Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

rare vraag….

• Auteur

hallo

ik ben hier ook nieuw
    ik ben 23 en ben nu 7,5 jaar samen met mijn vriend
    we wonen nu een jaar samen en hebben besloten om ook voor een kindje te gaan.
    ik ben donderdag gestopt met de pil en we zijn direct gaan klussen….
    want je hoort zo vaak dat iemand de pil is vergeten en het direct raak is.
    wanneer kunnen we nu het beste gaan klussen.
    ik snap er niets van…
    wie zit in het zelfd schuitje als ik

en oja ik ben vandaag een beetje ongi geworden. is dat omdat ik met de pil ben gestopt…

groetjes lele

#2909638 Quote

Hoi hoi

Als je op babybrabbel of predictor kijkt kun je precies uitrekenen wanner precies je vruchtbare dagen zijn. Je moet dan de eerste dag van je laatste menstruatie invullen en dan komt alles te voorschijn. Bij babybrabbel moet je kijken onder het kopje interactief, je krijgt hier wat meer info als bij predictor. Veel succes met klussen en vooral veel plezier ……

xxx happy

#2909639 Quote

hoi

ik heb het net op predicter uitgezocht en ben er vanuit gegaan dat mijn laatste dag van mijn menstruatie 6 aug was. maar ik heb toen helemaal geen menstruatie gehad (wat wel moest) toen slikte ik de pil nog en ben er sinds donderdag mee gestopt en heb inmiddels 2 keer geklust daarna. ik hoop dat het raak is!!!   mijn vruchtbaarste dag is vandaag volgens die test

groetjes lele

#2909642 Quote

Als je toen niet ongesteld ben geweest, kan je hier niet vanuit gaan hoor. Je moet echt   de eerste dag van je laatste menstruatie gebruiken. De datum gebruiken van de dag dat je ongesteld moest worden. maar niet werd klopt niet dus dan kloppen je vruchtbare dagen ook niet. Snap je? Succes

x happy

#2909649 Quote

Hoi Lele,

Allereerst veel klusplezier samen! Ik hoop voor jullie dat je snel zwanger bent.

Maar probeer daar niet al te veel vanuit te gaan, dan valt het alleen maar heel hard tegen als het niet zo is.

Bij sommige vrouwen duurt het een half jaar tot een jaar voor ze zelfs maar weer een keer een normale menstruatie hebben. Bij de ene vrouw is de pil meteen uit haar lijf, bij een ander duurt het een jaar. Je hoort inderdaad regelmatig dat iemand door het vergeten van een pil zwanger raakt. Maar toch zijn dat incidentele gevallen. Als iemand zwanger is vraag je meestal niet: En, hoelang heeft het geduurd voor je zwanger was?" Zou dat wel gebeuren, dan zul je horen dat het veel vaker voor komt dat het een halfjaar tot een jaar geduurd heeft, dan dat het meteen raak was.

Iedereen hoopt er uiteraard op bij de gelukkigen te horen die binnen 3 maanden zwanger zijn, dat hoopte ik ook. Alleen heeft het bij ons uiteindelijk 26 maanden geduurd!

Groetjes,
    mv Tijs

#2909818 Quote

Hoi Lele,

Denk dat je de eerste maand gewoon moet klussen wanneer je wilt en vervolgens wachten tot je ongesteld bent. Dan kan je iets meer van die berekeningen op aan. Het is misschien even lastig dat je nergens op kunt rekenen. Je kunt wel gewoon om de twee dagen gaan klussen (een dag wel, een dag niet) volgens mij heb je dan de meeste kans op slagen (heb er geen ervaring mee, maar wat ik zo lees).
    Succes en veel plezier met klussen.

Groetjes, Linda

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool
    #2909826 Quote

Hoi lele,

zodra je stopt met de pil krijg je enkele dagen daarna een ontrekkinngbloeding. Dit ziet er uit als een normale ongesteldheid die je normaal elke maand krijgt in je stopweek.

De 1e dag van die bloeding hou je aan in je berekening. omdat je niet weet hoeveel dagen je cyclus is zonder pil hou je voor het gemak het gemiddelde van 28 dagen aan.
    Aan de hand van die gegevens kan je dus je vruchtbare periode uitrekenen op de diverse sites.

Net als de andere dames schrijven. pin je er niet te veel op vast, dat het gelijk lukt, dat is zeldzaam. Geniet zoveel mogelijk van het spontaan klussen en ga zeker niet gelijk in de wwer met allemaal bijzaken als ovu testen en temperaturen e.d. das van latere zorg.

Trouwens stomme vragen bestaan niet alleen stomme antwoorden.
    dus vraag maar raak.

succes ermee.

xxx Bambi

#2909948 Quote

Misschien is het voor jou ook wel goed om eerst even te ontpillen. Zie onderstaande info. (bron:zwangerstraks.nl)

Wat info over stoppen met de pil

Als je al jaren de pil gebruikt en daar plotseling mee stopt dan zal je lichaam even tijd nodig hebben om zelf weer in een nieuw eigen ritme te komen. Het kan dan ook zijn dat je temperatuur, slijmvorming en zelfs de mate van bloedverlies anders wordt. Probeer hier even geduldig op te wachten en probeer je lichaam de tijd te geven. Zo gauw als je lichaam in een goede conditie is en je regelmatig geslachtsverkeer hebt zul je een grote kans hebben om zwanger te worden

Stoppen met de pil en andere anticonceptie

Mag je meteen nadat je met de pil bent gestopt zwanger worden? Of anders gezegd: kun je doorgaan met de pil totdat het moment van zwanger worden daar is? Ja, in principe kan dat. Het is niet schadelijk voor de gezondheid van de baby of van de moeder.

Maar als je de tijd hebt, is het verstandig om een of twee menstruaties af te wachten. Dan kun je beter bepalen hoever je zwanger bent. En vrouwen die meteen na de pilstop zwanger worden, hebben een anderhalf keer zo hoge kans op een twee-eiige tweeling als gemiddeld, vooral als ze lang de pil hebben gebruikt.

Bij de meeste vrouwen is de natuurlijke cyclus binnen zes tot tien weken weer op gang. Bij anderen duurt het langer. Vrouwen tussen de 30 en de 34 die nog geen kind hebben gekregen en lang de pil hebben gebruikt, doen er gemiddeld langer over om zwanger te worden dan vrouwen die een spiraaltje of een ander voorbehoedsmiddel gebruikten.

Pilgebruik leidt niet tot onvruchtbaarheid, soms tot vertraging. Meestal is na een aantaal maanden het pileffect weer verdwenen. Een enkele keer duurt het langer.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct