Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

bruinige afscheiding

• Auteur

goedendag,

misschien wel een heel rare vraag maar ik vroeg me af of ik de enige ben die bruine afscheiding heeft tijdens de zwangerschap?!
    ik ben nu pas 7 weken zwanger en heb sinds 2 weken last van bruine afscheiding..
    dinsdag heb ik pas een afspraak bij de gyn maar het zit me toch niet zo lekker..
    ik hoop dat meerdere vrouwen hier last van hebben..
    het kan toch trouwens ook geen kwaad toch?
    Dit is onze eerste kindje dus we hebben zo veel vragen..
    dus ik hoop dat ik jullie vaker om hulp mag vragen?!

veel liefs Jolanda

#3085235 Quote

hoi hoi
    allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap.
    zelf heb ik hier geen ervaring mee maar als je het niet vertrouwd bel je toch even een verloskundige of je belt morgen meteen naar de gyn en vraagt of je eerder kunt langskomen.
    en als je zoveel vragen hebt vraag ze dan gewoon want dat doen we hier allemaal hoor!!
    wens je veel succes verder en hoop dat je nog even wat van je laat horen.
    liefs sil(21weken,5ekindje)

#3085237 Quote

Van harte gefeliciteerd! Als je al 2 weken last heb van bruine afscheiding, hoef je denk ik niet bang te zijn. Je hoort heel veel verhalen van vrouwen die af en toe afscheiding hebben en gewoon bevallen van een gezond kindje. Ik denk dat dat er gewoon bij hoort! Ik zelf heb minder goede ervaring. Ik was 6 weken en 3 dagen zwanger en afgelopen vrijdag heb ik bloedingen gekregen. Het begon wel met bruine afscheiding (een paar keer op een avond) en toen begonnen de bloedingen al, dus helaas heb ik toch een miskraam gehad. Omdat jij het al zo lang hebt, is er denk ik geen vuiltje aan de lucht. Bel voor de zekerheid wel even met de verloskundige, want dan weet je het zeker. Geniet in ieder geval van je zwangerschap en probeer het een beetje van je af te zetten.
    Groetjes van Jeanette

#3085238 Quote

hoi hoi,

het probleem is .. dat ik alleen op dinsdag vrij ben.. ik heb het op mijn werk nog niet verteld.. daar wilde ik nog even mee wachten omdat ik daar denk ik niet met open armen word ontvangen om mijn zwangerschap..
    ze wilde liever dat ik nog even zou wachten er mee.. maar toen was het kwaad (in hun ogen) al geschied..
    ik ben echt dol blij met mijn zwangerschap echt waar.
    al die gekke dingen die je lichaam ineens doet..
    grotere borsten, misselijk, veel plassen..
    echt heel bijzonder..
    soms voel ik me niet zwanger.. ik bedoel dan heb ik al die symptomen niet.. en dan begin ik echt te twijfelen of ik echt wel zwanger ben…
    snap je?
    heb jij dat ook gehad ?

#3085239 Quote

hoi jeanette,

ik vind het vervelend voor je..
    ik hoop dat het een beetje met je gaat.
    het is niet niks namelijk..
    was dit je eerste zwangerschap?
    als ik wat voor je kan doen dan hoor ik dat graag..

veel sterkte
    jolanda

#3085249 Quote

hoi,

Ik heb bij de eerste zwangerschap  ook 2 weken lang van die bruinige afscheiding gehad, dit was gewoon oud bloed wat er nog uit moet. dit was toen rond 6 a 7 weken.
    Bij de tweede zwangerschap heb ik dit ook 2 weken gehad, dit was al met 4 a 5 weken. een week later heb ik toen een miskraam gehad, maar dat had daar niets mee te maken hoor.
    Nu tijdens mijn 3e zwangerschap heb ik er geen last van, maar tussen de miskraam en de 3e zwangerschap ben ik ook niet meer ongesteld geweest, het was gelijk weer raak. Mijn conclusie; ik was het oude bloed al kwijt en er zat gewoon niks meer.
    Dus zelf denk ik dat het niet veel kwaad kan. Maar als je ongerust bent gewoon even naar de dokter, beter een keer te vaak, dan een keer te weinig.

Groetjes mirjam 24 jr,  mama van bas 26-01-05

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3085257 Quote

Heeej

Ik heb ook bruine afscheiding enkel met afvegen en soms een spoortje in mijn onderbroek als ik te veel bezig ben geweest. Dat begon bij mij op woensdag avond en liep al de hele dag met last in mijn rug en buik (licht ong gevoel) Dat ongevoel sloeg in eens om in ferme steken in mijn linklies. De verloskundige kon mij gerust stellen dat het mijn darmen waren en dat is gelukkig ook zo. En dat het hier om oud bloed gaat.
    na een uur was alles al weer weg, de volgende morgen met de grote boodschap en lict persen kwam er toch weer veel bruine afscheiding uit, wat vervolgens zich de hele dag niet heeft laten zien, de dag erna precies het zelfde, maar nu heb ik er nog maar weinig last van, enkel een klein spoortje met afvegen en dan moet je nog goed kijken.
    De verloskundige heeft mij verteld zolang het niet omslaat in helderrood bloedverlies en geen erge baarmoeder krampen er niets aan de hand is.. Maar geeft wel aan dat je het iets rustigere aan moet doen…

Ik ben nu vijf weken en 1 dag zwanger en verga ook van de onzekerheid dan voel ik niets meer en denk ik ook niet dat ik zwanger ben, volgens mij is dit heel normaal. ivloed van de hormonen. Ik heb niet zo veel klachten mijn borsten worden nu wel iets gevoeliger en je voelt bobbels zitten en die zijn iets gevoeliger met aanraken of er op liggen. soms ben ik moe, en soms ben ik energiek, voel hier en daar steken in mijn buik. soms moet ik meer plassen maar soms ook weer niet… gelukkig ben ik nog niet misselijk. ja net even maar dat kwam net meer omdat ik nog niet gegeten had.

#3085260 Quote

Hoi Jolandaatje,
    Lief dat je zo met me meeleeft. Het gaat nu wel wat beter. Af en toe heb ik nog wel last van buikkrampen en heb nog wel bloedingen. Is de ene keer meer als de andere keer. Het is trouwens mijn 1e zwangerschap. Ik ben 35 jaar en we zijn al ruim 2 jaar bezig om zwanger te worden. Sinds januari 2005 zitten we in de medische molen bij het ziekenhuis en ben ook al geopereerd en is mijn baarmoeder schoongemaakt en de eileiders doorgespoten. Er is niets bij me geconstateerd dus zou ik gewoon zwanger moeten kunnen worden. In november waren we begonnen met 1e hormoonbehandeling. In december ben ik dus weer ongesteld geworden en in december is het wonder gebeurd: we hebben het een maandje zonder hormonen geprobeerd en ik ben gewoon spontaan zwanger geworden. We waren dus dolgelukkig. Helaas is de zwangerschap na 6,3 weken afgebroken (afgelopen vrijdag dus). Dat is wel heel zwaar omdat je al zo lang bezig bent. We moeten het nu een plekje zien te geven en hopen dat het snel weer gaat lukken. We gaan ervoor. Geniet jij in ieder geval van het moois wat in je buik groeit en probeer het van je af te zetten.  
    Groetjes Jeanette

#3085331 Quote

Hoi,

Ik heb dat ook gehad toen ik 6-7 weken zwanger was,
    wat een paar dagen bleef aanhouden.
    Bij mij was het gewoon een innestelingsbloeding en
    verder niks aan de hand. Maar heb ook uit bezorgdheid
    de verlosk. gebeld hoor.
    Hoop dat je snel meer zekerheid hebt!!

xx Syrah (29 wk)

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct