Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

kinderdagverblijf,oppasmoeder,wat kost het??

• Auteur

hoi hoi
    ik ben al een lang tijd aan het zoeken naar een baan maar kan niks vinden.
    nu heb ik een advertentie geplaatst op marktplaats en daar bied ik me aan als oppasmoeder.
    had het niet verwacht maar heb al twee reactie,s in twee dagen.
    nou vroeg ik me af wat ik ervoor mag vragen per uur?
    wil natuurlijk wel goedkoper zijn als een kinderdagverblijf maar heb geen idee wat de prijzen zijn.
    nou weet ik dat het gebaseerd is op het loon maar de gemiddelde prijzen waar liggen die?
    zat zelf aan 6eur per kind per uur te denken,of ben ik dan te duur?
    hoop dat jullie mij kunnen helpen.
    liefs sil(21,5 weken)

#3085524 Quote

Ik zou zeggen dat je erg duur bent. Via een gastouderbedrijf betaal je meestal tussen de 2,50 en 3,50 voor het eerste kind en elk extra kind is ietsjes duurder. Ik heb hier straks een hele goede oppasmoeder die 2,50 rekent per uur.
    Je moet natuurlijk wel bedenken dat er veel mensen zijn die met een minimumloon ook hun kinderen nog graag ergens zouden willen plaatsen anders zouden ze net zo goed kunnen thuisblijven. Als je bedenkt dat iemand normaliter 11,00 per uur verdiend en dan 6 euro afdraagt aan de kinderopvang hij of zij in een financiele situatie word geplaatst die ook niet echt noemenswaardig is.

Als je zelf al een aantal kinderen hebt zijn ouders er al helemaal niet happig om veel te betalen. Dat betekent namelijk minder aandacht voor hun kind. Maximaal 4 kinderen per gastoudergezin inclusief de eigen kinderen moet je ongeveer denken.

Zoek gewoon eens op gastouders op google, dan vind je vanzelf de prijzen, en de gewoontes.

Groetjes,
    Wietske

#3085528 Quote

Hoi,

De standaardprijzen van Humanitas zijn: (voor als de kinderen bij jou gebracht worden)

1E kind: 3,34 per uur
    2E kind 2,26 per uur
    Buitenschoolse opvang: 3,76 per uur
    Opvang bij de ouder/kind aan huis (oftewel, jij gaat naar het kind toe): 7,87 per uur
    Kosten voor voeding (als het kind bij jou mee eet)

Ontbijt: 0,27
    Lunch: 0,45
    Warm eten: 1,23
    Tussendoortjes: 0.67

Deze prijzen zijn per dag, en voor een kind van 1-3 jaar.

Ik werk via Humanitas, en krijg iets meer per uur. 3,35 voor het eerste kind, en 2,35 voor het tweede kind. Dat is zo overeen gekomen met de vraagouders. Als je het zwart gaat doen, stel dan wel een soort contract op. En maak op de computer mooie urenstaten die je laat ondertekenen door de ouders en jezelf. Zo schep je duidelijkheid voor jezelf en voor de ouders. Heb je meer vragen, op het MSN-forum vind je mijn e-mailadres.

Succes!
    Groetjes, Kat (juni 2006 forum)

#3085536 Quote

Ik heb een kind en dadelijk twee op het kinderdagverblijf zitten en inderdaad dat is een dure hobby.
    Ik betaal daar 5,65 per uur per kind.
    Dus € 6,- lijkt me wat veel om te vragen.
    Reken eens uit wat je dat gaat kosten als je drie dagen gaat werken.

succes ermee

#3085540 Quote

Is inderdaad erg veel. Vergeet niet dat als jij het zwart doet, dat de vraagouder ook geen tegemoetkoming van de overheid hiervoor krijgt.

Misschien een idee om je aan te melden bij een gastouderburo. Dan regelen zij dit soort dingen en als jij onverhoopt door ziekte niet kan, dan moet het gastouderburo van vervanging zorgen.

Miep

#3085552 Quote

Het is idd wel wat aan de dure kant.
    Ik betaal voor mijn gastouder straks per uur per kind 3,25 euro.
    Het kinderdagverblijf hier kost 5,50 per uur per kind.

xx Syrah

Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct