dat ik een goed eitje zou hebben.
    Maar op zondag toch nog erg goed nieuws gehad. Met de echo zagen we dat m'n eitje was gegroeid naar maar liefst 18 mm. Nou mijn dag kon niet meer stuk.
    Gister ben ik weer geweest en kregen we ook een samenlevingstest. Deze was positief en het eitje zat op ongeveer 20 mm.
    We hebben het advies gekregen om vanavond en vrijdagavond "gezellig"te klussen.
    Op zich geen probleem, maar het spontane is er wel vanaf. Ik probeer er iedere keer maar iets leuks van te maken. Het scheelt wel dat ik een mannetje heb die er zeg maar altijd wel voor te porren is.
    En ik denk maar zo als we het nu niet doen is er weer een maand verspilt om dichter bij ons eigen wonder te komen! En dat is toch wat we allemaal graag willen. En we hebben ook nog het geluk dat we zeker weten dat we deze maand een ei hebben.
    Meid, kop op! Nog een paar gezellig avonden en misschien hebben we einde van de maand wel een positieve test in de handen!!

Liefs Jane

#2908869 Quote

Joh wat goed zeg!!!!!
    Ik ga echt voor je duimen, als ik dat zo lees komt dat binnenkort wel goed.
    ik kan me voorstellen dat het vrijen nu ineens een hele andere functie heeft gekregen. Dat dat nu allemaal heel anders is.
    Succes!!!
    Liefs Fem

#2909005 Quote

Bedankt voor jullie reacties. Vind het echt fijn om het er met iemand over te hebben. Jullie begrijpen me tenminste.

Vanmorgen toen ik uit bed kwam voelde ik me eigen niet zo goed, was een beetje misselijk. Ik nam een sigaretje (Ik weet het mega slechte gewoonte, probeer ook te stoppen) en hij smaakte toch maar vies. Nadat ik het ff had laten zakken ben ik voor mijn dochtertje een boterham gaan maken, terwijl ik daarmee bezig was werd ik toch weer misselijk. Heb zelf dus niks gegeten, het idee alleen al stond me echt niet aan, wel nam ik een glas melk dat vult ook. Hij viel echter verkeerd. Na een half uurtje op de bank zakte het weer weg. Ben toen ff met de honden gaan lopen, beetje frissenlucht, nou ik liep gewoon te kokhalzen in het park. De rest van de dag heb ik zo dus lekker door gekwakkeld. Vanavond dus ook maar niet gekookt en gewoon een boterhammetje gegeten. Gek genoeg is het nu weer over, dus het kan niet zo zijn dat ik ziek word. Dat dacht ik in eerste instantie wel, maar ja dan moet ik er nu toch ook last van hebben. We wachten het maar gewoon af.

@Jane, Ik zit zelf ook in de eerste ronde van de medicijnen. Heb trouwens dezelfde medicijnen als jij geslikt ook clomide van dag 3 tot dag 7. Had gelukkig geen bijwerkingen. Alleen kreeg ik op dag 10 een echo en toen was mijn eitje maar 10mm teleurgesteld ging ik toen dus weer naar huis, maar op dag 13 moest ik terug komen voor nog een echo en was mijn eitje 17mm voldoende dus om de klus week te starten. Ben nu dus flink aan het hobbyen. In tegenstelling tot jouw verhaal hoef ik pas weer een week voor mijn menstruatie terug te komen als ik dus niet zwanger ben.  

Nou we hopen er maar weer het beste van deze maand. Wie weet lukt het wel. Vind het trouwens wel extra spannend, want van mijn dochtertje ben ik ook in deze periode zwanger geraakt.

Liefs Patricia

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool
    #2909065 Quote

hoi hoi , ik zit ook in het hetzelfde schuitje als jullie, ik heb er weer een kuur provera op zitten, en moest afgelopen maandag komen voor een echo en toen bleek dus dat er twee eitjes zaten , stonden op springen volgens de gyn dus klussen!! moest ik woensdag weer terug komen en ja hoor daar zaten ze nog steeds!! wel weer gegroeid nu waren ze 22,5mm en 23mm,dus nu moesten ze toch echt een dezer dagen gaan springen dus gisteren weer moeten klussen!! vind er echt geen hol meer aan, gelukkig kan mijn mannetje het toch wel!! en dat is het belangrijkste!! haha
    maar het gekke van alles is dat ik iedere keer ontzettende buikpijn krijg en dan weer wat ga vloeien en dan na een paar uur is het weer weg!!hebben jullie hier ook last van??
    ik word niet goed van dat vloeien ben nu al 4 weken aan het vloeien!!
    maar toch zitten er eitjes , en ja als je nog steeds vloeit valt het niet mee om te klussen!!!maar gewoon door de zure appel heen bijten en dan komt het allemaal wel eens goed voor ons!!
    tot snel weer
    xxx wendy

#2909069 Quote

Hoi Wendy,

Van dat vloeien heb ik ook last. Afgelopen dinsdag in het ziekenhuis ook last van gehad (met de samenlevingstest). En toen vroeg de verpleegkundige of ik hier vaker last van had. Ja dus. Nou zou ze met de gyn overleggen of er niet even een uitstrijkje gemaakt moest worden. Dit krijg ik volgende week donderdag te horen.
    Ze zei dat het normaal was dat je hier soms last van had (vloeien/bruinverlies). Dat is dan van je baarmoedermond, die is vrij kwetsbaar en kan dus wat sneller bloeden.
    Misschien de volgende keer even navragen.
    Wel spannend zeg!!! Jij hebt zelfs 2 eitjes die op springen staan. Dubbele kansen zou ik zeggen.
    Nog veel klusplezier ( die mannen van ons moeten het ook maar allemaal kunnen)

Liefs Jane

#2909111 Quote

Hoi Jane

Mijn dochtertje heet Lisa en is nu 3 jaar. Het is echt een schat. Helaas kon ik gisteren niet an de klus. Lisa heeft oorontsteking en heeft de hele avond huilend bij mij gelegen en zij gaat nu ff voor alles.

Vanmorgen was ik weer misselijk en heb ik dus weer niet gegeten, kreeg het echt niet naar binnen. Had ook echt wel een rot nacht achter de rug. Hopelijk is mijn test een zaterdag positief word echt gek van de onzekerheid.

Vind wel dat ze jou beter in de gaten houden in het ziekenhuis dan dat ze bij mij doen. Had het ook wel fijn gevonden als ze mij wat beter zouden begeleiden, maar goed dat kan ik altijd de volgende keer nog ff vragen. Zou best wel willen weten of ik ook wel ee eisprong heb gehad deze maand.

Wel moet ik er ff bij vertellen dat ik er anderhalf jaar over heb gedaan voor ik zwanger was van Lisa. Ben toen wel spontaan zwanger geworden en heb toen niet aan het ziekenhuis gelopen. Vond het trouwens wel vreemd dat ze me in het ziekenhuis zo snel al hielpen. Heb namelijk een onregelmatige cyclus en normaal helpen ze je dan niet zo snel. Ik was pas 2 maanden bezig om zwanger te worden toen ze me al hielpen. Om de zoveel tijd moest ik een inwendige echo laten maken om te kijken of alles goed was. Een tijdje geleden zagen ze op de echo iets en dus moest ik bloed laten prikken, mijn HCG waren was toen 15 geloof ik en paar dagen moest ik weer bloed laten prikken. We waren al helemaal blij, nou toen was mijn HCG weer 0. Wat was ik teleurgesteld zeg.

We houden gewoon hoop en zien wel wat deze maand brengt.

Liefs Patricia

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct