Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

grote baarmoeder?? iemand ervaring??

• Auteur

Hallo Allemaal,
    Ik kom net bij de verloskundige vandaan en die voelde een (voor mijn duur van de zwamgerschap) vrij grote baarmoeder. De groei van het kindje ligt wel gewoon op schema dus niets om me zorgen over te maken zei ze. Ik krijg volgende week dinsdag een extra Echo om te kijken of het echt zo is wat ze voelde. Ik heb wel drie keer gevraagd wat het eventueel zou kunnen betekenen, maar kreeg telkens als antwoord dat ik me geen zorgen moest maken want dat deed zij ook niet…..

Heeft iemand hier ervaring mee en wat was bij jullie dan de reden??

Groeten,
    CIBI
    24w4d

#3085672 Quote

Hoi cibi,

Ik heb precies hetzelfde gehad met 25 weken een echo omdat mijn baarmoeder te hoog lag. Bleek bij de echo dat alles prima in orde as, de baby lag goed op schema en er was ook niet teveel vruchtwater. Mijn baarmoeder blijkt van nature hoger te liggen dan bij andere vrouwen. Het nadeel is dat je op het eind de baby erg hoog hebt liggen en dattie dus continu tegen je maag en ribben ligt. Ik heb dan ook erg veel last van maagzuur. Maar het maakt voor de gezondheid van je kindje helemaal niets uit.

groetjes Klarie

#3085685 Quote
    He Klarie,

Bedankt voor je reactie. je hebt me wel weer gerust gesteld en ik wacht nu gewoon eerst de echo van volgende week even af!

groeten,
    CIBI
    24w4d

#3085703 Quote

Hai,

Omdat ik vanaf 6 weken al geen broek meer dicht kon krijgen, was bij ons de vraag: krijgen we er 2, heb ik me verrekend? Is alles wel goed. Snel een afspraak gemaakt voor een echo en die mocht ik vrij vroeg met 9 weken en 5 dagen (toen ik dus al volop positiekleding aan het dargen was). De vk heeft bij mij ook gezegd dat ik een vrij grote baarmoeder heb, dat was ook te zien aan het vruchtwater (veel zwart) op de echo. De  kleine groeide gewoon volgens het normale schema (voor zover dat er is).  Tot nu toe gaat alles gewoon goed. Ik zie het gewoon als een groot zwembad voor onze kleine, heeft het lekker de ruimte om te groeien. Ik heb me er geen moment druk om gemaakt.

Groeten Helen(tje)

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct