Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

278650 Vernoemen

• Auteur

Ha meiden,

Misschien kunnen jullie me helpen?
    Ons zoontje is vernoemd ( zucht waren we maar nooit aan het vernoemen begonnen… ) naar mijn vader. Dat wilde ik gewoon heel graag.
    Maar mochten we weer een zoontje krijgen, tja dan zal ik het naar mijn schoonvader vernoemen!!!
    Maar de naam van mijn schoonvader is DIRK. Meer niet…

Wie weet een naam wat een beetje op Dirk lijkt en toch wel leuk is???

We hebben alleen deze opties (die we beide niet mooi vinden)

Derek
    Derk
    Diederick 1

(rick, en erik kan niet meer helaas omdat die er al zijn bij mijn schoonzussen!!!)

Iemand nog een ander idee???

Alvast bedankt!!

#3052187 Quote

Misschien kun je een combi doen met de naam van je schoonmoeder.
    Bijv. stel dat ze Marie heet: Marinus Dirk -> Mark
    Of bijv. Anna -> Arno Dirk -> Ardin
    Of bijv. Johanna -> Johan Dirk -> Jordin

#3052183 Quote

Hoi, misschien je kind inderdaad meer dan 1 naam geven, en dan een van die namen Dirk? Krijgt 'ie dus wel een 'gewone' voornaam en is Dirk ook weer blij…
    Succes ermee, wat een dilemma…

#3052184 Quote

Hai hai,

Ik zou Dirk ook als 2e naam doen als je hem niet mooi genoeg vind als roepnaam. Ons kindje gaat ook de namen van opa's of oma's als 2e en 3e naam krijgen.

#3052185 Quote

Bedankt voor jullie reacties!!! Ik heb er wel iets aan en we komen er zeker wel een keer uit!

#3052186 Quote

Hier nog een voorstel,

Mijn zwager heet Dick, is volgens mij ook een afgeleide van Dirk…

Veel succes met het vinden van de leukste naam!!!

Groetje

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3052179 Quote

Oh,

Ik lees nu net Dirk, meer niet. Dus die tweede naam zal er wel niet inzitten…
    Tja, ik weet het ook even niet. Ik weet alleen wel dat ik maar niet aan vernoemen ga beginnen.

#3052180 Quote

Ik zou nooit aan mijn kind een naam geven die ik niet mooi vind. Kan je niet hem Dirk als tweede naam geven?
    Groetjes
    Nike

#3052181 Quote

Misschien een combinatie, zoals Dirk Jan of Jan Dirk, maar dan kun je Jan misschien vervangen voor iets anders. Of meerdere namen en dan Dirk als 2e of 3e naam. Ik moet wel zeggen dat ik laatst een ventje van 2 zag en die heet Dirk ( ze zeggen Dirkje) en dat vond ik toch echt een mooi ventje! Maar je moet niets tegen je zin in doen, hoor!
    Moeilijk hoor! Succes!
    Groetjes Mieke

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct