Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

WIE KAN ONS HELPEN?(jongensnaam)

• Auteur

Hallo allemaal,

pfff wat is dat toch moeilijk een mooie naam kiezen. De meisjesnaam hadden we al voordat ik zwanger werd maar die jongensnaam wil maar niet lukken.
    En eigenlijk wil ik het nu wel eens weten. Ben alweer 27 weken zwanger.
    Maar misschien kunnen jullie ons helpen!!!

We zoeken een naam met een mooie betekenis en het liefst 2 lettergrepen, of drie. Vond Thijs namelijk wel mooi  maar toch wat kort.

Ik hoop dat jullie met wat moois komen

Liefs Janneke.

#3085558 Quote

Hoi !
    Ik ken het probleem..   meisjesnamen zat, maar jongens.. ho maar !!
    Maar aangezien je Thijs wel leuk vindt, wat vind je dan van Thijmen? Of kijk eens bij:
    http://www.lucky7shop.com/baby_names.htm

Hier vind je ontzettend veel babynamen uit Europese landen. Misschien zit er iets voor je bij?

Succes met zoeken !!

Groetjes Marasje

#3085567 Quote

Hoi Janneke,

Nou wij hebben ook een probleem met de naam hoor. De jongesnaam hadden we al klaar liggen, maar wij krijgen er weer een dochter bij en daar komen we dus niet uit.
    Voor een jongetje hadden we Milan bedacht, maar dat gaat nu dus  mooi niet door.
    Wat vind je van Valentijn? Zo heet mijn zoontje. Niet iedereeen vind het even mooi, maar ik heb gemerkt dat het een naam is waar mensen even aan moesten wennen.

In iedergeval heel veel succes met het bedenken van een mooie naam, jullie komen er ongetwijfeld uit!!!!

Gtoetjes Cheyenne

#3085570 Quote

Nou bij mijn eerste zwangerschap had ik meteen een jongensnaam Rick. Papa heette PatRICK en opa Dick, dus vondt het wel   leuk in de lijn,maar bij de echo bleek al gauw dat we een meisjesnaam moesten verzinnen. En dat werd Britt.

Toen bij de tweede, neen geen Rick, want vindt ik niet leuk bij Britt. Helemaal gefocusd op een jongen, dus dachten we aan Milan en Morris, maar ja hoor weer een meisje…en dat werd Lynn.

En nu zit ik heel erg met meisjesnamen, omdat ik zoiets heb zal vast weer een meid worden…dus Tessa of Isabelle….jongen geen flauw idee. Ik vindt op het moment Ruben wel erg leuk…

#3085751 Quote

Hier een rijtje met jongensnamen die ik mooi vind.
    Misschien zit er wel iets tussen.

Daan
    Cas
    Jesper
    Milan
    Luca
    Noah
    Róbin
    Sam
    Syl
    Thijn

#3085753 Quote

En dan ook nog maar de meisjesnamen die ik mooi vind

Tess
    Britt
    Fay
    Feline
    Isa
    Lynn
    Sterre
    Róbin (meisjes- en jongensnaam)
    Tess
    Tara
    Jasmijn

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3086077 Quote

hallo hallo..
    tsja namen wat een moeilijk iets is dat zeg..!!
    een mensje een naam voor zijn hele leven meegegeven..

voor een jongen ben ik helamaal verkocht aan:

dano….

mijn vriend vind:

devin
    sem
    jay
    jaimy
    quintin
    bryant
    senne

en ga zo maar door..

meisje hebben we ook..
    ik ben helemaal verliefd op:

senna.

maar de papa op:

britt
    sanne
    luna
    nikka—–>vind ik ook top naam..!!
    luca
    ginger
    dolce

enz enz
    maar wat het word zijn we dus nog niet uit..

liefsssssssssssss tanja

#3086079 Quote

Misschien is het een idee om een namenwoordenboekje aan te schaffen. Het lijkt me namelijk dat wij toch niet echt kunnen weten wat jij en je man eventueel leuk kunnen vinden. Kan je gelijk de betekenis erbij zien. Want het lijkt meredelijk vruchteloos zoeken op deze manier. Of neem een kijkje op deze site, dan kan je ook op lettergreep zoeken: http://www.meertens.knaw.nl/voornamen/VNB/

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct