Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Hoe groot bij 6 wk zwangerschap?

• Auteur

Hoi,

Ik heb afgelopen donderdag een echo gehad en was toen vlgs de echo 6 wk1dag zwanger. Het kindje was 4.7 mm en overal waar ik lees staat dat het groter   moet zijn?
    Ik ben best een beetje angstig daar ik de vorige keer een miskraam heb gehad en dat kindje ook 4,7 mm was.
    Hoe groot waren jullie kindjes toen?

GR Helen

#3085701 Quote

Hoi Helen,

Ik kan helaas je vraag niet beantwoorden. Wij hebben met  9 weken en 5 dagen een echo laten maken (2,7 cm).

Ik hoop dat alles goed gaat en wens je veel sterkte de komende tijd.

Ik snap de ongeriustheid, maar de spanning kan de groei toch ook beïnvloeden. Ik hoop dat je er snel van kunt genieten…

Groeten Helen(tje)
    12 weken

#3085761 Quote

Hallo Helen,

Misschien dat ik je vraag kan beantwoorden. Ten eerste wil ik voorop stellen dat met de apparatuur die de verloskundigen hebben heel goed te berekenen is hoe groot je kindje is. Als zij zeggen dat het 4.7   is dan is dat gemeten vanaf de kruin tot de stuit. Uiteraard zitten er ook nog benen aan het kindje maar die worden apart gemeten. Dus dat moet je er ook nog bijtellen. Dan pas weet je hoe lang het kindje is. Zoals het in de boekjes staat kan het ook nog wel eens verschillen. En net als volwassen mensen kan er ook verschil zitten in de lengtes van mensen. Je moet je vasthouden aan de uitslag de de versloskundigen geven.

Groeten Nova

#3085765 Quote

Hoi, er zijn zoveel tabellen en maten te vinden, dus je moet het zeker zien als gemiddelden, maar misschien heb je hier wat aan? De baby groeit soms erg hard dus !! Wij hadden met 9 weken een echo en toen waren de baby's beide 2.2 cm groot. Komt dus aardig overeen met de tabel.

Groetjes Marasje

De groei en grootte in weken:*
    4 weken – 1 millimeter
    8 weken – 2 centimeter
    12 weken – 6,5 centimeter – 23 gram
    16 weken – 15 centimeter – 130 gram
    20 weken – 24 centimeter – 300 gram
    24 weken – 32 centimeter – 600 gram
    28 weken – 36 centimeter – 1000 gram
    32 weken – 40 centimeter – 1900 gram
    36 weken – 45 centimeter – 2950 gram
    40 weken – 50 centimeter – 3400 gram

* Het aantal genoemde centimeters en grammen dat het kindje groot is, zijn gemiddelden.

#3085804 Quote

Hallo,

Bedamkt   meiden voor de reacties totzover!

GR Helen

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct