Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

kleding

• Auteur

Beste S,
    Misschien kan je ergens een paar broeken aanschaffen met elastiek erin en een maatje groter. Dat heb ik in het begin ook gedaan nl. En een buikband, dat moet je zelf weten. Ik persoonlijk vindt 9 weken erg vroeg. Het is pas leuk als je een échte dikke buik hebt, dat staat gewoon erg leuk.Ik wilde het ook wel met 9 weken al hoor, maar heb het niet gedaan.
    ps. ik heb nog wel een fijne spijkerbroek te koop voor je hoor,kan je dragen tm maand 6 😉
    geniet van je zwangerschap !!

#3055549 Quote

Hai,

Ik heb in het hele begin eerst broeken gekocht met elastiek in de taille en dan een maat groter dan ik normaal draag.

liefs
    Lot

#3055548 Quote

Volgens mij zijn er geen verschillende maten voor verschillende zwangerschapsduur. Veel positiemode is helemaal elastisch of heeft een elastisch stuk rond de buik en rekt dus gewoon mee als je buik groeit.

Andere kleren (bv broeken van linnen ofzo) hebben een elastiek dat je op maat kunt stellen. In het elastiek zitten allemaal knoopsgaatjes en met een knoopje aan de binnenkant van de broek stel je dat elastiek dan af op je buikomvang.

Als ik jou was, zou ik gewoon nog even doorlopen in de kleren die je nog wel past, tenminste als je op z'n minst iets kunt afwisselen daarin. En dan over een paar weken nog eens verder kijken bij de positiemode. Misschien kom je er dan beter in.

Met een buikband, doel je dan op zo'n sierband die je in allerlei kleurtjes bij Prenatal, Miss Etam etc kunt krijgen? Die moet je gewoon omdoen als je dat leuk vindt. Dat is nooit stom, gewoon doen als je je er zelf prettig bij voelt. Steun heb je er overigens niet echt aan hoor.

Een wel ondersteunende buikband is erg duur en moet je, voor zover ik begrepen heb, alleen dragen als je dat echt nodig hebt. Daar zou ik met 9 weken zeker nog niet aan beginnen! Dat is meer iets om met je verloskundige te overleggen als je bv last krijgt van je bekken ofzo.

Succes!

Groetjes,
    Marjo (28 + 2)

#3055558 Quote

Ik heb wel twee buikbanden, maar eentje is eigenlijk een maat te groot dus dat duurt nog wel even, de andere zit lekker strak en geeft wel veel steun. Maar ik vind het nu ik een mooie buik heb wel leuk om er een sjaal omheen te knopen, dan zit hij zo strak als je wilt en het zit ook nog eens heel erg lekker. Dat kun je als je wilt ook al doen als je nog geen enorme buik hebt, hij lijkt namelijk een stuk groter als je een beetje slim knoopt 🙂

#3055559 Quote

Bij H&M kun je uit de gewone collectie leuke stretchbroeken kopen. Met een leuk shirt en een buikband zit het er hartstikke leuk uit. heel geschikt voor de eerste maanden als de positiebroeken nog te groot zijn.

#3055560 Quote

Hoi,

Bij C&A hebben ze leuke zwangerschapsbroeken die je nu al aan kan

Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct