Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

bloeddruk

• Auteur

weet iemand of een bloeddruk van 144/82 hoog is?
    En klopt het dat je bloeddruk tijdens je zwangerschap heel erg schommelt?

#3055249 Quote

nou,ik weet nie of dat hoog is,die van mij was laatst 130/65…maar die van mij schommelde wel erg.ik hoef nu nog maar 3 weken,dus ik heb zat vergelijkingsmatriaal en de verloskundige heeft niks gezegd over m'n bloeddruk

#3055250 Quote

die van mij schommelt ook heel erg, van hoog naar laag, heb alle soorten al gehad:-)
    De hoogste die ik had was 140/80 en dat was nog niet te hoog zei ze.
    dus zal dat bij jou ook niet zijn!!
    Succes!

#3055251 Quote

mijn bloeddruk was vorige week 150/80 en volgens de huisarts was dat goed.

#3055252 Quote

Volgens mij is dat heel netjes hoor!

#3055253 Quote

ik schommel ook rond die koers. Pas bij een onderdruk van 90 zeggen ze dat je het wat rustiger aan moet doen en bij 95 wordt je doorverwezen naar de gyn. Dus nog niets om je zorgen over te maken.
    Groetjes

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3055254 Quote

Sowieso is alleen de onderdruk echt van belang. En tussen de 80 en 90 is dat erg netjes!!

#3055255 Quote

Inderdaad is alleen je onderdruk echt van belang en die is prima als hij zo ongeveer onder de 90 blijft.

Een bovendruk van 144 is niet erg weinig maar die zegt niet zoveel. Als je een beetje nerveus bent, bv over de bloeddrukmeting of sowieso over je afspraak bij de vk ofzo, dan kan je bovendruk al stijgen.

Als je je er druk over moest maken, zouden ze dit wel gezegd hebben bij de vk/huisarts!

#3055256 Quote

mijn bloeddruk was vandaag bij de vk: 110-65…dat was prima zei ze. de vorige keer was ie: 110-75.
    ik vind eerlijk gezegd 144 wel een beetje hoog, maar gelukkig is het je bovendruk en dat is niet zo erg.
    maar het ligt ook aan je leeftijd. ik zelf ben 23, ik geloof hoe ouder je bent hou hoger je bloeddruk ook is of mag zijn.
    als je vk niks ervan zegt kan je ervan uitgaan dat het goed is!

gr. sandy

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct