Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Ovulatietesten

• Auteur

Ik wil graag ovulatietesten aanschaffen. Dit kan via internet, maar natuurlijk ook bij een apotheek ofzo. Maar die van Clearblue zijn volgens mij best wel duur. Wie heeft er ervaring met deze ovulatietesten en wat raad je hierin dan aan?

#2910754 Quote

Oh, dat is wel weer een hele goede tip van je zeg. Dan denk ik dat ik die ook maar koop. Als je een beetje een idee hebt wanneer je eisprong is, hoef je er toch ook maar een paar per maand te gebruiken en kan je er dus langer mee door? Kan je die gewoon bij de drogist kopen?

#2910756 Quote

Hey Guusje,
    Je kunt ze gewoon bij DA of Etos ofzo kopen. Er zijn ook digitale ovulatietesten van Clearblue, die geven een smile bij positief en een leeg rondje bij negatief. De gewone testen bevallen mij het beste, want dan zie je ook of er een (misschien nog net niet helemaal positief) tweede streepje is, terwijl een digitale dan meteen negatief aangeeft. Vorige maand had ik op woensdag getest, een duidelijk tweede streepje, maar nog niet zo duidelijk als de teststreep. De volgende ochtend weer een tweede streepje, maar veel vager. Waarschijnlijk is mijn LH-piek toen daar tussenin geweest, de woensdagmiddag. Als je dan digitale testen had gebruikt, had je twee keer negatief getest en gedacht dat je LH-piek nog niet was geweest….
    Afgelopen maand tijdens de verwachte positieve ovutest heb ik twee 's morgens en 's middags getest, gelukkig maar voor twee dagen, want toen was hij positief!!
    Ik heb namelijk een cyclus tussen de 28 en 44 dagen, maar gelukkig krijg ik steeds meer signalen van mijn lichaam wanneer de vruchtbare dagen zijn, zoals rekbaar slijm, dat heb ik nu steeds één dag voor een positieve ovulatietest.

Succes, ik ben hoop dat je wat met mijn ervaringen kan…

Pink

#2910757 Quote

Hoi Guusje,

Ik heb zelf nog geen ervaring met het gebruiken van ovu-testen, dit gaat mijn eerste maand worden. Ik heb die van Clear Blue ook bij de Eots en AH zien liggen, maar ik neem aan dat je ze ook bij de apotheek kan krijgen.
    Ik heb wel die goedkopere van het internet gekocht (Sensitest). Ik heb opeens een onregelmatige cyclus gekregen en weet dus niet wanneer ik mijn eisprong zou moeten hebben.

Succes ermee!

Groetjes,

Sara

#2910768 Quote

Hallo,

Ik heb afgelopen maand de ovulatietesten van Clearblue gebruikt. Deze zijn erg fijn, maar wel erg duur!!  En inderdaad, de gewone testen zijn erg fijn, ik had zondagochtend een negatieve test, maar er was wel een wat vager 2e streepje. Dit had ik nog niet eerder gehad, dus zondagavond nog maar eens getest en ja hoor een positieve test.
    Bij de digitale had ik niet geweten dat mijn LH piek er bijna aan zat te komen en had ik hem misschien wel gemist.

Ik ga het de volgende maand (ik hoop natuurlijk dat dat niet nodig is, maar ja, in een keer raak moet ik misschien niet op rekenen) met de testen van matcare proberen. Die zijn een stuk goedkoper en ik heb er ook wel goede reacties van gelezen.

Succes met je keuze,
    Pippie 81

#2910816 Quote

En welke bestel je dan van Matcare? Want je hebt meerdere soorten volgens mij, de midstream etc. Ik denk dat ik ook eerst maar ClearBlue koop om er een beetje bekend mee te raken. Dan ga ik daarna wel voor goedkopere optie. Maar verbruik je echt 7 van die dingen dan per maand? Ik wilde proberen er iets zuiniger mee te zijn?

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool
    #2910832 Quote

hoi guusje,

ik heb de testen van matcare en sensitest gebruikt,vond ze allebei wel erg fijn
    de matcare waren het goedkoopst,maar testte al vrij snel vetpositief,en ik heb de testen van sensitest gehad met de hartjes,je ziet dat ze duurder zijn maar vond de goedkopere van matcare ook gewoon goed hoor.

groetjes mier

#2910834 Quote

ik heb de goedkoopste van matcare gehad,ovalatietest strip
    en de sensitest midstream

xxx

#2910843 Quote

Hoi
    Ik heb de testen van sensi via internet bestel. Stuk goedkoper en je hebt verschillende pakketten waaruit je kan bestellen. Zitten meteen zwangerschapstesten bij.
    Ik heb de goedkoopste testen gekocht en vond die erg makkelijk om te bestellen.
    Er staat wel op dat je het niet met ochtendurine moet gebruiken maar de reden daarvan staat er niet bij dus ik heb heel eigenwijs dit wel gedaan.
    Komt prima op te staan wanneer je ei is!

Ik ga ze zeker weer bestellen als indien nodig..

Ilona

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct