Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Onregelmatig ongi en toch snel zwanger??

• Auteur

Hoi,

Ik ben Billie, 26 jaar, ga voor ons eerste kindje en ben al een tijdje gestopt met de pil.

Ik heb ene vraagje aan alle zwangere dames die onrgelmatig ongi waren.

Ik heb alsmaar onregelmatige cycli namelijk. Dan weer 28 dagen, dan weer 39. Het zit eigenlijk altijd tussen de 29 en 39 dagen in…

Ben bang dat ik iets mankeer (een vriendin van me heeft PCO en had ook onregelmatige cycli) en dat ik moeilijk zwanger raak.

Misschien een beetje voorbarig maar ik ben ook ooit aan de pil gegaan wegens cyclus stoornissen, vandaar…

Zijn er dames die ook onreglmatig ongi waren en zoja, waren jullie ondanks dat snel zwanger?

Gewoon even een hard onder de riem voor mezelf….je hoort zoveel vervelende verhalen…

Hele veel geluk trouwens met jullie zwangerschappen en kindjes!

Liefs, Billie

#3085352 Quote

Hoi Billie!

Ik heb geen idee wat PCO is, maar ook ik had een behoorlijk onregelmatige cyclus. Beetje hetzelfde aantal dagen als bij jou 28-39.
    Het leek er bij mij wel op alsof mijn cyclus steeds langer werd. Ook een paar keer een test gedaan omdat ik dacht dik over tijd te zijn..maar helaas!
    Nu dus toch zwanger!! En de termijn valt wel mee volgens mij, namelijk in 7 maanden!
    Ik lees veel verhalen van vrouwen die in de eerste 3 tot 4 maanden zwanger raken, en ging dus net een beetje  twijfelen of alles wel goed zou zijn!
    Maar vooralsnog is dat dus niet nodig!
    Mijn man en ik namen wel een fikse periode waarin ik mijn eisprong zou kunnen  hebben, met als logisch gevolg…
    Precies!
    Ik wens je heel veel succes met zwanger worden, want voor zover ik het begrijp is dat nog niet het geval!
    En misschien kun je me nog even uitleggen wat PCO is?

Groetjes Lelie

#3085416 Quote

Hoi Lelie,

Bedankt voor je reactie!

7 maanden is idd nog best vlot. Ondanks de onregelmatige ongi's, dus best snel zwanger geworden. Gefeliciteerd daarmee! Geeft me wel een beetje gemoedsrust. Ben nogal een paniekzaaiertje, helaas…

PCO is een syndroom waarbij eitjes niet rijpen maar cystes worden die aan de eierstok groeien. Vrouwen met PCO hebben een heel kransje van eitjes/blaasjes/cystes aan hun eierstok zitten. Doordat de eitjes neit rijpen menstrueren ze niet of onregelmatig. Met onregelmatig bedoelen ze vaak niet dat er af en toe 5 dagen tussen zit, maar bijvoorbeeld 3 maanden niet, dan zeven weken ongi…ga zo maar door. Deze vrouwen hebben vaak overgewicht en overbeharing. Maar al deze kenmerken hoeft een vrouw niet te hebben overigens.

Heb van dit alles dus eigenlijk geen last, ben alleen wel vrij onregelmatig. En dan haal ik me meteen in mijn hoofd dat ik iets mankeer…Wat een muts niet!?

Ik ga gewoon heel hard bezig om zwanger te worden, (helemaal niet vervelend) en hoop dat ik ook lekker snel zwanger wordt!

Nogmaals bedankt voor je reactie!

Liefs, Billie

#3085434 Quote

Hoi Billie,
    Ik was zelf ook altijd zo onregelmatig, viel geen klok op gelijk te zetten.
    Toch was  ik  binnen now time zwanger, ik moet zeggen dat ik daar ook wel wat hulp bij gehad heb. De eerste keer was ik na 1 keer ongesteld worden al zwanger (zonder testjes of hulpmiddelen), helaas na 9 weken een miskraam gehad. Ik had toen helemaal geen geduld meer, wilde eigenlijk direct weer zwanger worden…
    Tegenwoordig heb je bij alle drogisten ovulatie-testen, dit lijkt op een zwangerschapstest, ook een staafje waar je urine bij moet doen.
    Deze ovulatietest bepaald je vruchtbare moment. Bij een normale cyclus kun je dat makkelijk berekenen, bij ons dus niet.
    Na een aantal weken gaf de test aan dat ik vruchtbaar was,en …… direct bingo!!! Inmiddels  ben ik 34 weken zwanger en het is iedere dag genieten.

Ik zou zeggen, succes!!!
    Groetjes Wendy

#3085459 Quote

Hallo!

Het is zo moeilijk antwoord geven op jouw vraag. Ik heb PCO, dus weet uit ervaring dat je niet kan zeggen hoelang het kan gaan duren! Probeer daar ook niet aan te denken. Stap voor stap.
    Ik zelf ben in febrauri 2004 gestopt met de pil en werd maar niet ongesteld, laat staan zwanger. Eind 2004 is PCO geconstateerd. Uiteindelijk ben ik na 6 hormoonkuren zwanger geraakt. Het is dus gelukt, terwijl ik niet ongesteld werd. Er is altijd hoop en hoop doet leven. Ik ben heel blij! Die lange weg voordat het zover was  absoluut niet leuk! Ik ben er echt van slag door geraakt. Al die hormonen..ppffff Maar zo'n zwangerschap maakt veel goed!! Ik voel me zo onwijs stabiel nu (vergeleken met die kuren)!

Meid; ik probeer je niet wanhopig te maken, maar probeer niet te gaan kans-berekenen. Iedere poging is er 1 en ga niet bij de pakken neer zitten als het niet snel genoeg gaat! Ik spreek echt uit ervaring.
    Veel blijven oefenen en hou het leuk!

Liefs,
    Bien

#3085460 Quote

Hai,

Ik was ook altijd heel onregelmatig ongesteld en dan altijd met hevige bloedingen, flauwvallen, bloedarmoede en daarom aan de pil gegaan op m'n 14e. Ik ben er toen een paar keer weer vanaf geweest, maar ik voelde me beter als ik eraan bleef dus toch telkens maar weer verder gegaan ermee.
    Ik ben toen halverwege juli 2005 gestopt met de pil omdat ik graag een kind wilde. Ik dacht dat het nog wel op zich zou laten wachten omdat ik zo'n gestoorde cyclus had, maar niets was minder waar! 16 juli laatse menstruatie en waarschijnlijk ben ik 23 juli zwanger geraakt. Dus het zegt denk ik niet zoveel. Gewoon lekker veel seks hebben dan is de kans dat er wordt raak geschoten net iets groter. Wij hebben vanaf de 19e juli elke dag sex gehad om de kansen te vergroten. Ik hoop voor je dat het allemaal wel mee valt zoals bij mij.
    Sterkte,
    Wieske

Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct