Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

spelling

• Auteur

Hoi allemaal,

Ik heb even jullie hulp nodig. Hebben we eindelijk een leuke naam kunnen vinden, zijn we het er niet over eens welke spelling we moeten hebben.
    We vinden chloe een leuke naam. Maar deze kan je volgens mij op 2 of 3 manieren spellen. Wij vinden de Engelse manier van uitspreken het mooist (Spreek uit Klowie) en niet de Franse (spreek uit Klowee). Maar welke spelling hoort daarbij?

Chloe
    Chloë
    Chloé

Ik kan het op internet niet vinden. Wie kan mij helpen?

groeten,
    Marloes

#3085399 Quote

Volgens mij is het met de puntjes erop engels,
    en die met het schuine streepje frans.
    Zo spreek je het toch ook uit?

xx Syrah

#3085400 Quote

Hoi Marloes,

Heb op internet even bij Google gezocht en kwam dit oa tegen:

Chloë, Cloë. Afgeleid van het Grieks 'chloe' dit betekend jong groen. Vooral in de engels sprekende landen verbreid

Aangezien er dus bij staat dat het vooral in de engels sprekende landen voorkomt, mag je aannemen dat het op deze manier dus wordt uitgesproken als Klowee.

Ik vind het ook een leuke naam hoor !

Groetjes Marasje

#3085401 Quote

ik bedoel dus Klowie !! (schrijf per abuis net Klowee… maar dat is dus Chloé)…

Groetjes Marasje !

#3085405 Quote

Jip ik denk ook met puntjes op de e…gave naam meid…vindt Zoe met puntjes dan ook mooi…

#3085428 Quote

Bedankt meiden voor jullie reactie!
    Idd net als Zoë, is natuurlijk ook met een trema op de e.

Groetjes
    Marloes

Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct