Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

ff spuien

• Auteur

al een tijdje niet meer geweest hier omwat afstand te nemen…

ben in dec gestopt met de pil maar nog steeds niet 1 keer raak geweest.
    en nu zijn er 2 vriendinnen zwanger zo binnen 3 maanden raak…

ik ben echt heel blij voor ze begrijp me niet verkeerd maar toch steekt het…heb vannacht ook echt even liggen huilen
    wij willen ook zo graag…
    ga ook steeds meer denken dat we geen kinderen kunnen krijgen.
    heb een onregelmatige cyclus dan weer 5 weken en de laaste keer 7 weken nou had ik gegoogeld en daar stond als je een cylcus heb langer dan 5 weken je ws geen ei sprong heb….
    dat zit nu ook steeds in mijn hoofd…

zit er aan te denken om eens ovulatie testen te kopen heeft iemand hier ervaring mee???

sorry hoor moest het even kwijt……

liefs petra

#2910694 Quote

hoi hoi,
    gooi het er maar lekker even uit hoor daar is dit forum toch ook voor.
    ik heb ook gehoord van de gyni. dat wanneer je cyclus korter is dan 21 en langer dan  35 dagen je geen (goede) eisprong hebt.
    ik gebruik zelf (heb nog maar 1 eileider dus even testen) de ovulatie testen van sensitest en dat bevalt erg goed. ze zijn makkelijk te gebruiken en niet echt duur en gewoon via internet te bestellen.
    ik zou als ik jouw was gewoon even een paar dagen testen en met wat je daar uit af leid naar de ha gaan.
    groetjes nimfje

#2910698 Quote

he meis , ik heb ook een onregelmatige cyclus, ik zit tussen de 40 en de 50, ik ben naar de gyn geweest en is niks met me aan de hand, lees topic KLOTE ZOOI en topic uitslag boed gynocoloog,

ik heb dus niet 12 keer perjaar een ei sprong maar minder dat betekent NIET dat ik NIET zwanger kan raken maar moeilijker, ik w8 zelf nog een half jaartje aan dan als ik dan nog niet zwanger ben kan ik terug komen en dan krijg ik medicijnen

veel sterkte meis

greetz suzette

#2910853 Quote

hoi hoi,

Ik heb ook een vrij onregelmatige cyclus, er zitten soms maanden tussen. Bij mijn eerste heb ik er 18 mnd over gedaan om zwanger te worden. Liep toen niet aan het ziekenhuis. Ik ben in september 2006 gestopt met mijn pil en loop al sinds december bij de gyn. Elke 2 mnd krijg ik een inwendige echo. Alles is goed bij mij. Het duurt alleen wat langer dan wanneer je een regelmatige cyclus heb. Heb vorige maand DUPHASTON gekregen om mijn ongi op te weken was namelijk al 4 mnd niet ongi geweest. Nou het kwam, had er niet erg veel last van gelukkig. Nu was ik eindelijk na mnd de afgelopen keer optijd ongi en kreeg ik voor het eerst CLOMID. Daarna 2 keer een echo om te kijken of mijn eitjes goed rijpte en gelukkig deden ze dat en kreeg ik groen licht om mijn klusweek te beginnen. Mijn NOD is 25 aug erg spannend dus. Heb er dit keer een goed gevoel over, maar ja dat heb ik wel vaker gehad.

Dat het steekt dat je vriendinnen zwanger zijn dat begrijp ik. Heb dat zelf ook gehad. Toen ik net bezig was voor een 2de was mijn vriendin een maandje later gestopt. Ze had zogezegt last van de pil. Je raad het al ze was gelijk zwanger. Ik was echt boos en verdrietig tegelijk. Ik had echt zoiets van waarom zij wel en ik niet. Achteraf heb ik er erge spijt van ze heeft namelijk in februari abortus moeten laten doen. Ze zou een tweeling krijgen, maar het was niet goed met de babytjes. Ze moest een moeilijke keuze maken. Het kon zelfs gevaarlijk worden voor haar zelf en dus heeft ze voor haar gezin gekozen. Ze heeft namelijk al een zoontje. Na de abortus heb ik er eerlijk met haar over gepraat en hebben we samen zitten huilen op de bank. Ze leeft elke maand erg met mij mee, ondanks dat ze zelf ook wel weer zou willen. Alleen wilt haar vriend niet meer.

Wil je heel veel succes wensen

Liefs Patricia

#2910972 Quote

Hoi
    Ik heb ook een onregelmatige cyclus, meestal 5-6 weken, soms wel meer dan 8 weken.
    Nadat we voor onze oudste een jaar bezig waren geweest, ben ik bij de gynaecoloog terecht gekomen. Het bleek dat ik soms wel, soms geen eisprong had, en kreeg toen clomid voorgeschreven. Hiermee had ik elke maand een eisprong en na 6 behandelingen was ik zwanger van de oudste.
    De gyn. had gezegd dat als we een tweede zouden willen, we eerst een half 6 zelf moesten proberen. Dus toen onze oudste 7 maanden was, zijn we ervoor gegaan. Groot was onze verrassing, toen ik na 3 maanden spontaan zwanger was.

We willen heel graag nog een derde kindje (misschien heel erg verwend, als ik lees dat sommige al moeite hebben met één kindje krijgen, maar wij hebben die gevoelens ook gehad toen het niet lukte bij de eerste).   Zijn nu in ronde 3 bezig. Van onze huisarts hebben we nu een verwijsbrief voor de gyn., we willen zelf nog even wachten tot begin volgend jaar. Misschien gebeurt er weer een klein wonder, anders moeten we er misschien toch weer wat hulp bij hebben.

Ovulatietesten heb ik nooit gebruikt, wel ik heb voor de eerste zwangerschap 3 maanden getemperatuurd.

Heel veel sterkte en succes, en geef niet op !!

groetjes Melanie

#2911043 Quote

Hoi Petra,

Ik heb ook een onregelmatige cyclus, tussen de 32 en 42 dagen. Desondanks had ik iedere keer een goede eisprong die ik goed voelde en die ook duidelijk uit de temperatuurstijgingen bleek. Ik ben dan ook gewoon zwanger geraakt van ons zoontje Tijs. Het heeft alleen lang geduurd voor ik door had hoe mijn cyclus in elkaar zat en daarbij heb ik een gekantelde baarmoeder waardoor het moeilijker kan zijn om zwanger te raken. Maar we zijn dolgelukkig met ons zoontje en gaan nu beginnen voor een broertje of zusje. Hopelijk mag het nu wat sneller raak zijn, maar we gaan ervan uit dat het wel even gaat duren.

Groetjes,
    mv Tijs

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct