Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Oudere papa's

• Auteur

Hoi allemaal,

Ik ben zwanger van de derde en enorm aan het piekeren geslagen de laatste paar weken. Het is iets wat ik me vantevoren misschien niet goed heb gerealiseerd.

Mijn man is namelijk 42 (ikzelf bijna 34) en nu spookt het maar constant door mijn hoofd dat hij straks al de 60 voorbij is als ons kind pas in de 20 is…. En nu   is het  net of ik een gevoel van spijt heb dat ik dit niet meer had moeten doen. We hebben al 2 kinderen die alweer  iets   ouder zijn (6 en 4)  en ook al wel een iets oudere vader hebben maar dat valt op zich nog wel mee. En ik wilde echt nog heel graag een derde terwijl mijn man eigenlijk ''klaar'' was maar voor mij toch nog overstag is gegaan. En hij ziet er veel jonger uit hoor, je zou niet zeggen dat hij al 42 is,  hij ziet er ongeveer uit als  37 ofzo maar ja hoe is dat over 10 jaar.  

Nou ja ik ben nu zwanger en het is niet meer te veranderen maar waarom kan ik dat knagende gevoel niet kwijtraken. Zijn er hier meer oudere papa's (en mama's) en hoe denken jullie hierover?

Liefs,
    Maron

#3085295 Quote

oeps ik had niet gelezen dat je al zwanger was
    gewoon lekker van genieten

groetjes kristel

#3085301 Quote

hallo,
    Mijn vriend en ik schelen ook wat jaren en hij is nu pas 40 geworden. Voor mij hoefde op zich nog geen kinderen te komen. Kon nog wel een paar jaar wachten maar zijn leeftijd heeft dus ook echt meegespeeld. En natuurlijk ook dat hij al twee kids heeft. Maar goed.. nu weet iedereen dat ik zwanger ben en kom ik er zelfs achter dat hij niet eens de oudste papa is. In onze omgeving zijn er zelfs 2 vaders die hun eerste rond de 44 kregen. Dus eigenlijk valt het best mee. Maar ik had dus dezelfde twijfels en vragen als jij. Ik denk dat je er niet over na moet denken van 'wat over 20 jaar' want als je een jongere man had.. die kan over 20 jaar net zo goed ziek zijn ofzo. Geniet ervan meid en maak je er niet druk om!!

#3085311 Quote

Hoi Maron,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Mijn man heeft heel lang getwijfeld of hij wel kinderen wilde. Daar waren verschillende redenen voor. Hij was 38 toen onze zoon geboren is. Inmiddels ben ik weer zwanger. Weer een tijd getwijfelt wel/niet. Maar we gaan er helemaal voor! Inmiddels is manlief 41. Bijna 42 als de tweede geboren word. Ik vind hem niet oud, en hij doet ook zat met onze zoon. Ja, hij is wat men noemt een oudere vader. Maar zo ziet hij er niet uit. En zo voelt hij zich ook niet. Ik ben zelf 32.

Niet schuldig voelen, maar genieten! Het moet kennelijk allemaal nog even bezinken bij je man. Het komt echt goed!

Groetjes, Kat

#3085315 Quote

Ik wou nog even iets kwijt.
    Ik ken iemand en hun hebben een kind geadopteerd omdat ze geen kinderen konden krijgen. Toen ze hun tweede wilden adopteren bleek de vrouw zwanger te zijn. Toch nog! Ze hebben zelf nog 2 kinderen gekregen en ze zijn dus al wel wat op leeftijd maar het zijn echt de liefste ouders die ik me kan voorstellen.

#3085318 Quote

Ik heb zelf een vader die nu 68 is en ikben 26. Mijn vader was dus 42 toen ik kwam.
    Vroeger vond ik het wel vervelend dat hij ouder was dan de meeste papa's van klasgenootjes. Maar ik heb niks te klagen. Mijn vader was afgekeurd en had een camping en alle tijd voor ons(heb nog 2 broers) heerlijk.
    mijn vader is nog steeds heel sportief en gedraagt zich niet als iemand van 68. Hij zegt dat hij jonger is gebleven door ons. Hij sport 3 keer per week en wandeld elke dag een uurtje of 2 met de hond!

Ik ben ontzettend blij met hem en zijn ervaring die hij al had. ben niks tekort gekomen en heb niks gemist. de liefde van een kind voor zijn/haar ouders is er toch en die blijft.

Ik zou niet weten hoe het is een jongere vader te hebben maar ik denk dat beide voor en nadelen hebben. Maar een probleem is het niet!
    groetjes sacha

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3085326 Quote

Oh jeetje, ben je met 40 al een oudere papa? mijn vriend en ik schelen ook nogal, en hij wordt voor het eerst papa op zijn 47e. ja ouder dan normaal, maar waarom niet??

Mijn moeder was 43 toen ze mij kreeg en ik heb nooit, maar dan ook nooit gedacht dat zij een oudere mama was! we hebben tot ik 28 was nog samen gerend, getennist, ze is nog vreselijk actief en heeft een eigen bedrijf.
    Het is maar hoe je zelf bent als papa of mama denk ik. Als je jong denkt en gedraagt, waarom zou een kind daar last van hebben?

Dus ik zou me maar geen zorgen maken, ten eerste het kan altijd erger (kijk maar naar ons) en als je man of vriend er gelukkig mee is, hoef je je misschien helemaal geen zorgen te maken. Ik denk dat je kindje het verschil helemaal niet doorheeft…

Geniet maar lekker van de kids, het is helemaal goed zo volgens mij
    Neel

#3085327 Quote

Oh Marion, lees net dat je ook weer zwanger bent, heerlijk! gefeliciteerd en voel je niet schuldig, echt niet nodig hoor.

#3085359 Quote

Hallo,

Bedankt voor jullie reakties, het is gewoon al heel fijn  om al die rondspokende  gedachtes even van me af te schrijven. Ik weet eigenlijk niet waar het zo  ineens  vandaan komt, het is echt onstaan sinds ik zwanger ben, dat ik me ineens realiseerde hoe oud hij zal zijn als onze jongste straks dus 20 / 30 zal zijn. Misschien dat het ineens wel lijkt of het al heel snel is ofzo. En ook zie ik ineens op het schoolplein heel veel jonge opa's en oma's die de kleinkinderen uit school ophalen enzo en dan begin ik daar dus weer over te piekeren. Maar goed, onze generatie krijgt natuurlijk steeds later kinderen dus dat zal in de toekomst toch wel veel normaler worden.

Het is een beetje zo dat mijn man eigenlijk altijd al veel eerder kinderen wilde dan ik en neem ik het mezelf wel een beetje kwalijk dat ik toen zo lang wilde wachten en nu
    toch uiteindelijk zelfs ook weer een derde wilde.

Misschien komt het ook wel een beetje omdat mijn moeder jong is overleden, ze was pas 42 en ik ben me pas later gaan realiseren dat ik eigenlijk   een hele jonge moeder had (ik was toen 19) en mijn man is nu dus al net zo ''oud''.   Maar door het overlijden van mijn moeder heb ik lang in een rouwproces gezeten waardoor ik er niet eerder aan toe was. Ik was uiteindelijk 28 bij de eerste en  mijn man was toen 37 en   toen was ik er ook pas   echt klaar voor.

Maar goed, ik maak me er drukker om dan dan mijn man hoor, hij heeft dit soort gedachtes helemaal niet omdat hij helemaal niet met zijn leeftijd bezig is, hij is ook nog harstikke jong in zijn doen en laten  met onze andere 2 kids.  

Ach ja en Brat Pitt wordt nu ook  vader en is toch ook al over de 40.
    Ik ga proberen om het los te laten, we leven in het nu tenslotte.  

Heel  erg bedankt voor jullie reakties nogmaals.    

Groetjes,
    Maron

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct