Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

fybromialgie

• Auteur

Hoi allemaal

Ik ben 19 weken zwanger van  ons 2e kindje en ik heb fybromialgie.
    Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik erg veel last gehad van harde buiken. Dat begon al in de derde maand. Ook had ik het gevoel dat mijn buik altijd gespannen was. Het voelde onplezierig.

Ons zoontje is met 34 weken totaal onverwachts in een stuit geboren. Ik had nog geen weeen maar al wel ontsluiting en nadat mijn vliezen braken begon er een weeenstorm en is onze zoon in 3 uur geboren. Deze zwangerschap verloop tot nu toe hetzelfde en ik ga er dus vanuit dat dit kindje ook eerder wordt geboren. Maar de gynaecoloog zegt dat het nu wel heel anders zal verlopen en dat het niks met fybromialgie te maken heeft.

Ik denk daar dus heel anders over en wil graag weten hoe andere vrouwen met fybromialgie hun zwangerschap beleven of hebben beleeft.

groetjes Judje

#3085232 Quote

Hoi,
    Ik weet niks van fybromialgie, maar weet wel dat als je eens een vroeggeboorte hebt gehad, je daar in een volgende zwangerschap meer kans op maakt. Ik zou er toch gewoon rekening mee houden. Die medische heren zeggen wel meer. Ga op je eigen gevoel af.
    Groetjes Ivy

#3085268 Quote

Ik denk dat je gynaecoloog gelijk heft en dat je vroeggeboorte niet veroorzaakt is door fybromialgie. Mensen hebben wel vaker de neiging om oorzaak en gevolg bij elkaar te zoeken, maar zolang door onderzoek niet is uitgewezen dat vrouwen met fybromialgie vroeger bevallen, zou ik daar gewoon niet van uit gaan.

Er is nog zoveel onbekend van fybromialgie.

In ieder geval hoop ik dat je lekker geniet van je zwangerschap en je niet te druk maakt, want spanning schijnt de uiting van fybromialgie te verergeren.

Miep

#3085324 Quote

Hoi Judje,

Persoonlijk denk ik niet dat je vroege bevalling te maken heeft met de fybromyalgie.
    Ik heb ook fybromyalgie en ben gewoon met 38 weken bevallen van de eerste.
    Ik heb die zwangerschap ook erg veel last gehad van harde buiken, maar had het toen ook erg druk (verbouwing). Ik heb in die zwangerschap eigenlijk weinig tot geen last van de fybromyalgie gehad.
    Nu ik zwanger ben van de tweede (29w) heb ik wat meer last, maar dat komt denk ik omdat er al 1 rondloopt die de nodige aandacht wil hebben.

Ik denk wel dat je meer kans maakt op een eerdere bevalling, omdat je van de eerste spontaan met 34 weken bent bevallen, maar dat wil niet zeggen dat dat ook echt zal gebeuren. Voor hetzelfde geld loop je met 42 weken nog zwanger rond.
    Je kindje geeft zelf aan wanneer hij/zij geboren wil worden, daar kan niemand met zekerheid iets over zeggen.

Veel succes met je verdere zwangerschap en probeer je niet druk te maken, maar geniet ervan!

Groetjes Suusie

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct