Hoi Edith,
Ik heb begrepen dat juist voor de wat grotere maten het tweedehands aanschaffen van luiers minder geschikt is, aangezien de kinderen dan veel minder hard groeien, de luiers dus veel langer van dezelfde maat gebruiken en de kans dat de luiers al behoorlijk versleten zijn dus groter is, zeker als je ze ook nog eens voor meerdere kinderen wilt gebruiken.
Overigens zal dat ook wel uitmaken waar je ze koopt, ik ken de e-mail lijst van Annemiek ook en die beschrijft altijd heel duidelijk ook de kwaliteit erbij.
Ik wil overigens ook graag meerdere kids, en realiseer me ook dat de luiers die ik nu heb dan wellicht versleten zijn, maar aangezien ik al erg veel moeite heb moeten doen voor één zwangerschap is het sowieso maar de vraag of het zinvol is om nu al met een tweede kindje rekening te houden.
En zo maken we allemaal onze eigen keuzes!
Hoi Sas,
leuk dat je het ook gaat proberen, ik hoop dat het je zal bevallen!
En misschien zet deze "correspondentie" andere mensen ook aan het denken over katoen!
Op zich heb ik niets tegen wegwerpluiers hoor, en er zijn allerlei redenen waarom mensen ervoor kunnen kiezen om wegwerp te gebruiken, maar uit contacten die ik met zwangere vriendinnen heb bleek voor mij dat veel van hen zich er niet eens bewust van waren dat ze überhaupt een keuze konden maken.
De advertenties voor wegwerpluiers zijn zó overheersend en het gebruik ervan is daarom voor veel mensen een automatisme, zonder er verder over na te denken.
Wat dat betreft hebben de fabrikanten van katoenen luiers een serieus PR-probleem volgens mij!
Groeten,
N.