Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

bloedtesten en andere testen

• Auteur

Wat vinden jullie van al die testen die je krijgt / kunt laten doen als
    je net zwanger bent? zoals bloedtesten op Hepatitus B, HIV etc en
    andere testen zoals syndroom van Down.
    Ik wist niet dat qua bloedtesten deze nu standaard worden afgenomen.
    Keek er wel van op. Het zou anders niet in me zijn opgekomen om me b.v.
    op HIV te laten testen, maar nu gebeurt het gewoon. Vind het toch ook
    nog wel spannend.. stel dat ik ongemerkt iets heb? poefff dan sta ik
    wel te kijken. Hebben jullie hier bij nagedacht? (of ben ik de enige?)
    En syndroom van Down. Laten jullie dit onderzoeken? Ik niet, ik wil het
    niet weten. zie het dan wel, als het zover is.

#3085637 Quote

Hai,

Ik heb al een zoontje van 11 en ja, toen werden er al verschillende bloedtesten gedaan. Maar toen ik maanden geleden moest komen op het bureau en te horen kreeg welke testen je nu allemaal kreeg schrok ik ook wel eventjes. HIV test….pfff……je schrikt er dan toch wel van, althans ik wel. Gelukkig was alles goed en waren ook de uitslagen van de vruchtwaterpuntie en de screenings echo goed. 🙂

Nephele

#3085694 Quote

Ik had er geen problemen mee hoor, dat  mijn bloed op allerlei ziektes werd getest. Ik ben altijd erg voorzichtig geweest met alles, dus er kon bijna niets geks uitkomen uit de test en dat is ook zo gebleken. Het gaf mij een extra gerust gevoel, maar dat kan iedereen uiteraard anders ervaren !

Verder gaan wij ook niet testen op Down of andere dingen, maar ja…. ook dit is iets waar iedereen anders over kan denken.

Groetjes Marasje

#3085702 Quote

Het is iets van de laatste paar jaar dat dit gebeurt/kan. Ik vind het wel logisch i.v.m. veiligheid, niet alleen voor jou en de baby maar  ook voor de vk of de gyn dat ze weten of ze te maken hebben met een HIV-patient.
    Ik heb twee weken geleden de uitslag gekregen van de nekplooimeting in combi met een bloedonderzoek i.v.m. kans op Down. Dit heb ik niet gedaan omdat ik het anders wilde laten weghalen, maar meer ter voorbereiding voor ons gezin als er een gehandicapt kindje bij zou komen. Ik vind het een lot uit de loterij om 3 gezonde kinderen te krijgen.

De kans dat het kindje Down-syndroom heeft is 1 op 8000 bij mij, i.p.v. 1 op 380 (ik ben "pas" 32 jaar). Dus ik ben zeker opgelucht.

positief hierbij vind ik dat er geen kans is op een miskraam door deze onderzoeken.
    En met 20 weken laat ik ook een uitgebreide organenecho doen!

Succes met nadenken en laat je goed informeren door vk of zks.

Groetjes, Ellen

#3085718 Quote

Hoi,
    Ik heb het ook niet zo op al die testen, maar de meeste zijn inderdaad voor de veiligheid van moeder, kind en verlossers! Die Aids-test is trouwens heel belangrijk. Het bloed van moeder en kind is altijd gescheiden, je kind kan dus een andere bloedgroep hebben dan jij. Jij kunt aids hebben, terwijl je kind het niet heeft en dat is belangrijk voor tijdens de bevalling. Dan kan er namelijk besmetting optreden van moeder op kind. Als ze van tevoren weten dat je aids hebt, kunnen ze bij de bevalling maatregelen nemen om besmetting te voorkomen.
    Lijkt me trouwens wel verschrikkelijk om er zo achter te komen dat je aids hebt! Ik ben in ieder geval heel blij dat ik nu weet aidsvrij te zijn.
    Ivy

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct