Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Snoepen

• Auteur

Ik eet de laatste tijd erg veel snoep, chocola en ijs ik voel me hier een beetje schuldig door. Nu moet ik me in wk 28 van de zwangerschap op suiker laten testen omdat ik met mijn gewicht iets boven het gemidelde zit. Hebben meer dit gehad.

Groetjes Tooske (20 weken)

En maak a.u.b. niet van die flauwe opmerkingen dat ik Tooske van tv ben en dat ik vreemdga, want dat slaat tuurlijk nergens op.

#3055522 Quote

Hoi Tooske,

Ik ben zelf de laatste weken ook enorm aan het snoep en de chocolade gegaan. Ik vermoed dat ik de laatste 3.5 weken 2.5 kilo ben aangekomen, terwijl ik in de eerste 16 weken in totaal maar 2 kg was aangekomen. Zou ik nu met 20 weken dus op in totaal op 4.5/5.0 kg zitten. Ik weet niet of dat veel is, ik moet maandag op controle in het ziekenhuis en dan zal ik het vragen. Ik ben benieuwd.

Groetjes, Jane

#3055512 Quote

Ha Tooske,

Ik heb zelf niet zo dat ik snoep, maar ook ik ben getest op suiker omdat ik wel erg hard gegroeid was en nog steeds doe trouwens 🙂

Ik was in twee weken tijd een paar kilo aangekomen en kindje was ook aan de grote kant.
    Ben geprikt op suiker maar die was goed gelukkig.

Ik zelf heb wel even op internet gezocht toen (op google) op zwangerscahpssuiker. Het is nl. nogal veel info. om hier neer te zetten, maar dat zou je eens kunnen doen om te kijken waarom ze prikken en als je het hebt wat ze eraan doen en de eventuele risico's

Heel veel succes ermee!
    groetjes Karin

#3055513 Quote

je gaat toch niet vreemd? je zingt gewoon heel erg slecht in musicals, that's all!

#3055514 Quote

Hoi Tooske,
    Meestal duid overmatig drinken (dorst), vooral na het eten van zoetigheid, op de aanwezigheid van een hoog suikergehalte. Als je hier idd last van hebt dan zou ik zeker letten op wat je eet. Met name op koolhydraten. Als je dit onbekend klinkt dan ben je waarschijnlijk gewoon wat gegroeid van het snoepen zelf. Oja, ik spreek uit ervaring heb dit nl. in m'n laatste zwangerschap ook gehad. Met een "streng" dieet was het verholpen en na de bevalling geen last meer.
    Succes!!

#3055515 Quote

ja daarom en je bent nog lelijk ook domme tooske

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3055516 Quote

Goh anoniem wat ben jij toch zielig

#3055517 Quote

Ja sorry Tooske hoor, maar da's toch ook wel vragen om moeilijkheden met zo'n opmerking onderaan je berichtje.

#3055518 Quote

hoi hoi tooske,

ook ik moet van mezelf zeggen dat ik nogal veel ben gaan snoepen.
    ben vandaag op controle geweest
    (week 28)
    en algehele check gehad.
    alles was goed, ook mijn suiker: 4,7
    en dat terwijl ik al 10 kilo ben aangekomen.
    en ook mij viel me op dat ik veel meer dorst heb.

dus ik zou me nog niet al te veel zorgen maken, en gewoon ff op de uitslag wachten.

p.s dat is normaal hoor dat ze je bij 28 weken weer helemaal controleren.

groetjes en sterkte van dolfijntje

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct