Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Welke voeding en slapen…

• Auteur

Ik heb 2 vragen ; Ik ga flesvoeding geven, en nu is de keuze aan mij welke, Nutrilon, Kruidvat eigen merk, of bijvoorbeeld Friso. In het ziekenhuis ( waar ik ga bevallen) hebben ze Nutrilon, maar ik mocht ook gewoon iets anders meenemen. Is er iets wat beter is, of maakt het echt niet uit welke ik neem, er zit natuurlijk ook een verschil in prijzen.

En mijn andere vraag is, ik slaap nog steeds half op mijn zij/buik, ik heb mijn ene been dan opgetrokken. Mag dat? Of knel ik dan alles af voor de baby?

Nephele,
    32wk, 4dg

#3085498 Quote

Hoi,

Ik weet niet waarom je gelijk fles gaat geven maar in zou als eerste willen zeggen, probeer de borst eerst eens. Maar ja jou keuze. Als je dus toch fles doet maakt het heel weinig uit wat je geeft.

In elke soort voeding moet het zelfde zitten alleen is de een soms wat anders van reuk.
    Als je baby niks mankeert dan kan je hem echt geven wat het goedkoopste is.   Heeft hij last van veel spugen, of krampjes, of slechte ontlasting, dan kun je weer beter overgaan op   bijvoorbeeld friso conform.   Dat is een groen pak en de normale zijn blauw.   (of nutrilon maar die is gewoon het aller duurste en dat vind ik gewoon niet nodig)

Als hij dan geen last meer heeft of i.d.   dan kun je ook weer overstappen op het goedkopere. Ik gebruikte altijd similac.   Die zijn ongeveer 7 euro. En ik kocht het bij kruitvat. Ik heb nog nooit eigen merk van kruitvat gezien of gebruikt, maar volgens mij hebben ze dat ook nog niet zo lang.

En dat slapen… Zolang jij geen pijn in je buik of zo krijgt van die houding, lekker blijven liggen.   Zelfs als je gaat bevallen raden ze aan om te gaan liggen zoals jij het lekker vind.   Je mag dan alleen niet op je rug liggen maar dat doe ik nu al niet meer omdat ik het idee heb dat ik stik.  

Heel verhaal maar hoop dat je er wat aan hebt.

Liefs Gerdientje

#3085512 Quote

Hoi,

De flessevoeding van het Kruidvat kwam laatst erg goed uit de bus bij Kassa. Het schijnt net zo goed te zijn als de Nutrilon, alleen veeeel goedkoper. Een vriendin van mij is pas geleden bevallen. Zij gebruikt de voeding van het Kruidvat, en het bevalt haar prima.Ook ik heb (na de borstvoeding) Similac gebruikt voor onze zoon. Ook prima voeding. Ben er nog niet uit wat ik straks na de borstvoeding ga geven.

Ik heb tijdens mijn vorige (en nu ook)zwangerschap ook lekker half op mijn buik geslapen. Net als jij met het ene been een beetje opgetrokken. Ik kreeg alleen de tip van de therapeut mensendieck om een kussen onder het been te leggen. De buik zou zo minder belast raken. En het zou beter zijn voor de onderrug. Inmiddels slaap ik alweer met een kussen.

Groetjes, Kat (18,5 weken)

#3085555 Quote

Hoi,

Ik slaap ook veel zoals jij zegt, en volgens mij kan dat echt geen kwaad.
    Als het zelf niet fijn voelt, of de kleine vind het niet fijn, dan geeft ie dat
    vanzelf wel aan. Er zit veel vruchtwater in je buik, dus klem raken zal ie
    maar niet zomaar.
    Over de voeding, ik ga ook flesvoeding geven omdat b.v. er bij mij niet in zit,
    en heb ook al een beetje rond gekeken overal,
    maar volgens mij is eigen merk ook goed hoor, en
    een stuk goedkoper. Als het bij Kassa goed uit de bus komt, dan zal het wel
    oke zijn. Ik ga zelf hypo allergene voeding geven, omdat allergieen en astma
    in beide families voorkomt. Dit is wel duurder, maar wil liever zo weinig
    mogelijk risico's nemen. Similac is idd ook niet zo duur en ook goede voeding volgens mij.

xx Syrah (29 wk)

#3085557 Quote

Hoi hoi

Van de voeding heb ik geen verstand, want bij mijn zoontje heb ik een jaar bv geven, maar als je de stukjes hierboven leest alles is goed dus is het aan jou…

Slapen doe ik ook op m'n buik. Soms vindt de kleine het niets en dan trappelt ie heel erg en draai ik op m'n zij. Maar zolang jij het prettig vindt gewoon doen hoor!

gr Clau

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct