Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

3, 2, 1 GO!!!

• Auteur

Nog 3 dagen en dan is mijn laatste pil op…

2 Weken geleden heb ik me hier aangemeld, maar had natuurlijk nog niet zoveel te vertellen omdat ik eerst mijn stripje op moest maken. Nu komt het toch wel erg dichtbij! Ik lees mee met alle verhalen en plaats af en toe zelf een berichtje. Ik heb me al  wel op de NOD lijst van september gezet, dat is erg leuk, nu hoor ik echt bij jullie en gaan wij  ook mee  in de volgende ronde!!

Ik ben 23, en vandaag precies 3 maanden geleden getrouwd. Mijn man is 13 jaar ouder dan ik. Wij gaan voor ons eerste kindje! Ik vraag me alleen af:

Wie van jullie heeft ook de ervaring dat er veel mensen zijn die een vooroordeel hebben over zwanger worden???

Sinds wij getrouwd zijn vraagt iedereen "En, wanneer komen de kinderen??" Anderen hebben juist een uitgesproken mening dat we "Eerst maar eens samen moeten gaan genieten…Want "Kinderen NEMEN kan altijd nog".

Wij doen wat WIJ willen, het is ons leven. Maar soms word ik er wel een beetje moedeloos en onzeker van. Hoe doen jullie dit?

Liefs Marijn

#2909109 Quote

Hoi Marijn,

Wat spannend dat jullie er bijna voor gaan!!

Mijn man en ik zijn 2,5 maand getrouwd en sindsdien wordt er ook vanalles over kinderen tegen ons gezegd. Vrienden met vragende blikken en het lijkt wel alsof iedereen me in de gaten houdt (met name mijn buik ). Niemand weet dat we voor een kindje gaan maar toch lijkt het op mijn voorhoofd te staan.

Gewoon lekker niets van aantrekken!

Hebben jullie overigens aan mensen verteld dat jullie voor een kindje gaan?

Lfs Pip

#2909117 Quote

hoi marijn,

spannend spannend hoor dat jullie er voor gaan.
    Wij zijn 4 jaar getrouwd en hebben een zoontje van 2. Wij werden ook plat gevraagd zo van en wanneer komt de eerste, ik had toen ook verteld dat ik toen inmiddels was gestopt met de pil, en daar heb ik een spijt van gehad want bijna dagelijks kwam de vraag van en.. ben je al zwanger, dus vandaar dat er nu niemand weet dat we inmiddels al voor nr. 2 bezig zijn. iedereen vraagt het wel steeds maar krijgen geen antwoord.
    in ieder geval heel veel klus plezier haha

xxxx

#2909126 Quote

Hey Marijn,

Ik ben nu  2,5 maand getrouwd en ook 23 jaar. Op het werk gaan ze er al vanuit dat ik zwanger wil worden. Daar word niet eens meer naar gevraagd. Ik grap maar een beetje mee, maar zeg wel dat ze het drie maanden nadat het zover is te weten zullen komen. Vervolgens houden ze er meestal wel mee op en anders grap ik gewoon mee door en laat ik niks los.
    In de eerste drie/vier weken dat we getrouwd waren kreeg ik alleen maar van mensen te horen, wacht nog maar even.. je bent nog zo jong. Daardoor ging ik wel een beetje twijfelen. Maar heb veel over zwangerschap gelezen en weet nu gewoon zeker dat ik ervoor wil gaan.
    Als je uiteindelijk zwanger bent is toch iedereen verbaasd, op een paar mensen na… die zeggen dan: ik dacht al zoiets…
    Gewoon lekker genieten van de mensen die zo aan het zeuren zijn, grapje eromheen maken en laat ze maar lekker denken wat ze denken willen. Uiteindelijk ben jij de gene die er heel blij mee is.

Groetjes, Linda

#2909245 Quote

Hey meiden!

THNX voor jullie reacties, goed om te lezen dat jullie dit ook ervaren en hoe jullie ermee omgaan 🙂

Maar goed, PIP…Wij hebben het bewust aan bijna niemand verteld. Behalve aan de broer en vrouw van mijn man, zij is verloskundige en kan dus goed helpen met tips en adviezen. Mijn vriendin weet er ook vanaf, zij is net bevallen van hun eerste kindje. Verder houden we het lekker voor onszelf en onze ouders mogen het zeker nog niet weten. We willen het echt nog een verrassing houden, al denk ik dat ouders vaak de eersten zijn die het al "weten"…hahaha!

Veel succes allemaal, hopelijk worden jullie snel zwanger!

#2909364 Quote

Mensen vinden altijd wel wat om over te zeuren. Voor je getrouwd bent gaat het van: En, gaan jullie nog niet trouwen….
    Als je dan getrouwd bent dan gaat het van: En, wanneer komen er kinderen, of en, heb je nog nieuws???
    Als je dan een kindje hebt beginnen ze na een maand of 7: En, wanner komt de tweede?

Oftewel, niets van aantrekken. Sommigen hebben nu eenmaal niet in de gaten dat niet iedereen gelijk zwanger is en dat het soms dus ook pijnlijk kan zijn. Gelukkig heb ik me er nooit wat van aangetrokken.

Groetjes,
    mv Tijs

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool
    #2910209 Quote

Hoi,

Ik herken je verhaal meteen. Mijn man en ik zijn nu 2 jaar getrouwd en meteen werd vanaf de eerste dag al verondersteld dat wij dus wel snel kinderen zouden gaan krijgen. Tenslotte waren we ook al een aantal jaar samen.

Wat mij frustreerde is dat mensen het voor jou invullen. het is toch onze keus wanneer wij kinderen willen?

En trouwens, kinderen KRIJG je, het moet ook in eerste plaats maar eens lukken.

Ik vindt het daarom ook heel erg leuk dat nieumand weet dat wij er nu toch voor gaan. Het is nog ons geheimpje. En de omgeving? Die zeuren maar een eind raak, nu doet het me niet veel meer…

Hoop wel dat wij gauw een kindje mogen krijgen.

Jij ook heel veel succes!

Groetjes

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct