Hoi Daantje,
Je vriendin zal het wel niet zo bedoeld hebben, maar ik kan me soms wel eens een beetje ergeren aan wanneer "je het behoort te vertellen". Dat is toch heel persoonlijk! Wie anders dan je ouders wil je laten delen in jullie grote geluk! Ik heb twee keer een miskraam gehad, bij 7 en 13 weken. De tweede keer had ik het net verteld aan een aantal mensen omdat ik uit de gevarenzone zou zijn, maar toen ging het alsnog mis. Heel erg verdrietig, maar ik heb wel steun gehad aan iedereen die het wist. Op mijn werk wist niemand er iets van, ook niet van onze kinderwens. Dat was een hele rare en nare ervaring om dan te moeten vertellen dat je zwanger bent/was en te vertellen dat je een miskraam hebt gehad (wat bij 13 weken behoorlijk heftig is)
Mensen reageerden heel vreemd.
Meid, doe lekker wat je hart je ingeeft en schreeuw het van de daken als je die behoefte hebt! Weet dat niemand kan garanderen dat het allemaal goed zal gaan, ook niet na 10 of 12 of 14 weken. We kunnen er alleen maar het beste van hopen en proberen te genieten van iedere dag!
Sterkte, groet,
Debbs
13+1 (en nog steeds heel onzeker 😉