Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

280100 Geen Pil Vergeten Ongesteld En Zwanger Kan Of Fabeltje

• Auteur

Ik heb nu al zoveel tegengestelde berichten gehoord. Over deze 2 dingen. Dus nu vraag ik jullie. Kan je nu echt zwanger worden, terwijl je de pil slikt? (en niet hebt overgegeven, diarree of pil vergeten)Hoe groot is die kans? EN mijn tweede vraag: is het mogelijk dat je zwanger bent en gewoon (normaal, zonder iets te merken) ongesteld wordt? ik heb hier namelijk nooit iets van geloofd en alleen maar gehoord van mensen die iemand kende, die iemand kende….. enz.
    Wie heeft hier nou echt verstand van? Ik vind het allemaal zo verwarrend! in hoeverre kan je nu op je pil vertrouwen?
    het liefst ervaringen uit eerste hand.

#3061323 Quote

Ja, je kunt door de pil heen zwanger worden. Die kans is wel erg klein: 0,03%, maar goed wel aanwezig.
    Ook kun je gewoon ongesteld worden terwijl je wel zwanger bent. Ook deze kans is vrij klein, maar wel aanwezig. (Mijn nicht kwam bij 6 maanden zwangerschap erachter dat ze zwanger was.) Ik heb er overigens zelf geen ervaring mee.

Als je twijfelt of je zwanger bent, kun je een zwangerschapstest doen. Een positieve test betekent altijd dat je zwanger bent (tenzij je medicijnen gebruikt om zwanger te worden, maar dat lijkt me niet als je de pil slikt). Een negatieve test terwijl je wel zwanger bent, gebeurt alleen als je te vroeg test heel vroeg (tot 2 weken overtijd ofzo) in de zwangerschap.

#3061324 Quote

Hier spreekt iemand uit EIGEN ERVARING.
    Ik slikte 'microginon 30' en ben al 33.3 weken zwanger!

Niet overgegeven, niet diaree, niet vergeten.
    Het kan dus echt.
    Weet nog niet of ik straks terug ga op 'microginon 30'.
    Misschien beter een andere….

#3061325 Quote

dat meen je niet ik slik microginon 50
    werd je nog ongesteld of wist je het meteen?? veel geluk met je kindje!!

#3061326 Quote

microginon 50 is sterker hoor. dus maak je niet druk.
    en ik heb jaaaaaren microgynon 30 geslikt en nooit zwanger door de pil heen hoor.
    om heel eerlijk te zijn geloof ik die verhalen allemaal niet zo. ja sorrie voor de mensen die zeggen van wel. maar volgens mij is er dan wel iets mis met je stofwisseling ofzo.

#3061327 Quote

Dit komt echt zoooo weinig voor…In principe is de pil 99,9 procent veilig.

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #3061328 Quote

Hoi
    Ik ben ook tijdens het gebruik van de pil zwanger geworden.Ondanks ik hem stipt gebruikte.

#3061329 Quote

Ik gebruikte trigynon (3 fasen pil) omdat microgynon etc. bij mij niet bleek te werken. Ik werd gewoon via de natuurlijke wegen ongesteld. Toen dus de 3 fasen pil geslikt omdat die volgns mijn huisarts wel zou werken. Na een half jaar slikken en de laatstte maand niet overgegeven, diarree of verkeerd geslikt ben ik nu bijna 32 weken zwanger. Het kan dus

#3061331 Quote

Mijn huisarts vertelde me dat er per jaar 7000 vrouwen in Nederland zwanger worden terwijl ze de pil slikken. Ik ben zelf namelijk ook zwanger geworden terwijl ik de pil slikte (regelmatig en al vanaf mijn 16e, etc etc).
    Daarbij zitten ook de vrouwen waarbij de pil niet goed heeft gewerkt door bijv. medicijnen of diarree of overgeven of een te lichte pil, maar zich niet meer kunnen herinneren dat zoiets is voorgevallen.
    Ik kwam er zelf achter na 11 weken.

De kans is echt superklein hoor, maak je niet te druk.

Groeten..

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen