Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Heel iets anders maar heb wel hulp nodig hihi…

• Auteur

Hoi!

Heb een lastige klus hihi.

Onze oudste is jarig geweest en nu is zijn feestje in aantocht. Maar wat ga je dan doen met zo'n feestje pffff.
    We gaan niet weg, ik wil het feestje gewoon thuis houden.
    Had alwel wat ideetjes van "vroeger" maar ja, dis de eerste keer en wat ga je dan doen met een huis vol kleuters…

DUS ALS JULLIE NOG TIPS HEBBEN!!!! GRAAG !!!

Groetjes Mamaloe

#2909702 Quote

Hallo mamaloe,
    Een piratenfeest is wel leuk. als je googled onder piratenfeest, is de 2e link al een met leuke ideeen. (ook voor meisjes, trouwens.)
    succes
    liefs,
               sterretje

#2909728 Quote

Dankje! Zitten leuke dingen tussen!
    Wilde er eigenlijk niet echt een thema aangeven (gemengde groep, en de meiden vinden piraten en alle jongensdingen echt VRESELIJK!! hihi) maar spelletjes zijn natuurlijk altijd handig.

Wel irri dat als je kinderfeestje googled je alleen maar betaalde dingen tegen komt. Volgens mij wil iedereen je kinderfeestje wel regelen.

Dat ging "vroeger" toch heel anders (sprak oma haha)

Grtz Mamaloe

#2909729 Quote

Hoi,

Je  kan ook lekker ouderwetse spelletjes gaan doen. Ezeltje prikje, koekhappen, zakdoekje leggen, lolly happen, en meer van dat en de beste krijgt een prijsje (en de rest een kleingheidje. Lekker pannekoeken eten of friet en de kinderen hebben lol zat.

succes ermee.

xxx Bambi

#2909732 Quote

hallo

wat ik altijd heel leuk vond en vind was zelf taarten of figuurtjes maken met snoep spekjes.
    gewoon een paar zakken spek en sate en/of coctailprikkers en laat ze maar knoeien.
    of idd van die ouwewetse spelletjes ook heel leuk.

nou veel plezier wat je ook gaat doen.

groetjes denkertje

#2909757 Quote

Een themafeest is altijd leuk.
    op de site http://www.vanharte.nl staan veel leuke (en betaalbare) tips.
    Succes er mee

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool
    #2909775 Quote

Met ons vrijgezellenfeest (4 jaar geleden) hadden onze vrienden een ouderwetse spelletjesmiddag georganiseerd. Was erg leuk, we hebben veel lol gehad. Spelletjes die we gedaan hebben:
    – koekhappen
    – zaklopen
    – eierlopen (ei op lepel in de mond)
    – ezeltje prik
    – elkaar geblindeerd vla voeren
    – appelhappen uit een waterbak
    – hindernissen parcourtje

Veel plezier met het organiseren en ook op de dag zelf natuurlijk!
    Enne, Tijs is nu pas 1, maar als hij zover is dat hij een kinderfeestje gaat geven, dan wil ik ook lekker ouderwets thuis wat doen.

Groetjes,
    mv Tijs

#2909791 Quote

Misschien kun je ze zelf muziekinstrumenten laten maken. Paar bloempotten, verf en kwasten en ze kunnen klokken maken. Stokje erbij (van hout bijv. chop sticks (of hoe je het schrijft)) met een balletje erop (zo'n dikke kraal). Je kunt ze trommels laten maken (met oude blikken en crepepapier). Verder kan je ze misschien (als je ze wil laten eten) placemets en bordjes laten kleuren en beplakken (bij de bordjes er wel voor zorgen dat er nog van gegeten kan worden.
    Jampotjes laten vullen met gekleurd zout (zout met stoepkrijt bekrassen).
    Gezichten maken met ballonnen, watjes en crepepapier.
    Heel veel succes met iets leuks te verzinnen en hoop dat je er wat aan hebt.
    Groetjes, Linda

#2909940 Quote

Hier nog wat ideetjes van een kleuterjuf (doen het in de klas altijd goed):

– stoelendans
    – met een dobbelsteen 6 proberen te gooien, wie 6 gooit mag chips gaan eten (één voor één en eerst je mond leeg eten voordat je met een nieuw chipje begint); totdat de volgende 6 gooit, dan mag die chips gaan eten
    – schmincken (op internet voorbeeldjes genoeg, of schminckboek van de bieb)
    – eierkoeken versieren (gezichtjes van maken) met slagroom en snoepjes
    – een speurtocht met snoepkrijt
    – waterspelletjes bij goed weer (waterballonen gooien, wie heeft de emmer het eerste vol, etc.)
    – ballontrappen

Mijn ervaring is dat het wel fijn is dat je een aantal dingen achter de hand hebt, maar dat je vaak toch maar aan een aantal dingen toekomt. Probeer dus niet alles af te werken wat je hebt bedacht, maar bekijk gewoon hoe het loopt en ga wat leuks doen wanneer je merkt dat de kinderen daar behoefte aan hebben. Even lekker zelf vrij spelen vinden ze vaak ook erg prettig.

Een fijn verjaardagsfeest gewenst!

Liefs,

Twinkel3

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct