Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Na 1 jaar…

• Auteur

Hallo allemaal,

Ik heb hier een tijd geleden wel eens wat geschreven maar weer weggegaan omdat het me dan teveel bezig hield… nu toch weer terug.
    Deze maand precies een jaar geleden slikte ik mijn laatste pil. Ik heb sindsdien geen regelmatige cyclus gehad (eerst 4 maanden helemaal niks en daarna variërend tussen 4 en 9 weken).

Tis dan dus ook onmogelijk om uit te rekenen wanneer je moet "klussen"  en dus is het resultaat ook nul.

Ik weet dat ik nu naar de gyn zou mogen; word me ook aangeraden. Maar is het vreemd dat ik dat tegen op zie? Ik hoor zoveel verschillende dingen… Wat staat me daar te wachten? Ik zou graag horen van meiden die dat 1e gyn bezoek erop hebben zitten en wat er precies besproken/getest word.

Gr. Cin

#2910121 Quote

Hoi,
    Hier het zelfde verhaal alleen iets korter bezig. Ben in mij gestpt met de pil en tot nu toe niets, geen eisprong, geen menstruatie alleen maar heel veel buikpijn, zere rug en benen. Ik ben ivm met de buikpjn (menstruatie achtig) na een maand al bij de gyn terecht gekomen, heb eerst een kuur provera gekregen om menstruatie op te wekken. Met als resultaat niets!!!
    Toen hebben ze inwendige echo's gemaakt en bloed geprik, op twee verschillende echo, met een maand ertussen, hebben ze gezien dat er idd niets is, eitjes blijven even grot en baarmoederslijmvles wrdt niet dikker. Nu heb ik morgen een afspraak om de uitslagen van bloed te bespreken en de plannen voor de toekomst.
    Het is niet fijn, al die onderzoeken maar het geeft je wel een uitslag van waarom er zo weinig gebeurd. zeker de inwendige echo's zijn wat genant, met je benen wijd enzo maar ik zou me er niet te druk over maken en zeker via je huisarts een afspraak maken. Misschien heb je net een zetje de goede richting in nodig, met hormonen of iets dergelijks en maak je je druk om niets.
    Wat ik wel weet is dat het mij, buiten mijn onzekerheid om ook rust heeft gegeven want er is vanalles aan te doen!!
    Succes met je beslissing en als je vragen hebt, stel ze gewoon!!
    Dikke kus Rimke

#2910126 Quote

Ik kan me voorstellen dat je er tegen op ziet.
    Ik ben zelf ruim 1,5 jaar bezig en ga binnenkort naar de huisarts om me door te laten sturen.

Ik heb gelukkig een vriendin die nog iets langer bezig is en die loopt al bij een gyn.
    Ze heeft me het een en ander verteld zodat ik een beetje weet wat me te wachten staat.
    De eerste paar onderzoeken vielen haar alles mee.

Ik ben van plan er heen te gaan en voor elk onderzoek precies te vragen wat ze gaan doen. Dan weet ik tenminste wat er gebeurd. Iedereen ervaart het natuurlijk verschillend.

Je van te voren heel druk maken heeft natuulijk ook niet zoveel zin.
    Dus er gewoon heen en vragen wat ze van plan zijn.
    Als je een onderzoek niet ziet zitten, dan zeg je dat gewoon tegen de gyn.
    Dan legt hij eerst maar eens uit wat hij/zij van plan is.
    Het is tenslotte jouw lijf.

Heel veel succes.

#2910140 Quote

Hoi Cin,

Ik ben nog niet zo lang bezig als jij maar ik ben gestopt met de pil in maart. Tot nu toe ben ik 1 keer ongi geworden. Gelukkig heb ik een fijne huisarts die me doorgestuurd heeft naar de gyn. Daar ben ik 3 augustus voor de 1e keer geweest. Ik zag er niet tegenop maar vond het wel spannend. De gyn heeft mij, en mijn vriend, heel veel vragen gesteld over mijn gezondheid, familie enz. Daarna werd er een inwendig onderzoek gedaan en een inwendige echo. Dit viel echt reuze mee. Het doet in ieder geval geen pijn. Ook moest ik bloed laten prikken voor de hormoonwaarden. De gyn wist het nog niet helemaal zeker maar waarschijnlijk heb ik pco. Eind deze maand moeten we terug voor de uitslagen.

Ik hoop dat je iets hebt aan mijn, en de andere, ervaringen.

Succes.

Liefs Taat

#2910176 Quote

Hoi Cin,

Ben zelf gestopt met de pil in januari. En vervolgens erg onregelmatige cyclus gehad. Hier werd ik zelf erg onrustig van. Zou alles wel goed zijn. Ik ben hier een maand of 2 geleden mee naar de huisarts geweest en die heeft mij doorgestuurd naar de gyn.
    Hier heb ik de eerste keer alleen maar een gesprek gehad. We kregen een heleboel vragen over onze situatie. Vervolgens moest ik bij mijn eerstvolgende menstuatie bloed laten prikken op dag 3 en 12. En moest mijn mannetje een potje inleveren voor een zaadonderzoek.
    Bij ons bleek het 'probleem' bij mij te liggen, want ik had geen eisprong. Hier heb ik deze ronde Clomid voor gekregen. Dit is een medicijn wat de eisprong stimuleerd.

Ik zou zeggen maak gewoon de afspraak en geef bij je gyn aan waar je tegen op ziet. Ze maken het iedere dag mee en staan nergens meer gek van te kijken. En het geeft jezelf rust als je weet wat er met je lijf aan de hand is.
    Veel succes.

Liefs Jane

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct