Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

kraampakket

• Auteur

Hey Meiden (en heren)

Zit met een vraag die mij nu al een uur bezig houd, dus leg hem hier neer.

Ik ben nu 27 weken zwanger en iedereen om mij heen die ook zwanger is heeft het over een kraampakket. Nu weet ik dus helemaal niet of ik deze ook krijg en van wie ik dit zou moeten krijgen??? Of moet ik dit zelf aanschaffen??? Ben verzekerd bij het IZA en deze zijn op de hoogte van mijn zwangerschap.

Wat zit er eigenlijk in een kraampakket?? Dat scheelt mij weer met aanschaffen natuurlijk!!! Het is allemaal al duur genoeg natuurlijk hahaha…

Liefs,

Danielle

#3085562 Quote

Hoi Danielle,

Ik ben bijna 26 weken zwanger en verzekerd bij Zorg en Zekerheid. In de polisvoorwaarden staat vermeld dat ik rond de 6 maanden het kraampakket thuis gestuurd krijg.
    Bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik dat toen ook en ben ik me rot geschrokken van de kraamverbanden die erin zaten!   Een soort mega lange ouderwetse maandverbanden. Niet grappig! (Maar ja, wel handig en noodzakelijk.)
    Je kunt het best even contact opnemen met je verz.mij. Zij kunnen je er natuurlijk alles over vertellen. Volgens mij kun je ook bij de apotheek zo'n pakket kopen. Zorg in ieder geval dat je ook genoeg maandverband in huis hebt. Wat je in die negen maanden niet gebruikt hebt, kun je na de bevalling zo ongeveer weer inhalen…
    Er zitten ook van die absorptiematjes in om in je bed te leggen de laatste weken voor vochtverlies als je vliezen breken, navelklemmetjes, alcohol om het naveltje mee te ontsmetten. Bij mij zaten er ook nog wat cadeautjes in: tummie tub en slabbetje en badspulletjes. Dat maakte er toch nog een 'leuk' pakket van.

#3085579 Quote

Hoi Danielle,

Ik ben ook verzekerd bij de IZA en als ze weten dat je zwanger bent krijg je op gegeven moment het kraampakket vanzelf thuisgestuurd. Op de site van Iza staat precies vermeld wat er allemaal inzit, maar van collega's heb ik begrepen dat het een giller is! Enorme maandverbanden, net-onderbroeken (zoals de net-panty's, maar dan in de vorm van een onderbroek) zou goed zijn om te luchten……  en nog veeeeeel meer!
    Net als jij ben ik ook erg nieuwsgierig, dus laat maar komen die handel

Gr. Mariëlle

#3085581 Quote

hi,

zie ook de Meimoeders 2006. het vergoeden of opsturen van een kraampakket is afhankelijk van hoe en waar je verzekerd bent voor je ziektenkosten.
    Unive stuurt het alleen gratis als je B-aanvullend verzekerd bent (en ik ben A- aanvullend). het is goedkoper om zelf te gaan sjoppen bij de apotheek en drogist dan een kraampakket te kopen bij een thuiszorginstelling of ziektekostenverzekeraar.
    en misschien ken je wel iemand die plotsklaps is bevallen in het ziekenhuis en haar kraampakket nog compleet in de kast  heeft staan.

gjes Miep36

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct