Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

zwanger worden na vroeggeboorte…

• Auteur

Hoi allemaal,

ik ben lilian   en ik was zwanger van mijn mooie tweelingmannetjes Storm en Daan…
    Maar naar 24 weken kreeg ik een vroeggeboorte en op 20-07-2007 zijn Storm en Daan geboren om 10:57 en 11:07.
    Ze waren prachtig , mooi helemaal af en compleet , 2 hele mooi jongens   alleen TE VROEG ,,, ze moesten nog meer vet krijgen   en de longetjes waren nog te zwak om zelf te ademen… voor de rest waren ze helemaal ok. alleen t grootste probleem bij 2-lingen is vroeggeboorte!! en 24 wkn is te vroeg geweest!! wij zullen ze nooit vergeten zij zijn voor altijd onze eerste twee zoontjes STORM EN DAAN, maar nu wil ik weer zwanger worden   van een broertje/zusje van storm en daantje.
    Ik moet nog ongesteld worden maar ik zou ook al zwanger kunnen zijn , ze zeggen dat je na geboorte extra vruchtbaar bent, nou ik hoop t ……..
    Maar ik moet mezelf maar niet te blij maken want ik kan ook eerst ongesteld worden…maar dan is aug onze eerste mnd   om toch te proberen om opnieuw zwanger te worden….
    En voor iedereen die een beetje bang is om zwanger te zijn….niet doen want t is heerlijk!!! je bent speciaal   en je voelt je speciaal ..ook al ben je misschien wel 8 wkn misselijk[had ik ] alles heb je er dan voor over……
    Ik dacht van te voren ook altijd ja dan ben je ziek enzo bahbah ,maar echt niet t is zo mooi , elke week groeien je kindjes/kind en t is gewoon een wonder!!!

Hoop dat ik t snel weer mag meemaken…..

groetjes lilian

#2908844 Quote

Hoi Lilian,

Wat vreselijk zeg dat je allebei je kindjes bent verloren!!
    Ik heb zelf ook een vroeggeboorte meegemaakt, maar gelukkig een stuk later in de zwangerschap, ik was 32,5 week zwanger. Ze hebben nog weeenremmers gegeven, maar dat hielp niet meer. Mijn dochter moest wel in de couveuse, maar deed het gelijk erg goed.
    Hebben ze het bij jou aan zien komen dat je zo vroeg zou bevallen, hebben ze het nog geprobeerd tegen te houden?

Nou, meid, ik wens je veel sterkte met de verwerking van het verlies van je 2 mannetjes  en ik hoop dat we allebei snel zwanger zijn.

Liefs,
    Angel

#2908879 Quote

Hoi Lilian,

Wat vreselijk dat je je twee mannetjes hebt verloren. Oneerlijk!
    Weten ze hoe het gekomen is?

Ik ben Karin en we zijn in rinde 7 voor ons eerste wonder. Kan niet wachten tot ik zwanger ben.

Ik wens jullie veel sterkte met jullie verlies en hoop dat we snel zwanger zijn.

XK

#2909012 Quote

hoi angel36

Ik had de hele zwangerschap nergens last van [wel super misselijk geweest 8 weken] maar voor de rest niks…
    ik ben na 20 wkn halve dagen gaan werken omdat ik zo moe was maar ook dat is normaal met tweelingen…. dus ik had de perfecte zwangerschap eigenlijk….tot en met de donderdag van te voren had ik nergens last van en ik werd v rijdag morgen   wakker om 6 uur met een beetje zere rug en wat buikpijn… een uur later was ik in het zkhs   en om 07:05   brak t water van de eerste [storm]   en om 10:57 werd storm geboren en 10 minuten later om 11:07 werd daan geboren, dus er waren totaal geen voortekenen t ging allemaal goed maar op een of andere manier zei vond mijn lichaam t te snel gaan en dan begint t gewoon….
    T komt best vaak voor bij tweelingen maar meestal bij een ander he…
    maar we moeten verder en mijn kinderen zullen er altijd zijn ..ze zitten in ons hart.

gr lilian

#2909020 Quote

Hoi Lilian,

Goh..meid…da's zeker dan allemaal erg snel gegaan en onverwachts.
    Ja, ik wist wel dat tweelingen vaker vroeg worden geboren, maar dit was inderdaad echt veel te vroeg.
    Kan me voorstellen dat je 2 mannetjes voor altijd in je hart zitten.

Nogmaals sterkte en heel veel succes met zwanger worden. Ik duim voor je.

Groetjes en liefs,
    Angel

#2909128 Quote

Hi Lilian,

Jeetje, wat erg! En nog zo kort geleden! Ik hoop dat jij en je man er samen goed over kunnen praten, en dat jullie uiteindelijk dit verlies een plekje kunnen gaan geven….
    Ikzelf heb ook een vroeggeboorte gehad, of eigenlijk zwangerschapsafbreking, omdat ons zoontje een ernstige hartafwijking en te kleine longslagader had (dus geen goede vooruitzichten voor de toekomst). Hij (Danny) is bij 23 weken geboren/overleden. Dit was vorig jaar december. Sinds 2 maandjes durven we weer een zwangerschap aan, en zijn dus weer aan het proberen.
    Meid, doe rustig aan….luister naar je lichaam. Wat niet gaat, dat gaat niet. En overhaast alsjeblieft niets…….

Ik hoop, dat mocht je snel zwanger raakt, dat je er toch van kan gaan genieten.

Veel sterkte, ook voor je man.

Liefs, Kitty

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool
    #2909153 Quote

hoi kitty26
    bedankt voor je berichtje..wat erg ook voor jullie en jullie zoontje danny , is danny ook via de natuurlijke weg geboren   en heb je m ook nog gezien of kon dat niet….
    als je t er niet over wil hebben snap ik dat ook natuurlijk maar
      onze zoontjes   waren ongeveer even oud dus ik moet zeggen dat ik nieuwgierig ben………..
    als je dat niet erg vind…
    maar we hebben t op een of andere manier al een plaatsje gegeven , we zijn zeker nog niet klaar maar we hebben er vrede mee want er was niks aan te doen ,,niks had t tegen kunnen houden   en ik had ook een perfecte zwangerschap tot die vrijdagmorgen..dus we leggen ons er bij neer dat t zo heeft moeten zijn   op een of andere manier.!!!
    Storm en Daantje zullen altijd in ons hoofd en hart zijn , ik heb ook  echt t gevoel dat ze bij ons zijn ,raar maar waar

bedankt voor je berichtje
    groetjes lilian

#2909160 Quote

Hoi Lilian,

Ik wil je condoleren met het verlies van je kindjes. Wat erg lijkt me dat om mee te maken.

Ik zelf ben bevallen met 26 weken van een prachtige dochter. We hebben behoorlijk wat tegenslagen gehad en Hayley (onze dochter) heeft 15 weken in het ziekenhuis gelegen. Ik was 13 juli 2006 uitgerekend als ik op zondag 2 april krampen krijg. Hele nacht last van gehad en maandags 3 april heeft mijn moeder contact opgenomen met het ziekenhuis. Daar bleek dat ik weeen had.
    Dinsdags door naar het VU ziekenhuis en daar zijn om 17.00 uur mijn vliezen ook nog eens gebroken (spontaan)
    uiteindelijk heb ik hayley binnen kunnen houden tot donderdagochtend 8.30 uur. Toen is zij via een stuit geboren.

Wij proberen nu ook zwanger te worden. Vind het heel zwaar en moeilijk. Zo'n dubbel gevoel. Onze dochter leeft dan wel eens waar, maar het is een enorm zware tijd geweest. Dat willen wij nooit maar dan ook nooit nogmaals meemaken. Onze dochter heeft het vanwege haar enorme doorzettingsvermogen waarschijnlijk geredt, maar wie weet als wij nogmaals een vroeggeboorte krijgen.

Ik hoop dat je snel zwanger bent en dan alles goed gaat.

Groetjes Petra

#2909279 Quote

hoi kitty

wij hebben onze storm en daan gecremeerd en dat was "mooi", ze lagen samen in een kistje dat in de vorm van een wiegje was.t was mooi   precies zoals we wilden heel simpel alleen naaste familie en 2 van mijn beste vriendinnen, maar aan de andere kant was t al afschuwelijk toen we die kamer binnen    kwamen en dat kistje zagen staan wetende dat onze lieve storm en daan daar in lagen dat was afschuwelijk!!!!! dat is zo echt een afscheid terwijl ik ze allang   t idee had dat ze toch bij ons waren,dan toch was dat afscheid van die kleine lichaampjes die in mijn buik hadden gezeten echt heel erg………………….
    Ik vind t wel fijn om met iemand te praten die rond de zelfde tijd is bevallen[23-24weken] want heel veel mensen weten niet dat t al kleine mooie babys zijn op dat moment
    en dat ze er tzelfde uitzien alleen wat dunner en iets kleiner…
    Wat jij zegt over dat niemand er meer over praat terwijl jij WEL een zoontje hebt, dat snap ik nu al en mensen vragen nog hoe t met mij gaat…..maar ik praat wel over ze als iemand over zijn kinderen begint dan vertel ik vaak ook over storm en daan want wat jij zegt je hebt WEL een zoon en ik heb wel twee zoontjes ook al zijn ze niet bij ons..
    we willen ze niet vergeten en als je er nooit meer over praat dan lijkt t net of ze ontkend / vergeten worden.
    groetjes lilian

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct