Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

laast van darmen wie herkend dit? tips???

• Auteur

hoi hoi ik ben nu 6 weken zwanger en heb ontzeten last van mijn darmen. ik heb erg onzetten buikpijn van. dacht eerst dat het de baby was maar gelukkig waren het gewoon mijn darmen. maar weet niet wat ik er mee aan moet. heeft iemand tips tnx alvast greotjesss

#3085521 Quote

hoi hoi
    nou heb ik altijd last van m,n darmen maar probeer een beetje uit te kijken met wat je eet.
    koolsoorten,prei,uien,sterke kruiden en witbrood zijn een ramp voor je darmen.
    alsje een goede darmflora wil hebben eet dan een paar plakken ontbijtkoek per dag,dit werkt erg goed.
    hoop dat deze tips je een beetje helpen om van de pijn af te komen,weet zelf hoe vervelend dit kan zijn.
    liefs sil

#3085525 Quote

Hai!

het ligt er natuurlijk aan of je nou juist last hebt van verstopping of diaree. Ik heb dan weer last van het een en dan weer last van het ander. Bij mij helpen yoghurt en kwark het best voor beide aandoeningen en blijf heel vezelrijk eten. Bij mij doet 'Fruit 'n fibre' wonderen bij verstopping.
    Het helpt iig niet als ik teveel eet. Gewoon kleine beetjes geven de minste problemen.

Groetjes,
    Wietske

#3085533 Quote

Hoi,

Wat heel goed kan helpen (ook tegen de misselijkheid) is venkelthee. Het werkt kalmerend op je maag en darmen en is ook van nature theïne vrij.

Echt heel erg lekker is het niet, maar bij mij en een aantal vriendinnen helpt het erg goed

groetjes

#3085539 Quote

Hallo,

Ik heb geen tips maar herken het wel. Ik had soms zelfs enorme krampen als mij een wind dwars zat   Ik ben nu bijna 5 maanden zwanger en heb er iets minder last van.

Groeten pinklady

#3085545 Quote

Heb er ook erg veel last van gehad, steeds het gevoel dat je naar de wc moet maar er komt niets en veel kramp en buikpijn (darmen dus).

Heb ook venkelthee genomen (ook voor babykrampjes) en warme melk. Verder gewoon even rustig aan gedaan en na 2 weken was het bij mij over.

Veel fruit eten schijnt ook te helpen en is gezond !!

Groetjes Marasje

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3085551 Quote

Hoi,

Ik heb van mezelf ook last van een moeilijke stoelgang.
    Wat ook wel goed wil helpen is Vifit yoghurtdrink, dat is goed
    voor je darmstelsel, en sindsdien heb ik geen last meer!
    Tis ook nog eens goed voor je kindje omdat er provitaminen
    inzitten en evt. allergie straks verminderen/verkomen.

xx Syrah (29 wk)

#3085572 Quote

Hallo,

Ik heb ook zo'n last van mijn darmen. Ze waren voor de zwangerschap altijd al gevoelig maar nu helemaal. Had gisteren sate met pindasaus gegeten (had ik zo'n enorme trek in) maar heel de nacht darmkrampen gehad, het leek op menstruatiepijn.Inderdaad geen gekruide dingen eten!
    Ik las net een tip over ontbijtkoek eten maar ik heb gelezen dat kaneel (wat in ontbijtkoek zit) wordt afgeraden om tijdens de zwangerschap te eten. Ik gebruik gebroken lijnzaad door mijn yoghurt, werkt ook heel goed!
    Beppie4

#3085622 Quote

Hoi hoi,

Zelf heb ik altijd erge last van mijn darmen en dan zo dat ik niet kan zeg maar. Wat bij mij erg goed helpt is idd Vifit drink, roosvicee laxo, vezelrijk eten, geen kool en 's-ochtends op de nuchtere maag een glas lauw water drinken. ook fruit helpt goed.

Tijdens mijn vorige zwangerschap is het een keer heel erg geweest en toen heb ik bij de Tuinen (reformwinkel) een soort sinaasappel-vezelspul gehaald wat je in een glas water moest doen en opdrinken, dat hielp heel goed maar was ook wel heel smerig….Hopelijk lukt het me nu zonder!

Succes!

Groetjes Sandra, mama van Kirsten

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct