Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

gekleurd slijm

• Auteur

Hoi,wie kan me helpen?
    Ik ben zoo bang.
    Ging vanmorgen naar de wc,veegde af en in klozet papier had ik een
    beetje gekleurd slijm.Ik ben morgen 7 weken zwanger en moet woensdag
    a.s 1 febr. voor het eerst naar de verloskundige.Na vanmorgen half 8
    dit nog niet weer gehad maar let er op nu bij ieder toiletbezoek.Heb
    ook nog steeds last van obstipatie maar durf dat nu helemaal niet meer
    want ik moet dan erg drukken omdat mijn stoelgang nog steeds niet weer
    goed is ondanks wat ik eet{vezelrijk}.Ik heb geen buik/rugpijn die ik
    normaal als ik ongesteld moet worden heb.Toch ben ik bang dat het nu
    mis gaat.
    Gisteren had ik woorden met mijn vriend over de zwangerschap hoe we dit nu moeten gaan doen straks.
    Kan dit ook van de spanning zijn?
    Ik hoop zo dat het weg blijft,weet me geen raad meer.

Groetjes Roselien.

#3085568 Quote

Hoi Roselien,
    Ik snap dat je onzeker bent, maar gekleurd slijm is niks uitzonderlijks. Komt vaak voor tijdens de zwangerschap. Omdat je zwanger bent, is het daarbinnen beter doorbloedt. Een keer goed naar de wc gaan, sex hebben of hard hoesten kan al een kleine bloeding tot gevolg hebben.
    Aangezien het bij jou enkel gekleurd slijm was, was het een hele kleine bloeding.
    Ik zou zeggen: hou het in de gaten, bel desnoods even je (of een) verloskundige. Het begin van een zwangerschap is altijd een onzekere tijd. Ik begin altijd pas te onspannen als ik ongeveer 12 weken ben. Sterkte, ook met je vriend.
    Groetjes Ivy

#3085569 Quote

hoi Rosalien,

Ik snap heel goed dat jij je zorgen maakt en ik weet niet of mijn woorden je iets rustiger krijgen maar bij heel veel zwangeren komt dit voor. Het hoeft niets te betekenen en kan het gevolg zijn van idd een bloedvaatje wat is gesprongen. Als je je heel erg ongerust maakt bel dan even je vk maar ik denk dat zij hetzelfde zal zeggen. Zolang je geen hele erge buikpijn/krampen en veel bloedverlies hebt is er niets aan de hand. Ik weet dat het moeilijk is (spreek uit ervaring) maar ga afleiding zoeken en niet elke keer naar de wc, die spanning en stress helpt je niet en voorkomt ook niets(helaas). Nogmaals het is heel moeilijk, ik ken de spanning(ben nu zwanger van de 2e en heb het bij beide gehad) maar probeer je niet teveel zorgen te maken, die eerste weken zijn gewoon vreselijk!!

sterkte Odette(30+1)

#3085571 Quote

Hoi Rosalien,

IK heb hetzelfde en heb gisteren een echo gehad en heb een hartje gezien, alles gaat goed.
    Ik hoop dat je er wat aan hebt, want het gebeurt best vaak en als je geen helderrood bloed hebt hoef je er geen zorgen over te maken. Bel anders even je vk, al ga je daar 7 febr al heen.
    Succes meid ik weet hoe lang wachten nu duurt en hoe ontzettend   onzeker je hierdoor kan worden.

Liefs, Helen (6wk2 zwanger 2e kindje, dochter van 13,5 mnd)

#3085600 Quote

Hoi,

Gisteren heb ik de verloskundige gebeld tussen de middag.
    Zij zei mij ook dat het vaker voorkomt en niets is wat er op lijkt dat ik een miskraam krijg.
    Als ik echt ga bloeden en/of krampen krijg dan mag ik gelijk komen.
    Anders gewoon wachten tot woensdag a.s.
    Nu vanmorgen met afvegen een streepje rossig.Weer angst.
    Net   op de wc bruin slijm.
    Ik snap er niets van,heb geen krampen of zo maar blijf bang…
    Heb al twee kindjes en ben al drie keer zwanger geweest waarvan 1 keer fout is gegaan.
    Maar heb dit nog niet meegemaakt bij mijn vorige zwangerschappen.
    Wat moet ik nu…

Een bange en onzekere moeder {zoon van 7 en dochter van bijna 6}

#3085601 Quote

Lieve Roselien,
    Elke zwangerschap is echt anders. Ben nu voor de derde maal zwanger. Bij de eerste heb ik nooit enig bloedverlies gehad. Bij de tweede regelmatig, ook een innestelingsbloeding. Ik vond dat toen ook eng, maar keer op keer verzekerde de verloskundige mij er van dat het niks voorstelde. En nu bij de derde had ik de eerste weken zo'n buikpijn dat ik amper kon lopen. Zat destijds in Spanje en was er zeker van dat het vruchtje niet meer leefde. Toen kreeg ik daarbij nog een bloeding met 7 weken. Echo laten maken in Girona (raad ik niemand aan!!!). Daaruit bleek dat alles goed was.
    Tegen jou zou ik willen zeggen: nog een paar weekjes onzekerheid. Probeer je gedachten af te leiden door zoveel mogelijk te ondernemen. Sterkte!
    Ivy

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3085607 Quote

ik had ook hetzelfde als jij.bij mij was alles goed.dus ik denk dat je wel gerusd kunt zijn.sterkte en hou je taai..groetjes piewie

#3085772 Quote

Hey meid, probeer je niet teveel zorgen te maken!
    Morgen krijg je een echo, en dat zul je wel zien hoe
    het er voor staat. Probeer vandaag zoveel mogelijk
    ontspanning te vinden, want aan stress heb jij en je
    kindje niks aan…. sterkte en laat weten hoe het is
    gegaan oke?

xx Syrah (30 wk)

#3085805 Quote

Ik weet hoe je je voelt!
    Bij 6 weken zwangerschap (nu 13) had ik hele erge bruine afscheiding ook in mijn broek (om het maar even netjes te omschrijven). Na een week daar last van te hebben gehad ben ik naar de dokter gegaan en heeft me gelijk doorverwezen voor een echo: niks aan de hand!
    Van binnen is tijdens een zwangerschap alles anders en heel gevoelig. Er kan heel snel een adertje knappen bij bv sex, sport, enz.
    Nu heb in sinds 2 dagen weer donkere afscheiding maar maak me ietsje minder zorgen.
    Als het vers bloed is gelijk de verloskundige bellen!!!
    Zo niet hoeft er niks aan de hand te zijn.

Groetjes, Tessa

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct