Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Tillen

• Auteur

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik ben nog maar net zwanger, heb maandag de test gedaan. Nu is het zo dat ik op mijn werk behoorlijk zwaar moet tillen, ik zit nl. in de verpleging. Weten jullie of dit de eerste maanden kwaad kan? Ik vertel het nu liever nog niet aan mijn collega's, dus dan is het een beetje moeilijk om hun alles te laten tillen.

Groetjes, noukie

#3085537 Quote

Hallo,

Op zich mag je alles doen. Ik werk zelf ook in de zorg (zwaar tillen) Zolang je lichaam aan geeft dat het kan. Zodra je ergens last van krijgt moet je in overleg gaan met je hoofd en er moet dan passend werk worden gezocht. Ik kreeg last van bloedingen en heb nu passend werk.
    In ieder geval nog van harte gefeliciteerd en luister naar je lichaam.

#3085573 Quote

als eerste van harte gefeliciteerd,

Kwa tillen kan je inderdaad doen wat je wilt zolang je lichaam het toestaat, maar mijn tip is toch minder zwaar tillen vertel tegen je collega's dat je nogal wat last hebt van je rug en dat je die ff wilt ontzien.
    Ik heb zelf ook zwaar werk til per dag toch enkele honderde kilo's en in het begin was dat niet zo'n probleem maar ik kreeg al snel last van mijn rug en zodra ja dat hebt kom je er niet makkelijk vanaf, mijn collega's weten het ondertussen al lang maar ik moet ze er wel vaak aan herrinneren het zijn namelijk allemaal mannen
    Maar je kindje lijdt er in ieder geval helemaal niks mee tot op zekere hoogte natuurlijk.

Veel succes verders en geniet ervan.

groetjes

kiertje (20wk6dg)

#3085754 Quote

Bedankt voor jullie reacties!
    Ik was vooral bang dat het misschien ook niet goed is voor het kindje, dat er teveel belasting op je lichaam komt en dat dit dan niet goed is. Maar ik ben een beetje gerust gesteld. En  als het toch te zwaar wordt, verzin ik wel een smoes, dat ik last heb  van mijn rug ofzo. Groetjes!  

#3085764 Quote

Hallo,

dit staat op internet dus misschien heb je er wat aan?!
    Ik zou er zeker voorzichtig mee omgaan met dat zware tillen hoor, je bent het dus niet verplicht !

Groetjes Marasje

zoek even bij google op: "zwanger zwaar tillen"   en bij de bovenste link vind je dit (kan de link niet plaatsen helaas…)

• WAAR MOET U OP LETTEN ALS U WERKT EN  ZWANGER BENT
    • Tijdens de hele zwangerschap moet u bukken, hurken en knielen zoveel mogelijk voorkomen.
    • Laatste drie maanden van de zwangerschap: bukken, hurken, knielen en staande voetpedalen bedienen dagelijks niet meer dan eenmaal per uur.
    • Tijdens de zwangerschap en tot drie maanden na de bevalling: handmatig tillen van gewichten zoveel mogelijk beperken.
    • Is tillen toch nodig, dan moet het in één handeling te tillen gewicht minder zijn dan tien kilo.
    • Vanaf de twintigste week van de zwangerschap mag niet vaker dan tien keer per dag maximaal vijf kilo worden getild.
    • Vanaf de dertigste zwangerschapsweek mag niet vaker dan vijf keer per dag maximaal vijf kilo worden getild.

Fysiek zwaar werk
    Tijdens de zwangerschap mag u niet verplicht worden om zwaar lichamelijk werk te doen, zoals zwaar tillen, trekken, duwen of dragen. Zeker in de laatste drie maanden voor de bevalling is het beter om dit zware werk zoveel mogelijk te beperken. Twijfelt u, overleg dan met de (bedrijfs)arts. In de laatste drie maanden van de zwangerschap mag u ook niet verplicht worden om vaker dan één keer per uur te bukken, te hurken of te knielen.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct