Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

285843 Hoe Gaan Jullie Hiermee Om

• Auteur
    Hoi allemaal,

Hier gaat het op zich allemaal hardstikke lekker, ben alleen de laatste dagen steeds vaker misselijk en erg moe. Bij mijn eerste was dat niet zon probleem toen kon ik er lekker aan toegeven maar nu mijn mannetje rondloopt is het wel moeilijk. Van het weekend was mijn man thuis en moest ik ook regelmatig overgeven dus toen hield hij zich bezig met Lance, maar nu vandaag heb ik het nog en aangezien Erick ( mijn man ) doordeweeks op de kazerne blijft vind ik het best zwaar. Ga ik lekker zitten spelen met Lance, wordt ik ineens weer kotsmisselijk en moet ik het weer heel rustig aan doen. Ik durf ook niet even alles rustig eruit gaan gooien op de wc, want ik durf Lance nog niet zo lang alleen te laten, dus probeer ik met moeite alles binnen te houden. Maar Lance heeft volgens mij nu echt het gevoel dat ik niet met hem wil spelen of zo en dat vind ik zo zielig, herkennen jullie dit?? Wat zou ik hieraan kunnen doen??
    Trouwens ook wel een leuk berichtje, als ik op mijn buik lig voel ik al een klein hard bolletje onder in mijn buik, weer een goed teken dat de kleine goed groeit, maar ben pas echt helemaal gerust als ik de 8e een eerste echo krijg.

liefs Martine

ps mijn zoontje is bijna 2,5

#3091748 Quote

Ik ben zwanger van de 3e en een alleenstaande moeder, vraag me niet hoe dit komt, want dat is een lang verhaal. Maar goed, mijn kids zijn 4,5 jaar en 1,5 jaar. De jongste kan wel even alleen blijven maar het is niet leuk om te spugen waar ze bij zijn….maar goed het hoort erbij….probeer je niet schuldig te voelen, je kan er niks aan doen.
    Hoe oud is Lance?
    kan hij in de box? Of al alleen spelen?
    Ik kan alleen maar zeggen, als je moet spugen, dan moet je…..ookal begrijpt hij even niet dat je niet kan spelen…dat is dan even niet anders…

Succes meid…hij je haaks..

#3091797 Quote

Hoi mama van Lance,

Ik denk dat je een kindje van bijna 2,5 best even alleen kunt laten als je naar het toilet gaat of zo. Natuurlijk blijf je dan geen half uur boven de pot hangen, maar 5 minuutjes kan je zoontje het best alleen redden. Ik heb zelf een zoontje van net 2, en een dochter van 4 maanden, en die laat ik regelmatig wel eens een keertje alleen beneden als ik even snel iets moet halen boven. Dan leg ik Mare in haar box, en laat Dries rondlopen, en dan zeg ik: "Mama gaat heel eventjes naar boven en Driesje moet hier even goed oppassen. Mama is zo terug." Of iets in die aard… Als ik dan een paar minuutjes later terug binnenkom, komt hij al heel trots aanlopen en zeggen dat hij goed heeft opgepast. Dus ik denk dat het wel kan hoor.
    En spelen met Lance, tja, dat was hier ook een probleem tijdens mijn tweede zwangerschap. Ik heb het toen maar een beetje 'opgelost' door heel veel voor te lezen, liedjes te zingen, torens te bouwen… Zo kon ik op de bank blijven liggen als ik me echt niet goed voelde, en had Dries wel de aandacht. Ook wandelen deed ik veel, zeker als ik me iets beter voelde. De buitenlucht werkte wel een beetje verzachtend tegen de misselijkheid. Probeer dus wat activiteiten te verzinnen die je vanuit de zetel kan meedoen: voorlezen, kleuren, met autootjes of blokken op het salontafeltje spelen… Je doet Lance hier zeker niet tekort mee!
    Geniet van je zwangerschap in ieder geval. Want met al een kleintje rondlopen gaat het nog eens zo snel!

Groetjes,
    Marian

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct