Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

40 jaar en zwanger

• Auteur

Hallo allemaal,

Na twee miskramen vorig jaar ben ik nu eindelijk weer zwanger, hopelijk dit keer wel een kindje dat ik kan uitdragen.
    Ik ben in juli 40 geworden. Voor velen in mijn omgeving ben ik te oud om nog een kindje te krijgen, vooral omdat ik al twee kleine kinderen heb. Wij hebben echter de wens om nog een derde kindje te krijgen. Velen begrijpen dat niet.
    Wie heeft dezelfde ervaring of begrijpt wat ik wil zeggen.
    Ik hoor graag van jullie.
    Groeten,
    Sandra

#3055348 Quote

hoi sandra
    precies je moet je weinig tot niks aantrekken van de omgeving. die willen altijd wat te zeuren hebben dus zoeken ze maar wat. bij jouw is het toevallig dat ze je te oud vinden en bij een ander hebben ze wel wat te zeuren dat je wat te jong bent. en als het dat niet is dan hebben ze wel wat op je relatie te mopperen…
    met anderen wooren. doe maar lekker wat je zelf wilt en geniet ervan.
    ik hoop op een gezonde en fijne zwangerschap en een pracht baby!!
    (voor ons allemaal trouwens.)
    liefs van sandy (15wk)

#3055337 Quote

enne natuurlijk van harte gefeliciteerd!! ik hoop echt dat het goed gaat!! Groetjes!!

#3055338 Quote

Hoi Sandra,

Van harte allereerst. Zelf vind ik 40 ook niet echt jong voor een zwangerschap, maar het gaat helemaal neit om wat ik of anderen vinden. Het gaat erom wat jij vind en als jullie de wens hebben om er nog een derde bij te nemen dan moeten jullie dat zeker doen en dat is jullie van harte gegund!

Ik wens je een heel voorspoedige zwangerschap toe 🙂

groetjes, Jane

#3055339 Quote

Proficiat, laat je niets aanpraten door die mensen, vroeger hielden de vrouwen ook niet op bij 35. Het is typisch iets van nu dat je ongevraagd van alle kanten te horen krijgt hoe en wanneer je kinderen moet krijgen. Ik erger me daar ook op (39 en zwanger van tweede). Geniet maar lekker van je zwangerschap.
    Groetjes

#3055340 Quote

Hoi Sandra,

Ik ben 39 (bijna 40)ben 6 maanden zwanger. Trek je er aub niets van aan!
    Wat is oud? Sommige dingen lopen zoals ze lopen. Mensen….hebben zo makkelijk een oordeel je hebt het niet zelf in de hand. Ik zit bv ook nog in een situatie(vriend zonder werk) die niet ideaal is.
    Bel m'n vriendin op en die reageerde heel raar zo van ohhh gefeliciteerd, mmm had het niet verwacht in jou situatie met een bepaalde toon.
    Nu zat het al een tijdje niet lekker, maar was er helemaal klaar mee!
    Het is mijn beslissing en er is nooit een goed moment zeggen ze weleens.
    Nou ik vind het juist een geweldig!

Succes

Misschien hoor ik nog wat van je zou leuk zijn!

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3055341 Quote

Als jullie dat willen: DOEN! Heel veel succes!

#3055342 Quote

Trek je aub niks aan van reacties dat je te oud zou zijn! als je nog geen 40 zou zijn zou er wel weer wat anders zijn.

Ik ben 33 en kreeg van een vriendin te horen dat het me wel tegen zal vallen omdat ik niet zon moederlijk type ben. Sommige mensen hebben toch de neiging om alleen in hun eigen straatje te kijken. Alles wat niet zo is zoals zij het zouden doen is raar, heel bekrompen!

#3055343 Quote

Eva, Sandra,
    Wat zijn dat nu voor een opmerkingen?
    "geen moederlijk type"
    Volgens mij is dat jaloezie!
    Ondertussen kan het behoorlijk kwetsend zijn.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct