Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

bang, zwangerschapskwaaltjes en een miskraam

• Auteur

Hallo allemaal,

vanochtend heb ik de eerste afspraak gemaakt bij de VK (14 febr) en op 13 febr mogen we al voor een echo (ik zou dan 9 weken zijn). Nog wel 3 weken wachten in onzekerheid. Ik kan mijn angsten voor een miskraam toch niet zo goed loslaten. Bij mijn eerste had ik rond de 6 weken wat bloedverlies en nu ben ik ook 6 wk zwanger. Heb nog wel last van pijnlijke borsten (al is dit minder dan bij de eerste), ben 's avonds erg moe en hijg als een paard als ik van beneden naar zolder loop. Dus aan de ene kant denk ik, ik heb wel wat last van kwaaltjes, dan kan het toch niet misgaan?! Weet iemand van jullie of de zwangerschapskwaaltjes verdwenen zijn voordat  je een miskraam krijgt?

Groetjes,
    Josie  

#3085305 Quote

Hoi josie,
    ikzelf ben 14 weken en 4 dagen zwanger van de eerste en heb nog nooit een miskraam gehad. Alleen een collega van mij had al een kindje van 2 jaar en was tot voor kort 10 weken zwanger. Zij kreeg in die 10e week wat bruinige afscheiding en dat werd steeds erger tot hevige buikkrampen en bloedverlies. Zij heeft toen de verloskundige gebeld en mocht gelijk komen voor een echo, daarop was helaas te zien dat het kindje vanaf 6 weken al niet meer leefde; het was wrs alleen een vruchtzakje. Ze vertelde me toen ze na 10 weken de miskraam pas kreeg dat ze eigenlijk na 6 weken al niet meer het gevoel had dat ze in verwachting was omdat ze niet meer misselijk was en geen klachten meer had. Dit is misschien per persoon verschillend dat weet ik ook niet, maar zij had dus geen zwangerschapsklachten meer na 6 weken terwijl het vruchtje pas na 10 weken werd afgestoten.
    Ik snap het heel goed dat je bang bent voor een miskraam, ik heb dat zelf namelijk ook. Ik vind het nog steeds een beetje onwerkelijk dat er een kindje in mijn buik groeit! Ik heb al een echo gehad bij 10 weken en dit was zo mooi! Met 12 weken heb ik het hartje horen kloppen, echt geweldig! En toch is die twijfel er nog dat het nog mis kan gaan..
    Ik hoop dat alles goed blijft gaan bij je en als je de echo hebt gehad zul je denk ik wat gerustgestelder zijn.
    Groetjes Angeliek

#3085307 Quote

Probere het van je af te zetten en gewoon lekker te gaan genieten. Niemand kan aangeven of het goped zal gaan bij jou. Zelfs een verloskundige niet bij een echo met 9 weken.

Ze zeggen wel eens dat je kwaaltjes weggaan als het niet goed zit, maar ook dit verschilt voor iedere vrouw.

Ik was op en top zwnager met alle kwaaltjes van dien teon met ruim 17 weken bleek dat ons kindje niet meer leefde. En dat terwijl ik met 13 weken een waanzinnig mooie echo had gehad.

Nu ben ik alweer ruim 30 weken zwanger en weet je ik heb de eerste maanden geen last gehad van de zwnagerschapskwaaltjes die ik bij voorgaande zwangerschappen wel gehad heb. Kortom het zegt helemaal niets.

Mijn motto, geniet van het nu, gaat het mis dan is dat moment vroeg genoeg om je druk te maken. Je angst kan namelijk niets voorkomen, maar geeft je wel een rotgevoel.

Dus meid, denk aan wat anders, denk aan de leuke dingen en ga genieten.

Miep

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct