Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

wie ook 1ste ronde na miskraam?

• Auteur

hoi meiden,

ik heb 3 weken geleden een miskraam gehad (na 9 weken zwangerschap)
    nu gaan we weer met goede moed verder en dit is weer de eerste nieuwe ronde.

het lijkt me gezellig ervaringen te delen met meiden die net zo ver zijn, want het is nu extra spannend.

groetjes klavertje vier

#2908870 Quote

Hoi Klavertje Vier,

Ik heb afgelopen vrijdag een miskraam gehad, was 5 weken zwanger, dus het was nog heel pril. Ik vloei nu nog een klein beetje, maar heb verder nergens last van. Dus wij gaan ook weer snel verder vol goede moed!!
    Wel extra spannend ja, denk dat het zwanger-zijn veel minder onbezorgd is straks, maar goed, eerst maar weer eens kijken wanneer we weer zwanger zijn!
    Bij jou was het verder in de zwangerschap, vervelend hoor  meid, heb jij een curretage gehad of is het vanzelf allemaal los gekomen, heb jij lang gebloed? Is het gebeurd na je 1e echo of had je die nog niet gehad?

Gaan jullie voor het 1e kindje of heb jij al kinderen?
    Ik heb al een dochter van ruim 2,5 jaar.

Leuk om met elkaar te kletsen!

Groetjes,
    Angel

#2908876 Quote

hoi angel,

wij gaan voor ons eerste kindje, erg spannend allemaal.
    ik ben 25 jaar en was in de 2 ronde zwanger.

"gelukkig" viel de miskraam lichamelijk gezien mee.
    ik had nog geen echo gehad en toen ik de echo kreeg omdat ik bloedvelies had, was er al niks meer te zien.
    heb in totaal 8 dagen gevloeid, zonder verdere pijn.

geen traumatische miskraam gelukkig, ik ben verder vrij nuchter hoor, ondanks dat ik het ook wel heel erg vind.

x

#2908877 Quote

Hoi KlavertjeVier,

Gelukkig dat de miskraam meeviel qua pijn etc.
    Ik sta er hetzelfde in als jij….vrij nuchter…ook al is het natuurlijk wel balen!
    Bij ons was het de 3e ronde, dus ook vrij snel.

Eén positief ding is ….je weet dat je nu in ieder geval samen zwanger kan raken. Ik weet dat nu ook. M'n 1e kindje heb ik nl. samen met m'n ex.
    Mijn  huidige vriend heeft geen kinderen.
    Ik ben wel een stukje ouder dan jij…36, maar goed, er zijn er genoeg nog ouder die kinderen krijgen.

Ben zeer benieuwd wanneer ik nu weer ongesteld ga worden, heb gelezen dat het soms wel 6 weken kan duren, hoop van niet. Heb ook weleens gehoord dat je vlak  na een miskraam extra vruchtbaar ben, dus daar hopen we dan maar op!

We houden elkaar op de hoogte.

Groetjes,
    Angel

#2908915 Quote

Hoi allemaal,

Ik ben Jenneke, 22 jaar en ronde 7 voor het eerste kindje.
    Vorige week zondag 5 augustus heb ik een miskraam gehad na 11 weken zwangerschap, zonder dat ik eigenlijk wist dat ik zwanger was.

Mijn cyclus is nooit regelmatig en heb 6 weken na mijn  laatste menstruatie  (17-05-07) een aantal testen gedaan, maar die waren negatief. En op 2 juli heb ik wat bruinige afscheiding gehad, dus dacht ik dat dat mijn menstruatie was. En daarna heb ik  ook niet meer getest, tot zaterdag 4 augustus. Ik was smorgens erg misselijk, en had nog een test thuis liggen. En toen was ie positief. Maar in de loop van de zondag kreeg ik hevige buikpijn en bloedverlies. En even later verloop ik dan ook een hoopje weefsel.
    Mijn baarmoeder  is helemaal schoon, gelukkig. Dus op naar de volgende ronde.  

Succes en sterkte allemaal

Liefs Jenneke

#2908941 Quote

hoi ik ben ingrid ik heb 29 aug een miskraam gehad ik heb een week gevloeid toen een week niet en nu weer 4 dagen gevloeid na erge buikpijn ik hoop dathet mijn menstruatie al is al is het wel wat vroeg maar ik krijg altijd een puistje als ik ongi moet worden  en had dat nu ook weer ik ben 36 en heb al 4 kids dus hoop dat ik weer snel zwanger ben we zijn al wel weer aan het klussen ik hoor dat je na een miskraam wel vruchtbaar ben dus duimen maar

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool
    #2909054 Quote

Hoi meiden,

Bij mij is het bloedverlies ook alweer zo goed als over, dus wij gaan er ook weer voor.
    Ja, heb ook al vaker gehoord dat je naar een miskraam extra vruchtbaar ben, dus daar hopen we dan maar op!
    Succes allemaal.

Groetjes,
    Angel

#2909056 Quote

hoi meiden!

ik ben Carina, en bijna 29 jaar.
    ik heb afgelopen zaterdag op zondag ncht mijn miskraam gehad.
    ik was op dat moment ruim 14 weken zwanger, maar het kindje was al gestopt emt groeien met 10 weken. we hadden dat een paar dagen ervoor te horen gekregen.

de verwachting was dat het niet vanzelf af zou komen, maar gelukkig is dat dan de ochtend voor ik pilletjes moest gebruiken gebeurt.,

Ik heb weeen gehad, heftig, maar in een uur was het voorbij. de afgelopen dagen ben ik nog wat bloedstolsetjes verloren. het bloeden word nu langzaam aan minder.

ik weet nog neit of ik er gelijk deze ronde weer voor wil gaan, ik denk dat we 1 menstruatie afwachten. Misschien valt het geestelijk wel zo tegen dat ik nog even niet wil.

we hadden met 9 weken een echo gehad en het hartje klopte,   je zit hoog op een roze wolk. vorige week zijn we daarvan af gegooid, en dat terwijl ik wel dikker was geworden. Dan geloof je het toch niet als ze zeggen dat je kindje niet meer is gegroeid… maar wat gebeurt is is gebeurt, ik ga een plakboek maken met de kaartejs die we gekregen hebben en de echo's. ook kan ik daar wat in schrijven als ik de behoefte heb.

soms wou ik dat he tin het begin mis was gegaan, met een week of 6.. dan heb je nog geen echo enzo gehad. maar de weken die we nu hebben gehad waren geweldig. ik wil me weer zo voelen….

groetjes Carina

#2909107 Quote

Hoi Carina,

Goh, meid, dat is heftig voor je zeg.
    Ja, ik ben wel "blij" dat het bij mij vrij vroeg is gebeurd, maar wat je schrijft is waar, ik heb al een dochter, het is een geweldig gevoel om zwanger te zijn. Ik hoop dat ook weer snel mee te maken.
    Ik hoop heel hard voor je dat je het snel een plekje kan geven en vol goede moed weer verder kan gaan. Een volgende zwangerschap zal nooit meer zo onbezorgd zijn..helaas.

Sterkte!!

Liefs,
    Angel

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct