Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

leuk idee

• Auteur

hai meiden.ik zit veel op het september forum maar wou toch ook hier even vragen of jullie nog leuke ideeen hebben om onze ouders te vertellen dat ze opa en oma worden.
    & lijkt me leuk om te weten hoe jullie het hebben vertelt!
    liefs piewie…

#3085240 Quote

Hoi! Gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet er maar lekker van.

Wij hebben het bij beide kindertjes anders aangepakt.  Bij de  eerste hebben we op een middag gevraagd: "Hebben jullie de derde week van oktober wat te doen?" om daarna te vertellen dat we vanaf dat moment misschien wel eens oppas nodig zouden kunnen hebben. Bij de tweede hebben we een klein potje babyfruit (eerste hapje van Olvarit) ingepakt voor de opa's en oma's.

Een vriendin van mij had voor haar ouders een mok gekocht (voor koffie ofzo) met daarop; 'voor de liefste opa' en 'voor de liefste oma'. Vond ik ook een leuk idee.

Je kunt ook bitterkoekjes nemen, een klein beetje chocola smelten en op de bovenkant smeren, en daarop roze en/of blauwe muisjes doen. Als je het geslacht niet weet, doe je ze allebei. Als je dat bij de koffie serveert moet er toch een belletje gaan rinkelen he? Trouwens, dit laatste was mijn traktatie op het werk in plaats van beschuit met muisjes. Dat vond ik zo afgezaagd!

Succes met vertellen, het wordt vast reuzeleuk!

Groet,

Anouk

#3085243 Quote

Wij hebben de echo van 12 weken gescand en op fotopapier afgedrukt.
    Deze kaarten zijn per post naar onze (schoon)ouders gestuurd met de
    opmerking dat de oplevering rond 2 mei 2006 ligt.

Gezien de reisafstand naar mijn (schoon)ouders redelijk groot (160 km
    en 210 km) is vonden we dit wel een leuke maar ook praktische
    oplossing. Zowel mijn ouders als mijn schoonouders vonden het een leuke
    manier om het nieuws te horen.

Groeten Sandra.

#3085245 Quote

is het jullie eerste kindje? Ik ben nu ook net zwanger (bijna 6 weken), van de tweede. Bij de eerste heb ik bij de Hema allemaal geboorte snoepjes/chocolaatjes gekocht. Ze hebben daar zakjes met witte en roze hartjes en wit met blauwe hartjes en ook nog  chocolaatjes  in de vorm van beschuit met muisjes. Deze heb ik leuk  ingepakt en gegeven. Was een groot succes. Van de tweede gaan we het de komende week aan de familie vertellen. Ik heb een t-shirtje voor mijn zoontje  beschilderd met daarop de tekst: ik ben straks …. (voorkant) de grote broer (achterkant). Ik ben benieuwd hoe de reacties zijn.
    Veel plezier met vertellen.

#3085251 Quote

Hallo,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
    Wij hebben de opa's en oma's een klein fotolijstje gegeven met het volgende gedichtje:

Je kan me niet horen
    Je kan me niet zien
    In (maand) word ik geboren
    Mag ik dan in dit lijstje
    Misschien

Liefs Ukkie
    36w6d

#3085262 Quote

bedankt voor jullie reacties.dit is onze eerste inderdaad en we willen het vertellen met ongeveer 8 wk dus we hebben dan nog geen echo.maar ik ben dan wel al bij vlk geweest en dan vindt ik dat het wachten wel lang genoeg is.ha ha…nog meer tips zijn welkom!
    gr piewie

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3085266 Quote

Wij hebben het gewoon verteld. Ook heel leuk, want het nieuws is het allerbelangrijkste en komt waarschijnlijk toch wel als een verrassing.

Miep

#3085277 Quote

Ik heb het gewoon verteld. Voor ons was het een complete verrassing dat ik zwanger was en ja, het is zo leuk om die gezichten te zien als je het vertelt. Ik wist op 15 september dat ik zwanger was en heb het een week later verteld. Moest op 22 september naar het ziekenhuis voor een termijnecho en kon daarom gelijk al wat foto's laten zien. Ook dit is mijn eerste kindje.

#3085320 Quote

Hoi

Ik heb aan me schoonmoeder de zwangerschapstest cado gedaan
    ingepakt en gegeven
    me schoonvader wist niet wat het was hahaha

Bij  mijn ouders een tshirt gemaakt met printstrijk papier
    voor me zoontje
    voorkant Ik ben stoer
    achterkant want ik word een grote broer

Zaterdag gaan we met de familie uit eten
    en dan doe ik me zoontje weer dat tshirt aan

gr natasja

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct