Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

help aub ivm met erkenning

• Auteur

Hoi
    Ik zit met een zwaar probleem:
    Ik ben er tijdens de zwangerschap alleen voor komen te staan omdat mijn toenmalige
    partner drugsverslaafd was en vaak vreemdging met vanalles en nog wat en mij bovendien zwaar geestelijk mishandelde.
    Nu is hij een aantal weken in afkick en heeft hij gedreigd via juridische weg een omgangsregeling te krijgen maar ik WIL DIT ABSOLUUT NIET!!!!!!!
    Ik weet zeker dat hij terug valt en ben net het leed teboven aan het komen.
    Mijn moeder zal het kind aangeven als vader onbekend omdat ik weet dat hij terug zal vallen en ik ben doodsbang dat mijn kindje wat overkomt.
    Wie kan mij hierover info geven

Liefs
    viona

#3085276 Quote

http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=51904

Kijk eens bij deze link. Hier staat info op ivm erkenning van het kind.

Je moet nu het kind laten erkennen, want jij moet als moeder aanwezig zijn. De gemeente kan je meer info geven over dit onderwerp.

#3085278 Quote

Volgens mij kan hij niks eisen als hij het kind niet erkend heeft, en toen wij gingen erkennen moest ik daar toestemming voor geven.
    zolang hij het niet erkend heeft heb jij als moeder automatisch het ouderlijk gezag/voogdij.

Groetjes Anna

#3085297 Quote
    quote: viona20 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-01-2006 21:35:26'));

Hoi
    Ik ben er tijdens de zwangerschap alleen voor komen te staan omdat mijn toenmalige
    partner drugsverslaafd was en vaak vreemdging met vanalles en nog wat en mij bovendien zwaar geestelijk mishandelde.
    Nu is hij een aantal weken in afkick en heeft hij gedreigd via juridische weg een omgangsregeling te krijgen maar ik WIL DIT ABSOLUUT NIET!!!!!!!
    Mijn moeder zal het kind aangeven als vader onbekend omdat ik weet dat hij terug zal vallen en ik ben doodsbang dat mijn kindje wat overkomt.

Liefs
    viona

Ik  begrijp uit je verhaal dat de biologische vader je kindje niet heeft erkend. Als hij dit wel gedaan heeft, dan heeft hij daarmee plichten gekregen, enzal de vader wel degelijk geregistreerd zijn als vader (hij heeft dan nog geen rechten, want het gezag moet jij ook toestemming voor geven). Maar   goed omdat je aangeeft dat jouw moeder aan zal geven vader onbekend, denk ik dat er geen erkenning heeft plaatsgevonden.

De biologische vader kan via de rechter een verzoek indienen om een vaderschapstest te mogen doen en kan ook een verzoek indienen om je kindje alsnog te erkennen. Stemt de rechtbank in, dan kan je daar niets tegen doen.

Bij erkenning heeft hij alleen nog maar plichten en geen rechten. Hij   moet tevens bij de rechtbank verzoeken om gezag over zijn kind. Als de rechter in zijn voordeel beslist dan heb je samen gezag.
    De omgangsregeling zal dan ook vastgesteld worden.

Maar goed hij moet dus eerst naar de rechter gaan, en hard maken dat het in het belang van het kind is dat hij het kind kan erkennen en gezag krijgt over zijn kind. Meestal is dat moeilijk met een recent drugsverleden. Jij wordt uiteraard ook gehoord in de rechtbank en waarschijnlijk komt ook de kinderbescherming er aan te pas.

Maar goed gaat hij echt die gang naar de rechter maken of is het allemaal bluf? En als hij dan gaat hoe groot is de kans dat hij dat gaat winnen? Geen idee, maar maak je er niet te druk om, want een drugsverleden wordt zwaar meegerekend.

Sterkte
    Miep

#3085300 Quote

Hoi Viona,

Mijn zoontje is ook niet erkend door zijn vader, dus heeft hij ook nergens recht op. De vader kan volgens mij  alleen via de rechter een vaderschapstest eisen, maar gezien zijn verleden lijkt het mij heel sterk dat hij een omgangsregeling gaat krijgen(daar hoef je volgens mij niet zo bang voor te zijn, maar ik ben natuurlijk geen rechter)   En de vader kan zonder jou, jou  kind ook niet erkennen.
    Volgens mij hoef jij je niet zoveel zorgen te maken, maar ik zou het wel effe navragen!!
    Succes!!!

Liefs Annemiek
    18w3d

#3085322 Quote
    quote: viona20 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-01-2006 21:35:26'));

Hoi

Liefs
    viona

he viona

ik heb het zelfde probleem als jou!!!
    mijn ex wil er ook alles aan doen enzo.
    Maar hij heeft geen recht van spreken als jij dat niet wil,
    als het erkent moet worden dan kan jij bepalen wie dat doet en niet hij
    http://www.fiom-amsterdam.nl
    Kan je terecht met je vragen

groetjes miranda

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3085335 Quote

Hoi,

Ik heb hier totaal geen ervaring mee,
    maar het zal heel moeilijk zijn!
    Veel sterkte met alles!!

xx Syrah (29 wk)

#3085347 Quote

lieve mensen

bedankt voor jullie raad
    de tijd zal het leren maar ik krijg toch gelukkig een beetje
    het idee dat t voor hem heel moeilijk zal worden.
    Kan ik tenminste weer een beetje slapen

Groetjes Viona

#3085366 Quote

Beste Viona,

Ik denk niet dat je je zo druk hoeft te maken. De kans dat hij dat voor elkaar krijgt lijkt mij heel klein.
    Ik volg momenteel een curcus persoon familie recht voor mijn werk. En daar is ook de erkenning aan bod gekomen. Jij moet toestemming geven bij de gemeente, dus dit kan hij nooit alleen doen. Het ouderlijk gezag moet aangevraagd worden bij de rechtbank. Maar omdat hij dit dan alleen wilt doen, wordt het erg moeilijk voor hem. Vooral gezien zijn verleden. Een rechter beoordeeld altijd in het belang van het kind. En een kind kan niet worden ondergebracht bij een vader die drugs gebruikt en geweldadig is. En vergeet niet dat een moeder heel sterk staat.

Ik hoop dat je een beetje gerustgesteld bent.

Liefs Ris

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct