Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

aankomen?!

• Auteur

Hallo,

Ik ben nu 17 weken zwanger en 5 kilo aangekomen. Is dat wel normaal? Ik ben namelijk al mijn hele leven bezig met lijnen en vind het zwanger zijn hartstikke leuk maar niet dat ik geen invloed heb op mijn lichaam.

Hebben jullie hier ervaring mee?

Jet

#3085604 Quote

Hoi Hoi

Het is heel normaal dat je zwaarder word, alleen bij iedereen is het verschillend, de 1 valt eerst veel af en komt later aan en de ander komt gelijk al aan.. en het aantal kilo's is ook een heel verschil..

Ikzelf viel eerst erg af, en ben nu inmiddels bijna 24 weken zwanger en de extra kilo's boven op mn oude gewicht zijn tot nu toe maar 3kilo.. dus dat valt reuze mee.. als ik het zie op de weegschaal ben ik ook niet blij, maar als ik dan denk waarom het zo is, heb ik het er helemaal voor over en heb ik weinig te klagen!

Aangezien het bij iedereen verschillend is! hebben we weinig te klagen! want wat voor wondertje groeit er in je buik?   daar heb je tog slles voor over!

Liefs Chantal..

#3085609 Quote

Hoi Jet,

Is netjes hoor, 5 kilo na 17 weken. Mijn schoonzusje is nu 26 weken zwanger en is al 10 kilo aangekomen.
    Bij mijn eerste viel ik eerst een paar kilo af en ben uiternderlijk 14 kilo aangekomen. Bij mijn tweede ben ik 15 kilo aangekomen. Ik ben nu 2 weken geleden bevallen en ben nu al bijna 11 kilo kwijt.
    Het verschilt heel erg van persoon tot persoon.

Groetjes, Ris

#3085612 Quote

Hallo,

Ik ben zelf beide zwangerschappen rond de 23 kilo aangekomen waarvan alles pas na de 20e week. Dus als je mij zegt dat je op 17 weken al 5 kilo ben aangekomen zou ik zeggen. Pas maar op want dat kan heel erg veel zijn. Het hoeft niet want iedere persoon is verschillend. Ik zou me maar niet te veel zorgen maken want het kan weinig kwaad maar het is echt niet prettig om op het laatst van de zwangerschap zoveel kilo's mee te moeten sleuren. En dan praat ik maar niet over de tijd na de bevalling.

Groeten en succes Nova

#3085616 Quote

Ik vind dat heel netjes hoor!
    Ik was meteen in het begin al een paar kg aangekomen,
    ondanks dat ik erg misselijk was en elke dag moest overgeven.
    Van mij had er wel wat afgemogen maar helaas dus niet hihi.
    Ik ben nu 30 weken, en vanaf de laatste maand gaat het nu
    heel hard. Ben al 12 kg aangekomen, dus denk dat ik de 20 kg
    wel haal. Ik maak me er eerlijk gezegd niet zo druk om.
    Ik eet verder gezond, snoep wel wat meer dan anders maar voor
    m'n zwangerschap was ik altijd maar aan het lijnen. Dus dan is het
    ook niet zo raar dat het was harder gaat.
    Meid, je weet zelf wel wat gezond is, en wat je zelf doet.
    Wees er niet teveel mee bezig want daar heb je echt niks aan…

xx Syrah

#3085627 Quote

Ik kwam tijden mijn eerste zwangerschap  1 tot 2  kilo per maand aan. Toen ik 38 wk zwanger was was ik 18 kilo aangekomen en in de laatste 3 weken was ik weer 2 kilo kwijt. En het verschilt idd per persoon.

En ik was na de bevalling al heel snel alweer 10 kilo kwijt en (waarschijnlijk) door de borstvoeding ben ik in het totaal meer afgevallen dan dat ik aangekomen was. Maar ook dat verschilt van persoon tot persoon.

Geniet maar lekker van je zwangerschap en maak je niet te druk om die kilo's en zolang je op het snoepen let regelt moeder natuur  het toch zoas zij dat wilt!

Carolien

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3085696 Quote

Hoi !

Ik ben nu 13 weken en was 1 kilo afgevallen, eet nu veel gezonder dan voorheen, meer fruit en heb weinig trek meer in zoete dingen en tussendoortjes. Maar nu voel ik wel dat alles rap groeit in mijn buik (tweeling) dus hoe het nu gaat verlopen is toch even afwachten.

Zolang je zelf maar gezond eet, en niet bewust gaat lijnen, kan het volgens mij geen kwaad dat je niet veel aankomt.

Groetjes Marasje

#3085727 Quote

Hoi Jet,

Ik ben ook 17 weken zwanger en al 7 kilo aangekomen….. je kunt het niet echt sturen dabn gewoon gezond en regelmatig eten, bij mijn vorige zwangerschap ben ik uiteindelijk bijna 30 kilo aangekomen, ik woog voor mijn eerste zwangerschap ook maar 53 kilo dus je begrijpt dat het aardig wat is geweest, ik hoop nu niet zoveel aan te komen maar brn toch al aardig op weg dacht ik zo.

succes (en ga aub niet lijnen hoor)  

#3085729 Quote

Ik ben nu 30 weken zwanger en 13-14 kilo aangekomen.
    Het gaat nu iets minder hard dan in het begin toen groeide ik soms een kilo per week.
    Ach meid het hoort erbij, blijf gezond eten, en je kind heb eenmaal ook voedingsstoffen en ruimte nodig.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct