Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

wie kan me gerust stellen?

• Auteur

hoi hoi,

ik hoop dat iemand me kan helpen, het zit zo….
    in september heb ik een mk gehad, in november een korte bevruchting, die na een paar dagen al misging en nu ben ik weer zwanger!5 weken en 3 dagen, ik begon heel positief, had gelijk hele zere borsten en er alle vertrouwen in!
    ik besloot gewoon te genieten en me niet zo'n zorgen te maken….maar je raad het al, vandaag komt ineens de paniek en angst….
    mijn borsten zijn vandaag namelijk niet tot nauwelijks gevoelig….en bij de 1e miskraam (7 weken en 2 dagen)had ik dat ook en kreeg ik de volgende dag bloedverlies….
    wel ben ik sinds vandaag misselijk en heb al dagen heeel erg last van mijn darmen….word 's nachts minimaal 3 keer wakker om te plassen en ben vreselijk moe (joepie!)wel heb ik aldoor een wat zeurend gevoel in mijn onderbuik, alsof het allemaal aan het oprekken is….
    is dat normaal, dat je soms een hele dag nauwelijks gevoelige borsten hebt zo vroeg in de zwanger schap al?ik heb het namelijk wel eens een uurtje ofzo op een dag, dan maakte ik me ook zorgen maar kwam het gelijk weer terug en nu komt het maar niet….please help…ik wil zooo graag dat het deze keer goed gaat…
    ik snap dat jullie dat niet voor mij kunnen regelen maar misschien wel ervaringen delen….

alvast bedankt liefs leetje 1981

#3085613 Quote

Lieve leetje,

Probeer je eens niet zo druk te maken…
    Iedere zwangerschap is anders en ik denk dat de kwaaltjes die daarbij horen ook per dag verschillen,bij mij(nu 11 weken) zwanger tenminste wel.Ik had bij de eerste zwangerschap veel meer kwaaltjes dan nu en was bang dat het kindje niet meer leefde,gisteren bij de echo was echter alles ok>
    Geef anders aan je vlk of de gynaecoloog aan dat je jezelf er zo druk over maakt en maybe krijg je dan wel een echo?
    Veel Sterkte en probeer te genieten.

Peggy

#3085623 Quote

Lieve Leetje,

Allereerst gefeliciteerd met je zw.schap! Ik kan me je angst wel voorstellen, je hebt al heel wat mee gemaakt en het enige wat je kan doen is afwachten. En helaas is dit ook nu het enige wat je eraan kan doen. Ik had ook na een week of wat dat mijn borsten minder gespannen en pijn gingen doen en dat was voor mij ook een reden om me zorgen te gaan maken, aan de andere kant…je lichaam gaat na een paar weken wennen aan het hcg hormoon waardoor je minder   klachten kan krijgen. Als je je heel erg zorgen maakt zou ik even bellen met je vk, zij kunnen je misschien geruster stellen.
    Je zorgen maken is heel begrijpelijk maar niet heel goed voor je, zoek afleiding en ga maar van het positieve uit!

Ik ga voor je duimen en stuur je wel wat extra hormoontjes toe!

Groetjes Odette(30+2 zw. van de 2e)

#3085624 Quote

Een beetje raar tijdstp maar ik kon weer eens niet slapen.

Niet al te druk maken! Bedenk het zo, last van je darmen en misselijk zijn, zijn 2 heel beruchte zwangerschapskwalen en die heb je nu allebei! En een beetje zeurende buikpijn kunnen heel goed je banden zijn of je baarmoeder die een beetje aan het oprekken is. Ach en mijn borsten groeiden in fases. En ik geloof dat ze in week 6 of 7 bij mij ok vrijwel in orde weer waren en toen begon het weer in week 12.

Maar ik zou gewoon de gyn bellen. Want dan worden al je zorgen het snelst weggenomen.

sterkte!

groetjes,
    Wietske

#3085629 Quote

Hoi Leetje,

Ik had precies hetzelfde, ik heb tussen Thomas (2,5) en mijn huidige zwangerschap drie miskramen gehad. Met 4,5 week had ik mijn aangemeld bij moeders voor moeders. Toen zij kwamen met 5 weken had ik ook geen last van me borsten en was heel erg bang dat het fout zou gaan. De weken daarna had ik ook met vlagen dagen dat ik geen gevoelige borsten had. En ook dagen dat ik zelfs niet misselijk was. Nu ben ik vandaag precies 26 weken zwanger en alles gaat volgens het boekje. Dus ik snap wel dat je ongerust bent (heel goed zelfs) maar uit eigen ervaring weet ik dat, dat niet hoeft. Probeer maar te genieten. Waarschijnlijk gaat alles gewoon goed en heb je je voor niks zorgen gemaakt terwijl je eigenlijk had willen genieten.

Liefs Carla

#3085658 Quote

Hoi Leetje,

Volkomen normaal dat je je zorgen maakt. Zou errug knap zijn als je na 2 MK helemaal onbezorgt zou zijn.

Die borsten… tja, die doen bij mij ook gek hoor. Eerst heel veel steken en een soort van Pamela Anderson gevoel, en de volgende dag weer helemaal niks. Soms wordt is 's morgens wel es wakker en kijk naar beneden en heb zoiets van "Hallo? Kennen wij elkaar??" Ik herken dit trouwens niet, want bij m'n eerste zwangerschap heb ik helemaal geen last van m'n borsten gehad.

Moppie, het gaat echt allemaal goed komen.
    Je gevoel erover is goed, en daar moet je op vertrouwen.

Kus,

Tessie

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3085661 Quote

hoi hoi,

bedankt voor alle lieve reactie's!
    ik ben vandaag weer helemaal gerust, mijn borsten zijn weer gevoelig, ik ben sinds gister  aldoor misselijk en mijn moeder zei tegen me dat ze me er ineens heel zwanger vindt uit zien (mijn gezicht)
    ook ben ik niet meer zo emotioneel als de afgelopen 2 dagen, ik had ook heel veel gewerkt vorige week, dus denk dat het ook door de vermoeidheid kwam….(al heb ik natuurlijk wel reden tot bezorgdheid)
    ik ben nu weer helemaal blij en kan weer genieten!er zullen vast en zeker nog wel onzekere momenten komen, maar ik probeer die zoveel mogelijk te relativeren!

liefs leetje 1981 5 w 4 d

#3085723 Quote

Hoi Leetje,

fijn dat je je weer wat geruster voelt.

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap de eertse 5 maanden nauwelijks gemerkt dat ik zwanger was, geen zere borsten, niet moe, niet misselijk en toch heb ik tot 42 weken gelopen en uiteindelijk een gezonde zoon op de wereld gezet…. en nu … nu ben ik zeventien weken zwanger en heb bijna alle kwaaltjes die je maar hebben  kunt, ( gelukkig niet meer  misselijk) maar die borsten doen het de ene dag wel en de andere dag niet.
    maar goed het moraal van het verhaal, iedere zwangerschap  is anders.

heel veel succes.

Angel

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct