Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

glucose(zwangerschapsuiker)prikken????

• Auteur

Hallo allemaal

Ik moet volgende week naar het ziekenhuis om glucose te laten prikken(zwangerschapsuiker).
    wie heeft hier ervaring mee of weet er meer van?

groetjes patricia(23w 2 d zwanger)

#3085263 Quote

hoi
    ik heb dat ook moeten doen met ongeveer 25 weken.
    de reden was, dat ik zo ontzettende dorst had en meer als 3 liter per dag dronk.
    Je moet dan een heeeeel erg zoet drankje drinken, (echt heel vies) daarna een uur wachten, je mag dan niks doen, niet te veel bewegen en niet eten en drinken en daarna tappen ze bloed af. uitslag hoor je de volgede keer bij je verloskundige. ik tenminste, omdat alles goed was.
    Ik denk dat als het niet goed is, dat je dat snel verteld wordt, want als je suiker hebt, dan krijg je een speciall dieet waar je je aan moet houden.
    Ik hoop voor jouw, dat alles goed is, omdat suiker zo nadelig is voor de baby, vooral na de geboorte. ik hoop je hiermee wat kunt! succes groetjes mar

#3085265 Quote

Bij mij hebben ze de lunchtest gedaan.

Ik moest 's morgens nuchter komen. Bloedprikken, daarna kon ik gaan ontbijten. 'middags moest ik het één en ander teen (kreeg een lijstje mee, met dat ik 2 brood met jam moest eten, the met suiker drinkene, nog iets van een appel, en de rest weet ikniet meer)

Anderhalf uur na de lunch moest ik weer prikken. Beide waarden werden vergeleken.

Ik moest eigenlijk ook naar het ziekenhuis (ben onder behandeling van gynaecoloog), maar de assistente van de huisarts kon deze test ook uitvoeren.

Hebben ze bij jou al verteld hoe ze de test gaan doen?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct