Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

285842 Zwangerschapscursus Wie Heeft Hier Ervaring Mee

• Auteur

Hoi dames,
    wie van jullie heeft welleens een zwangerschapscursus gehad? en wat is jullie ervaring??
    Of zijn er dames die het nu doen, hoe vinden jullie het?
    Ik heb me net opgegeven en hoop er geen spijt van te krijgen.
    Omdat ik me ook meteen heb aangemeld voor de thuiszorg moet ik een bedrag van 73.50euro betalen. hoeveel hebben jullie betaald??

Gr. Chams

#3091755 Quote

hi hallo,

ik heb me ook net opgegeven voor een cursus fit voor de bevalling. Ik moet 120 euro betalen. Ik doe de cursus via een andere kraamzorg instelling als waar ikzelf bij zit. Dit ivm de plaats van de cursus. Als ik bij mijn eigen kraamzorg instelling op cursus ga moet ik zeker een half uur met de auto rijden. Bij de andere is het 10 minuten.
    Het enige nadeel is dat ik eigenlijk te laat ben met aanmelden. De cursus voor mijn zwangerschaps duur is al begonnen. Nou hopen dat de kleine niet eerder komt anders heb ik een probleem…

Ik hoop dat je nog van andere goede berichten zal horen, maar ik denk niet dat je er spijt van gaat krijgen hoor!!!

heb je al geinformeerd bij je verzekeraar  of je het vergoed krijgt??

groetjes guppie

#3091908 Quote

Hallo,

Ik doe samen met mijn man de cursus samen bevallen. Dit is een cursus die je helemaal met z'n tweeen doet. Dus niet maar 1 of 2 avonden met je partner zoals de meeste cursussen maar helemaal met z'n tweeen. het bevalt ons erg goed. Mijn man vind het ook erg leuk om op deze manier toch meer betrokken te zijn bij de zwangerschap en straks de bevalling.

Groetjes, Linda

#3091927 Quote

Hai Hai,

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik zwangerschapsyoga gedaan.Ik heb dit als zeer fijn ervaren en het heeft me zeker geholpen  tijdens de bevalling(ik was de rust zelve).
    Ik ben nu zwanger van de tweede en ik me weer opgegeven voor de zwangerschapsyoga.Het is heel ontspannend, en ik weet dat het me straks bij de bevalling weer gaat helpen.Ik heb geen zwangerschapsgym gedaan en ga dat ook niet doen, dat is gewoon niets voor mij.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

#3091931 Quote

Hoi,

mijn man en ik zijn sinds vorige week klaar met de cursus Samen Bevallen. Echt een aanrader. Je gaat gezellig elke week met z'n tweeen naar de cursus en de groep is vrij klein (in totaal 5 stellen). Wij zijn elke week met erg veel plezier gegaan.

We hadden het eerste uur theorie en het tweede uur praktijk (ademhaling, houdingen etc.) vooral de theorie vonden we erg leuk, je leert zoveel dingen die je helemaal weet.

Inmiddels is het eerste kindje van de cursus al geboren.

Ellen (39w1d)

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct