Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

285839 Beetje Vies Vraagje

• Auteur

Ik heb misschien wel een rare vraag, maar misschien zijn er meer zwangeren die dit ook hebben.

Ik ben nu 9w5d zwanger en heb last van donkergele afscheiding. Zo is het er een paar dagen niet en dan weer wel. Heb er vooral 's ochtends last van. Het wordt in de loop van de dag minder. Ik heb met 8w1d al een goede echo gehad.
    Maar maak me toch een beetje zorgen. Ik weet dat ik de vk kan bellen, maar misschien weten jullie het ook.

Is deze afscheiding normaal of is er misschien een mk op komst. Heb er net twee gehad, dus vandaar die onzekerheid

ik hoop op reacties.

groetjes mara26

#3091732 Quote

hoi Mara,

Dat je afscheiding hebt , is heel normaal. Maar of de kleur normaal is, dat weet ik niet. Bij mij is het wit, en komt het er met hele stukken uitzetten (echt te ranzig voor worden)
    Denk er niet te veel bij na en probeer toch te gaan genieten (ik weet dat het moeilijk is, heb het ook meegemaakt.)

Groeten
    Astrid

#3091733 Quote

Nee, is niet erg. De kleur kan soms wat zeggen, maar meestal is er niks aan de hand.
    Ik had precies hetzelfde, ook zo'n kleur. 9 maanden lang, en het werd alleen maar erger… éen ding is heel belangrijk: draag GEEN INLEGKRUISJES!!! Dit maakt het alleen maar erger. Ik droeg alleen een inlegkruisje als het echt moest (dagje weg, of feestje)
    De verloskundig zei: doe een paar keer per dag een schone onderbroek aan en ga 's avond zonder onderbroek, gewikkeld in een badlaken lekker op de bank hangen, dan kan 'het luchten'….
    Als je te vaak inlegkruisjes bebruikt gaat het verergeren en irriteren.

#3091756 Quote

Ik heb het zelfde probleem hoor, alleen gebruik ik wel inlegkruisjes.
      Het is bij mij zo erg dat het net lijkt of ik aan het plassen ben. Het gaat ook door mijn broek heen als ik geen inlegkruisjes gebruik. Ik doe dan ook overdag gewoon een inleg kruisje in. Ik ga toch niet met een natte broek lopen.
    Op mijn werk een andere aandoen is ook geen optie voor mij. Heb trouwens neit het idee dat het er erger van geworden is. Ik heb het aan mijn verloskundige gevraagt en het is heel normaal dat je afscheiding heb tijdens je zwangerschap. Het kan geen kwaad het is alleen erg vervelend voor de vrouw zelf.

heb je dat ook dat je je eigenlijk heel vies voeld door de afscheiding??? Vreselijk.

groetjes guppie

#3091768 Quote

Hoi hoi,

Bedankt voor de reacties! Je wordt er toch onzeker van. Ik dacht misschien teveel afvalstoffen dus dat ik te weinig drink? Omdat het vooral 's ochtends is en 's middags en 's avonds niet. Ik zal het donderdag eens aan de vk vragen.

Guppie, ook ik draag gewoon een inlegkruisje. Doe ik dat niet dan is mijn hele broek ook nat en dat gaat dan ruiken. Ik heb ook erg veel last van afscheiding/vochtverlies Voel het eigenlijk gewoon lopen. Je voelt je er idd erg vies door. Het zal er wel bij horen, maar kan me dit niet voorstellen dat ik dit tijdens de zwangerschap van mijn zoon ook had.

Groetjes mara26

#3091796 Quote

Ik had het ook zo erg, toch heb ik als ik thuis was géén inlegkruisjes gedragen. Dubbele onderbroek aan…
    Maar als je werkt, ja, dan wordt het wat moeilijk natuurlijk.
    Toch mee oppassen, want je hebt er niks aan als het gaat irriteren en ontsteken.

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3091848 Quote

Ik heb het ook gehad en bij mij was er uitgekomen dat er een schimmelinfectie zat..wat ik in mijn vorige zwangerschap ook erg had,ik heb hier een vaginaal tablet voor gekregen en toen was het over..als je het niet vertrouwd of er jeuk bij krijgtzou ik zeker ff langs de HA gaan!

Gr Tamara

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct