Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

ziekenhuisbevalling

• Auteur

Hoi iedereen ,

Ik ben nu nijna 13 weken zwanger en wil graag weten hoe een ziekenhuisbevalling ongeveer gaat en weet misschien iemand wat de kosten daarvan ongeveer van zijn , want ik hoorde van mijn zorgverzekeraar dat   als het uit vrij wil is niet vergoed wordt.
    Ik loop bij een gyneacoloog , maar ik wilde zelf bij de gyneacoloog blijven , omdat mij dat veiliger lijkt en omdat er in mijn familie vroeggeboortes voorkomen maar ik mocht van de gyneacoloog naar een verloskundige   , alleen nu wil ik wel graag weten of de bevalling vergoed wordt ja of te nee.
    Wie kan mij hier misschien mee helpen

Groetjes Jessica

#3085496 Quote

Hallo,
    Ik had ook gelezen dat een ziekenhuisbevalling uit vrije wil maar gedeeltelijk vergoed wordt. Neem contact op met je verzekerings maatschappij en laat je informeren.
    Zeggen hun dat het wel vergoedt wordt..zorg dan wel dat je dit zwart op wit hebt!
    Informeer anders even bij andere vrouwen die je kent en die dit meegemaakt hebben. Hoop voor je dat iemand op dit forum reageerd. Want ik heb dit ook maar gelezen en weet het niet 100 procent zeker.
    Geniet verder van je zwangerschap!!

#3085511 Quote

Je bent bij de gynaecoloog en ook al is dat uit vrije wil, je ziektekostenverzekeraar wete niet beter dan dat dit op medische indicatie is. Vraag eens aan je gynaecoloog of dit nog valt onder medische indicatie (misschien hebbenz e verschillende codes, maar ik denk het niet). Ik zou de ziektekostenverzekraar nog niet bellen. Als het onder medische indicatie valt omdat je bij de gynaecoloog bent gebleven, dan moet je natuurlijk geens alpende honden wakker maken.

Succes.

Miep

#3085518 Quote

Hoi

Mijn verzekering vergoed volledig de kosten voor het bevallen in het ziekenhuis bij een aanvullende verzekering, hier heeft laast ook een vraag over gestaan er zijn wel meer maatschappijen die dit doen. ook bij niet medische noodzaak

groetjes mama van Isa 12-09-2005

#3085520 Quote

Hoi,
    Volgens mij als je bij een gyneacoloog loopt, dan wordt de ziekenhuisbevalling automatisch vergoed. Je hebt dan immers geen mogelijkheid om thuis te bevallen. Gyn. komen je thuis niet helpen al zou je willen. Ik zou het voor de zekerheid even aan je gyn. vragen, anders maak je inderdaad slapende honden wakker. Als je bij de verloskundige loopt en dan een ziekenhuisbevalling wilt, moet je het bij sommige verzekeringen wel zelf betalen. Is mij wel eens overkomen. Was toen geloof ik 1000 gulden. Baalde ik wel van.
    Groetjes Ivy

#3085529 Quote

hoi ,ik ben alien en 28 weken zwanger van de 4 de ,ik mag nu thuis bevallen ,maar heb de vorige 3 allemaal in het ziekenhuis gekregen en dat is mij op zich bestgoed ,,bevallen,, het personeel was erg attent en ze geven je een veilig gevoel ook al ben je niet in je eigen omgeving zoals thuis ,het voordeel is vind ik dat je gewoon af en toe met je partner alleen bent je word in de gaten gehouden door een monitor ,die je weeen registreerd en door camera toezicht en ook vind ik ,dat mochten er complicaties optreden dat je gelijk al in goede handen bent ze kunnen als het moet snel handelen als de bevalling niet wil doorzetten of als er iets met het kindje niet   in orde is de kosten zijn erg hoog ,ik kan mij herinneren dat het toen met mijn eerste 750 gulden was maar ik heb altijd een indicatie gehad dus werd het vergoed het zal wel zo,n rond de 350 euro zijn denk ik

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3085530 Quote

Hoi,
    Ik ben ook in het zkh bevallen. Ik wilde altijd thuis (leek me zo knus), maar ivm hoge bloeddruk de laatste 4 wkn moest het in het zkh. Achteraf ben ik daar erg blij om geweest. Het ging heel snel en ik heb me al die tijd heel veilig gevoeld ook al waren we vaak alleen gelaten in de verloskamer. Ik probeer nu zwanger te raken van nr. 2 en ik denk dat ik dan weer in het zkh wil bevallen; ongeacht of dit op medische indicatie is. Ik voel me er veilig bij en dat is de basis voor een vlotte bevalling! En als dit niet vergoed wordt, dan betalen we het zelf (heb ik me nog niet in verdiept….eerst maar zwanger worden….).
    Succes met overwegen!
    Groetjes, Patricia

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct