Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Geen eisprong, maar ook niet ongesteld

• Auteur

Hoi,
    Ik moet even m 'n frustratie kwijt hoor!
    We zijn inmiddels bijna 10 maanden bezig om zwanger te worden.
    Sinds begin van het jaar heb ik een temperatuurcurve bijgehouden die steeds behoorlijk wisselvallig was. Of in ieder geval was ik onregelmatig ongesteld, maar dat maakt natuurlijk nog niet zoveel uit.
    Ben met de curve al bij m 'n HA geweest, en die kon er uit opmaken dat het erop lijkt dat ik wel een eisprong heb.  
    In mei dacht ik zo ongeveer wel te weten wanneer m'n eisprong zou zijn, en gingen we er voor het eerst echt voor om optijd te klussen, maar de eisprong bleef toen helemaal uit!!
    Rond de datum dat het zou moeten gebeuren bleef mijn temp. dus laag.
    Wel werd ik 14 dagen later gewoon ongesteld.   Balen en dit zorgt natuurlijk wel voor wat onzekerheid, maar nu kon ik in ieder geval weer opnieuw gaan tellen naar de volgende eisprong.   Die kwam, met temp verhoging en al, maar helaas werd ik ook gewoon ongesteld.
    Afgelopen periode heb ik dus weeeer geen eisprong gehad.   Een week voordat ik ongi moest worden zijn we op vakantie gegaan. Ik moest dus tijdens de vakantie ongi worden, maar op de dag dat het moest komen werd ik het dus niet.   Anderhalve week later kwamen er een paar druppeltjes bloed, maar toen hield het ook weer op.
    Ik wist natuurlijk diep van binnen dat ik geen eisprong gehad had, maar je gaat toch twijfelen en hopen dat bijvoorbeeld de thermometer het niet goed deed, of dat ik of vakantie de eisprong heb gehad (+ evt bevruchtiging)  terwijl ik toen niet meer getempt heb, en dat die paar druppeltjes bloed innestelingsbloed waren.
    Vanochtend, inmiddels 2 weken overtijd heb ik toch maar eens een test gedaan, en die was negatief. snik!       Nu weet ik dus helemaal niet meer waar ik aan toe ben, wanneer m 'n eisprong misschien wel  weer gaat komen, of dat ik misschien een dezer dagen toch nog wel ongi wordt.     Erg frustrerend allemaal!!!
    Misschien gaan we a.s. maandag met z 'n tweeen naar de huisarts om evt.  wat verder onderzoek te bespreken.     Komt er misschien snel wat meer duidelijkheid….

Groet,   MOON

#2909330 Quote

Hey Moon,

Wat vervelend zeg als je nergens op kan rekenen. Ik hoop voor je dat daar snel verandering in komt. De laatste keer dat je je eisprong moest hebben en op vakantie ging kan heel misschien komen doordat er verandering in je lichaam is gekomen. Deze verandering kan komen door bijv. stress, maar ook door dagelijkse persoonlijke verandering door bijv. een vakantie. Dus hopelijk heb je volgende maand meer geluk en blijft het bij die ene keer. Heel veel succes en sterkte en gewoon blijven oefenen .

Groetjes, Linda

#2909403 Quote

Hoi Moon

Ik herken je verhaal helemaal! Ook wij zijn bijna 10 maanden bezig en ook ik heb geen eisprong. Mijn cyclus varieert tussen de 34 en 55 dagen; momenteel zit ik zelfs op dag 57
    Ik ben vorige maand naar de ha geweest en deze heeft mij doorverwezen naar de gyn. Deze heeft bloed geprikt om te kijken of er iets mis is met mijn schildklier (was gelukkig okay) en verder heeft hij mij een Clomid (50mg) kuur gegeven om een eisprong op te wekken. En nu ben ik dus aan het wachten tot ik weer ongesteld wordt om te starten met de Clomid.

Mijn tip aan jou is dan ook: ga naar je ha! Ook al is de algemeen geldende regel dat je een jaar moet wachten (dat zei die van mij in eerste instantie ook), toen ik duidelijk had gemaakt dat ik geen eisprong heb heeft hij me uiteindelijk toch doorgestuurd naar de gyn. (ik heb overigens mijn eisprong gemeten met ovulatie testen, dat vond ik iets betrouwbaarder dan tempen, alleen is dat wel een duur geintje natuurlijk)

Succes ermee!
    Groetjes 10e

#2909981 Quote

Hoi Meiden,
    Dank jullie wel voor jullie reacties,   Fijn om te weten dat ik er niet helemaal alleen voor sta.   In middels ben ik ook al weer wat gekalmeerd, en probeer weer wat geduld te hebben voor de toekomst.   We zien wel,
    We zijn nu nog niet naar de ha geweest, maar als het nu zo is dat ik binnenkort niet ongi wordt, dan gaan we over ong. een maandje toch maar eens.  
    Nogmaals bedankt en groetjes,   MOON

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct