Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

voor mij hoeft het even niet!!!!

• Auteur

hoi hoi
    mischien om stom het hierover te hebben maar dit is voor mij echt een grot probleem.
    normaal hebben mijn man en ik een heel goed sexleven maar op het moment hoeft het voor mij niet.
    mijn man heeft hier erg veel last van en klaagt er ook over en dit maakt mij erg onzeker,
    ben ik dan de enige?
    ik wil hem niet afstoten ,helemaal niet maar ik kan het nu gewoon niet opbrengen om sex te hebben.
    heb veel meer behoefte aan knuffelen en intiem zijn met elkaar als sex.
    mijn man gaat naar de boeken kijken en daar staat ook wel in dat de vrouwen als de eerste maanden voorbij zijn weer zin hebben in sex,maar ik dus niet.
    ben nu zwanger van de 5e en heb er bij de vorige zwangerschapppen ook geen last van gehad en nu dus wel,maar elke zwangerschap is weer anders.
    mischien een brutale vraag maar zou zo graag van jullie willen weten hoe vaak jullie sex hebben als je niet zwanger bent en nu je zwanger bent.
    mischien dat ik me dan niet meer zo kloten voel.
    liefs sil

#3085461 Quote

Hoi,

Ik dacht ook dat ik de enige was daarin, maar heb al meerdere
    keren hier gelezen dat meer zwangeren weinig zin in sex hebben.
    Ik heb het al vanaf het begin, nu begint het wel weer iets meer te
    worden, tot een maand terug hoefde het van mij helemaal niet!
    Ik vind dat je man je daarin moet respecteren en begrijpen, en er
    staat idd in de boekjes vaak dat vrouwen op de helft opeens weer
    veel meer zin krijgen, maar vaak dus ook niet!
    Toen ik nog niet zwanger was hadden wij ongeveer 1x per week sex,
    en nu is dat ongeveer 1x 2-3 weken, maar de eerste 5 maanden van
    m'n zwnagerschap dus amper!
    Ik vind mezelf nu niet zo sexy meer, en ben vaak ook veel te moe om
    uitgebreid sex te hebben.
    Iedere vrouw is daar anders in, en dat moeten mannen toch wel
    begrijpen hoor.
    Laat je niks opdringen, en praat er uitgebreid over met je man..

xx Syrah

#3085462 Quote

Hoi Sil,

Het is helemaal geen gek onderwerp hoor, ik denk dat elke zwangere vrouw hier wel mee te maken krijgt. Ook ik heb de eerste maanden geen zin gehad in sex, wel in knuffelen maar verder dan dat hoefde van mij niet. Nu de 30 weken er bijna op zitten is de zin in sex er wel maar de kracht niet en ik moet je ook heel eerlijk zeggen dat het gewoon niet fijn aanvoelt. Gelukkig weten zowel mijn man als ik dat het gevoel en de zin na de zw.schap terug komen en dat het op het sexuele gebied weer in orde zal komen. Maak je er dan ook maar niet te druk om, je man moet in deze maar even wachten tot jij er weer aan toe bent, er groeit immers wel zijn kindje in je buik!!

Praat er met hem over en laat je niets aanpraten, dat helpt je gevoel en zin niet terug te komen!

Groetjes Odette

#3085474 Quote

Hoi!!

Nou, van mij hoeft het ook allemaal niet hoor!! Normaal gesproken wel, maar nu kan ik er niet tegen. Alleen een enkele keer, maar dan geniet ik er toch niet zo van dan wanneer ik niet zwanger ben.

Mijn vriend heeft hier heel veel begrip voor gelukkig en hij vindt dat ik het zelf aan moet geven.

Hij zegt dat het wel weer komt en daar heeft hij gelijk in, maar ondertussen voel ik me toch wel een beetje schuldig. Dus we knuffelen wel veel, terwijl er verder niets van hoeft te komen. Wat veel dingen betreft is hij net een vrouw!!! Haha!! Hij toont begrip, doet veel in het huishouden en houdt van shoppen!!! De perfecte man! (als die dan bestaat).

Groetjes Paula
    25.3 weken

#3085475 Quote

Hoi Sil,

Je moet je echt niet schuldig voelen. Jij bent tenstotte zwanger en moet het kindje dag en nacht bij je dragen, wat erg zwaar is. Dat moet je vriend maar begrijpen.
    Wij hadden ook een heel goed sexleven. Ik denk dat wij voor de zwangerschap 4 tot 5 x sex hadden in de week. Tot een jaar geleden nog bijna iedere dag.
    Toen ik 4 maanden zwanger was, lukte het niet meer, het voelde heel anders en mijn vriend kon dan ook niet meer klaarkomen. Hij voelde het ook anders en was bang om me pijn te doen. Ik was ook al snel dik. We baalden hier ontzettend van want we hadden nog wel zin.
    LAter nog een paar keer geprobeerd maar lukte gewoon niet meer. Dus na 4 maanden zwangersdchap hebben wij helemaal geen sex meer gehad. Maar ja, alleen niet gewilt.
    Een week na de geboorte had ik dan ook al weer erg zin. Maar ja ik vloei nog en dan schijnt het dat je nog geen sex mag hebben. Dus nu ook, baal, baal,baal. We hoeven elkaar alleen maar aan te kijken, brrrr, krijg daar de kriebels van, maar ja, moet nog even geduld hebben.
    Ik heb trouwens nog wel eens bij hem het handarbeid verricht, hihi.   Misschien is dat een idee voor je. Dan hoef je zelf geen sex te hebben, maar is hij wel aan zijn trekken gekomen.

Maar als jij geen zin hebt, dan houdt het gewoon even op hoor. Je hebt het al zwaar genoeg met het kindje in je buik.

Liefs, Ris

#3085477 Quote

Hoi allemaal,

Vervelend dat dit binnen een relatie toch voor een zekere spanning kan
    zorgen. Je moet zeker niets doen waar je niet achter staat, maar
    vergeet niet dat je man andere behoeftes heeft en nou eenmaal niet
    zwanger is. Ik bedoel…..ze kunnen er ook niets aan doen.

Wij hebben dat probleem trouwens zelf niet, hebben nog steeds allebei veel zin!

Groetjes! en Suc6

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3085500 Quote

Ahhumm, wij hebben al geen sex meer gehad sinds de bevruchting ongeveer .

Vanaf dat ik 6 weken zwanger ben ben ik zo ontzettend misselijk dat ik compleet uitgeput ben. Ik mis wel een stukje intimiteit, want verder knuffelen we momenteel ook niet zoveel. Doordat ik me zo beroerd voel kan ik er wat minder tegen als mijn aan mij zit, en ik ben gewoon te moe.

Natuurlijk missen we het allebei en het is voor mijn man ook niet makkelijk, maar ik heb hem nog geen 1 keer horen klagen. Hij weet hoe ik me voel en hij ziet dat het zwaar voor me is. En hij weet ook dat het weer over gaat (na de eerste bevalling was het weer als vanouds).

Tja, die mannen moeten er ook iets voor over hebben hoor.

Syl

P.S. trouwens bij de eerste was mijn man vaak bang dat hij het kindje pijn zou doen, dan wilde ik soms wel maar hij niet.

#3085508 Quote

Nou, hier idem hoor;
    Vanaf de bevruchting (mei 2005) hebben wij denk ik nog 3 x geprobeerd sex te hebben. Dit liep steeds uit op frustatie.
    Het was pijnlijk; strak, gespannen en het brándde. Allemaal dus niet echt bevordelijk, dan laat je het al gauw.

In de boeken staat inderdaad dat vanaf de 5de maand vrouwen meer zin in
    sex krijgen. Ik heb dat ook niet gehad, maar de mannen die die boeken
    lezen denken ondertussen dat hun vrouw niet normaal is. Dit zorgt voor
    spanningen kan ik me zo voorstellen.

Je kunt het ook zo zien; zo gauw een vrouw zwanger is, is de
    voorplanting gelukt ( de reden waarom we leven tenslotte, om ons voort
    te planten). Is het dan niet meer dan logischer dat sex dan niet meer
    'nodig' is!?
    Hebben vrouwtjesdieren nog sex als ze zwanger zijn, just for fun…?

Ik kon/kan me er erg over opwinden; dat zwangere vrouwen als ernstig
    geil worden beschouwd. Of van die vragen aan mijn vriend; 'Nou, je zult
    nu wel iedere dag euuhh…'. Nou niet dus, en wij zijn echt niet
    abnormaal.

Ik hoop dat dit niet teveel spanningen oplevert tussen jou en je man.
    Jij moet doen (of niet doen) waar je je goed bij voelt. En als hij hier
    problemen mee heeft, slaat hij de hand voorlopig maar even aan
    hemzelf…

Sannes 36 wkn

#3085515 Quote

Gelukkig heeft mijn man er wel begrip voor maar ik ook voor hem…
    Dus proberen we een middenweg te vinden(moeilijker met een kindje van 8 maanden die veel aandacht vraagt en een zwangere vrouw)
    Maar je hoeft toch niet perse DE DAAD te verrichten om het fijn met elkaar te hebben?
    Je kan elkaar ook lekker verwennen en daarvoor hoef je je lichaam niet eens in allerlei bochten te wringen.
    Wel vond ik bij de eerst zwangerschap vanaf een week of 25 het niet meer prettig om een orgasme te krijgen,dat voelde heel onnatuurlijk aan toen.
    Ik vind wel dat een man zich aan moet passen, het is tenslotte de vrouw die 9 maanden het kindje bij zich draagt en daarna ook nog eens moet bevallen.

Peggy

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct