Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

tja ontdekt en nu????

• Auteur

hallo allemaal, ik heb net ontdekt dat ik zwanger ben. heb voor de zekerheid nog een test gehaald en ook die liet zien dat het zo is…

maar nu? wat moet ik doen, en wat raden jullie aan. ik neem aan dat ik zo wie zo naar de huisarts moet en die mij ook zal helpen maar kan/ wil iemand mij alvast wat meer vertellen..

dank je

selma

#3085402 Quote

Hey Selma,
    Allereerst proficiat!!!!
    Bel gewoon een verloskundige praktijk en maak een afspraak. Daarna zie je verder. Denk wel even aan foliumzuur (verminderd de kans op een open ruggetje van het kindje).
    En geniet ervan!

#3085403 Quote

Gefeliciteerd meid,

Ja je zou het de huisarts kunnen vertellen. En dan de verloskundige kunnen bellen, maar de meeste afspraken zijn rond de 12e week, dus moet je nog even wachten.

Succes Natasja

#3085404 Quote

Gefeliciteerd met jou zwangerschap!

Ik heb zelf een afspraak met de huisarts gemaakt. Hij kan jou een verloskundigepraktijk aanwijzen en verteld je misschien ook een aantal zaken waar je op moet letten m.b.t. je eten  en drinken en eventuele medicijnengebruik.

Neem inderdaad ook foliumzuur in. Kost bijna niets van een huismerk van de drogist.

heel veel succes!

liefs
    di silva

#3085406 Quote

Van -e !!

Ik had in eerste instantie ook mijn huisarts gebeld, maar die vertelde dat zij daar  verder niets mee  deden en ik een verloskundige moest bellen. Daarmee een afspraak gemaakt en dan verloopt alles verder vanzelf hoor !

Hoop dat je het hier ook leuk gaat vinden en zo af en toe eens mee denkt met ons hier !

Groetjes Marasje

#3085431 Quote

dank je wel voor jullie reactie's. dat foliumzuur wat is dat precies? en zijn er nu in het begin andere dingen die van belang zijn?

alvast bedankt

selma

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3085433 Quote

gefeliciteerd selma,

En hier een goeie site waar veel info op staat mbt de zwangerschap http://zwangerschap.pagina.nl/. En zo zijn er nog veel meer site's deze zijn best wel makkelijk als je nog niet zo veel weet over de zwangerschap en alles wat erbij hoort.

Veel succes verders en geniet ervan zwangerschap is een mooi iets.

groetjes,

Kiertje

#3085438 Quote

Hoi Selma,
    van harte hoor! Ik zou overigens niet te lang wachten met het maken van een afspraak bij de vk. Als je dat laat doet kan het zijn dat ze voor jou "maand" al vol zitten en dan moet je een ander zoeken. Gewoon aanmelden en dan sturen ze je vast een hoop info toe. Je bent heus niet de eerste die niet weet wat te doen en ze leggen je vast met alle liefde uit wat de procedure is.

Geniet ervan.

Groetjes, Annemarie
    maart 2004 en augustus 2005 mama

#3085482 Quote

Hoi Selma,

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
    De huisarts bellen heeft idd niet zoveel zin. De verloskundige wel. Ik werd bij mijn zwangerschap zelfs al met 9 weken langs gevraagd. Dit i.v.m. de combinatie test die je met 12 weken kunt laten doen.
    Het foliumzuur kun je tot 13 weken slikken dus dat kan nog wel. Wel z.s.m. mee beginnen want dit verlaagt de kans op een  open ruggetje en andere vervelende aandoeningen. Gewoon verkrijgbaar bij de drogist, Hema of apotheek.
    Daarnaast zou ik ook alvast met je verzekering bellen om door te geven dat je zwanger bent i.v.m. kraamzorg.
    Ik weet niet hoe je de kinderopvang gaat regelen, maar bij de meeste creches moet je je kind eigenlijk al opgeven voor je zwanger bent. Heel handig…
    En als laatste, maar zeker niet het onbelangrijkst: Moeders voor Moeders (http://www.moedersvoormoeders.nl)
    Tja, net zwanger en nu al zo veel te doen. Heel veel succes en geniet ervan!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct