Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

28573 Rekening Houden Met

• Auteur

Hallo meiden,
    Ik ben 21 jaar (en wordt over 2 weken; 22 jaar) nu heb ik altijd de wens gehad
    om voor mijn 25e moeder te worden. Dit is natuurlijk nog ruim 3 jaar, maar de wens wordt steeds sterker om moeder te worden.

Nu vraag ik mij alleen af met wat voor je zaken jullie rekening hebben gehouden om de keuze te maken om zwanger te worden….
    was bijvoorbeeld een vaste baan genoodzaak of zijn er andere zaken.

Ik bedoel hiermee dan geen lichamelijk dingen; als vitamine en een gezonde leefstijl. Maar meer praktische zaken…

Ik hoop dat jullie mijn vraag niet raar vinden en dat iemand mij kan helpen,

iedereen hele fijne dagen,
    muckje

#2935288 Quote

Hoi muckje,

Ik begrijp je probleem. Mijn man en ik hebben  getwijfeld of we niet eerst geld moesten sparen voor een kindje. Daarom hield hij de boot af omdat we weing spaargeld hebben. nu zijn er in de tussentijd veel mensen om ons heen zwanger geraakt of bevallen en die mensen redden het ook. Als je het echt wilt dat is er altijd wel een mouw aan te passen. Het enige wat wel handig is, is dat 1 van jullie wel een baan heeft zodat je wel een basis hebt. Kinderspullen kosten veel maar vergeet niet dat je 9 maanden heb om ze bij elkaar te krijgen. Ik hoop dat je wat aan mijn mening heb.

Groetjes Claudia

#2935327 Quote

Hoi Muckje,

Ik snap best, dat als je ziet dat er in je omgeving mensen zijn die zwanger/ al bevallen zijn, je denkt van: "zie je wel, zo kan het dus ook". Maar je moet je niet meten met anderen. Jij en je vriend moeten gewoon kijken of je andere zaken belangrijk vindt. Is het belangrijk dat een van jullie een vaste baan heeft, vindt je het belangrijk om nog eerst even te sparen, vindt je het belangrijk om een eigen huis te hebben ( gekocht), en zo zijn er nog heel veel vragen en alleen jullie kunnen die beantwoorden. Het is maar net waar je voor kiest. En als je denkt dat babyspulletjes duur zijn, dat valt echt erg mee. Kijk maar eens op marktplaats en ga eens naar 2e hands kinder(kleding) beurzen. Superleuke spulletjes voor een prikkie. Succes ermee.

Lotje

#2935330 Quote

Hoi Muckje,

Hahaha, ik heb jouw verhaal met die van Claudia door elkaar gehaald. Goed, hoe hebben wij het gedaan. Ik wilde ook al eerder kinderen maar hebben wel nog eventjes gewacht. Eerst even samen werken en geld verdienen en ik heb er geen spijt van dat we dat hebben gedaan. Daarnaast vindt ik het wel belangrijk dat een van de twee een vaste baan heeft. Hopelijk heb je er iets aan maar het wil niet zeggen dat je eerst moet sparen etc, etc, etc, je moet ook je gevoel achter na gaan, maar je moet je gewoon afvragen wat je belangrijk vindt.

Lotje

#2935359 Quote

Hoi,

Ik ben het helemaal eens met de verhalen hierboven.
    Maar wat ik het allerbelangrijkste vind zorg dat je zeker weet dat je relatie sterk genoeg is om aan kinderen te beginnen.
    Met spulletjes komt het vaak allemaal wel goed  je kan idd van marktplaats een heleboel spulletjes goedkoop halen(wil niet zeggen dat je geen geld nodig heb voor je kinderen)

Gr Lique

#2935374 Quote

Ik heb voor mezelf heel bewust gekozen voor mijn vriend als de vader van mijn kind. Ik weet zeker dat hij, wat er ook gebeurt tussen ons, altijd voor ons kind zal zorgen en dat ons kindje altijd op hem zal kunnen rekenen. Dat vind ik zelf heel erg belangrijk, dat een kind  2 ouders in zijn leven heeft (ook als ze eventueel niet meer samen zijn).
    We hebben nu een zoontje van 1. We willeng graag een tweede en waar we rekening mee hebben gehouden bij die keuze was de ruimte in ons huis, die was er niet. We hebben daarom eerst een groter huis gekocht en nu hebben we genoeg ruimte voor 2 kids. En nou maar hopen dat we het het komende jaar een keer raak is.

Maar ik denk dat het voor iedereen anders is. Ik heb zelf een vader gehad waar ik niet op kon bouwen, en voor mijn kindje wilde ik dat niet.

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2935462 Quote

Ik wil iedereen heel erg bedanken voor zijn snelle en positieve reacties! Ik vind het inderdaad belangrijk dat een kind kan bouwen op beide ouders.Ik heb inmiddels een relatie van ruim 4,5 jaar en kan zeker op de vader bouwen.

Ik ben op dit moment nog student (gelukkig nog maar een paar maanden) en wil uiteraard eerst mijn opleiding afronden, want anders is het zonden van mijn opleiding. Ik durf het daarom nu nog niet aan, het hoeft natuurlijk niet in 1x te lukken. Maar het zou natuurlijk altijd….

Voor mijzelf ga ik nu eens kijken naar een financieel plaatje, want een baby'tje is (zo wat ik hoor) duur!

Muckje

#2935595 Quote

hoi,
    ik kwam toevallig deze discussie tegen en wil ook even reageren. ik ben namelijk net als jou ook nog student, maar ben wel al zwanger van de 2de intussen. Wij hebben dus geen gigantisch inkomen, geen gigantisch huis en niet de allernieuwste babyspulletjes, maar het gaat zeker goed. Toen de eerste kwam studeerde mijn vriend ook nog maar intussen werkt hij. zelf vind ik studeren en kinderen juist wel een aangename combinatie, veel flexibeler dan werken. een huis kopen en/of hopen spaargeld zitten er voorlopig niet in maar ons zoontje komt zeker niets te kort en heeft twee ouders die er voor hem zijn.
    Natuurlijk zou het gemakkelijker geweest zijn om nog een paar jaar te wachten, maar er zijn altijd redenen om het uit te stellen, toch? Als je voelt dat jullie er klaar voor zijn, waarom niet?
    wat babyspulletjes betreft er zijn ook altijd mensen die wat willen uitlenen of familieleden die nog spullen hebben liggen. wij hebben veel kleertjes kunnen lenen (waren bijna nieuw zelfs), een bedje van de familie gebruikt, veel speelgoed van toen ik zelf nog klein was (ben ook 22) en voor derest idd tweedehands. juist in een degelijke buggy hebben we wel geïnvesteerd. (maar dan ook samengelegd met familie als cadeau)

groetjes,
    jasm.

#2935596 Quote

babyspullen zijn dus zo duur als je het zelf maakt denk ik

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen